X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט הורה לאיש העסקים דודי אפל לשלם בתוך 90 יום - 8 מ' שקלים מדובר בעיכוב חלקי של ביצוע פסק דין המחייב אותו לשלם 21 מ' שקלים השופטת: ההחלטה לפנים משורת הדין בשל גובה הסכום
▪  ▪  ▪
דודי אפל. לא סכום נזיל

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל (יום ד', 10.9.08) באופן חלקי ו"לפנים משורת הדין" את בקשת איש העסקים דודי אפל לעכב ביצוע פסק דין המחייבו לשלם 21 מיליון שקלים. זאת בשל גובהו של הסכום אותו חוייב אפל לשלם.
מדובר בפסק דין שבו חוייבו אפל וחברה לפיתוח והשקעות "ורד" לשלם למדינה כ-21 מיליון שקל בגין קבלת כספים במרמה. מדובר בפסק דין בתביעה אזרחית שהגישה המדינה נגדו בהקשר לפעילותו בשנות ה-80 בפרויקט פינוי מעברות בבת ים, חולון, כפר סבא, באר יעקב, רמלה ונס ציונה.
פסק דין שגוי מיסודו
בבקשה לעיכוב ביצוע פסק הדין, טען אפל כי מדובר בפסק דין "שגוי מיסודו ודינו להתבטל מאחר והוא מבוסס על ראיות שלא היו או שהוצאו מתיק בית המשפט". עוד טען כי "תביעת המדינה לא הוכחה, בית המשפט התעלם מטענות ההגנה וקביעת בית המשפט כי הייתה מצידו מרמה וחוסר תום לב פוגעת בשמו הטוב ודורשת מידת הוכחה ודאית שלא הייתה קיימת במקרה זה".
לטענתו, אי מתן עיכוב ביצוע פסק הדין "יגרום לו נזק רב באופן שלא ניתן יהיה להשיב את המצב לקדמותו".
המדינה התנגדה לעיכוב בהסתמך על תקנה בסדר הדין האזרחי לפיו "הזוכה בדינו רשאי לממש את פרי זכייתו וכאשר מדובר בפסק דין כספי, רק במקרים חריגים ייאות בית המשפט להורות על עיכוב ביצוע".
אין הצדקה לעיכוב
כאמור השופטת רות לבהר שרון, החליטה על עיכוב חלקי של ביצוע פסק הדין וזאת לדבריה "לפנים משורת הדין" מאחר ומדובר בסכום כסף גדול. היא דחתה את טענות אפל על קביעת פסק דין "ללא ראיות ללא עדים וללא מסמכים". לדבריה, "מטעם המדינה העידו עדים שהגישו תצהירי עדות ראשית וצרפו מסמכים".
עוד כתבה כי מדובר בקביעות "עובדתיות" שנקבעו לאחר שמיעת עדים, התרשמות מעדותם ומהימנותם, קביעות "שלא בנקל תתערב בהן ערכאת ערעור". בהתייחסה לנזק שייגרם לאפל ציינה השופטת כי "בהתחשב בתרומת רשלנות המדינה, לא חויב אפל להשיב למדינה אלא 50% מהנזק". היא הוסיפה כי כאשר מדובר בחיוב כספי אין נטייה לעכב ביצוע באשר לרוב "אין מדובר בנזק בלתי הפיך שאין לתקנו".
לפיכך לדבריה אין הצדקה להורות על העיכוב, "יחד עם זאת לאור העובדה שמדובר בחיוב כספי בסך של 21 מיליון שקלים ... שהוא סכום לכל הדעות גבוה שסביר שאינו עומד לרשותו של אפל באופן נזיל ומיידי, הנני מורה לפנים משורת הדין על עיכוב ביצוע חלקי...באופן שאם ישלם אפל 8 מיליון שקלים ע"ח חובו בהתאם לפסק הדין תוך 90 יום מיום ההחלטה - תעוכב יתרת התשלום עד לקבלת פסק הדין בערעור".

תאריך:  10/09/2008   |   עודכן:  10/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפל ישלם רק 8 מיליון ש"ח
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ממיליארדר לדלפון
חקלאי  |  10/09/08 16:28
2
שופטת מושחתת!
מי ישמע  |  10/09/08 23:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
פעילי שמאל שנכנסו לרצועת עזה באישור ישראל, הפליגו עם דייגים פלשתינים סמוך לספינות חיל הים. החיילים ירו יריות אזהרה    הפעילים יישארו ברפיח - יארגנו הפגנות נגד ישראל וידווחו על כך לכל העולם
עומר כרמון
שרה פיילין: ההבדל ביני לבין כלב פיטבול הוא הליפסטיק    אובאמה: אפשר למרוח ליפסטיק על חזיר, אבל הוא עדיין יישאר חזיר    ארה"ב כמרקחה
איציק וולף
בשנת 2007 טיפלו פקידי הסעד ב-41,091 ילדים קורבנות התעללות    עלייה של 100% בתוך עשור    ד"ר קדמן: יש לגבש תכנית חירום ולא להסתפק בצקצוק שפתיים
שירלי בר דיין
קינן יפתח במקום סטרול, המחליפים מול שוויץ, אוחיון, סהר וברדה, גם בהרכב. קשטן: "אין לי בעיה עם הביקורת, לא אמרתי שנתנו משחק גדול מול שוויץ"
עידן יוסף
כך עולה מסקר טים באוגוסט 2008    במהלך חודש החופשות נרשמה ירידה כמעט אצל כולם    עלייה לאתרי הספורט בשל האולימפיאדה    צניחה קשה גם לתפוז ול-msn
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il