X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה דיווחה על הפסד גדול מהצפוי ברבעון השלישי של שנת הכספים, ועושה מאמצים לגייס הון, בין היתר באמצעות מכירת רוב המניות בחטיבת ניהול ההשקעות
▪  ▪  ▪
מנכ"ל ליהמן בראדרס, ריצ'רד פאלד [צילום: AP]

חברת הברוקרים האמריקנית ליהמן בראדרס הודיעה (יום ד', 10.9.08) כי היא מתכננת למכור את מניות הרוב של חטיבת ניהול ההשקעות שלה, ולהיפטר מנכסי נדל"ן מסחריים, במסגרת מאמציה לגייס הון. החברה גם דיווחה כי הפסידה ברבעון השלישי של שנת הכספים, 3.9 מיליארד דולר, בגלל הימורים גרועים על השקעות מסוכנות בניירות ערך הקשורים למשכנתאות. זהו הפסד של 5.93 דולר למניה, יותר ממה שצפו האנליסטים.
החברה, שהיא בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בארה"ב, צמצמה את חשיפתה לנכסים "רעילים", ובין היתר הפחיתה במחצית את חשיפתה למשכנתאות למגורים, והפחית את הדיבידנד לבעלי המניות.
זהו זמן בלתי רגיל לענף שלנו, ואחת התקופות הקשות ביותר בתולדות החברה, אמר המנכ"ל ריצ'רד פאלד, שהוא המנכ"ל הוותיק ביותר בוול סטריט. מניית ליהמן עלתה בעסקות לפני תחילת המסחר בבורסת ניו-יורק, אך שבה וירדה לאחר פרסום ההודעה משום החברה לא הודיעה על עסקה ספציפית למכירת עסקי ניהול ההשקעות.
מכירת חטיבת ניהול ההשקעות נועדה להגדיל את ההון של החברה. היפטרות מנכסי נדל"ן מסחריים נועדה לצמצם את ההשקעות שגרמו לשחיקת ערך השוק של ליהמן בראדרס ביותר מ-40 מיליארד דולר מאז פברואר 2007.
ליהמן כבר דיווחה על מחיקה של 7 מיליון דולר של נכסיה בגלל הפסדים וחובות רעים הנובעים ממשבר האשראי העולמי. מכיוון שהחברה צפויה למחיקות נוספות, החלה לבחון אופציות למכירת חבילה של מניותיה לבנק קוריאני, אבל המשקיעים מתוסכלים מהיעדר התקדמות בכיוון זה.
ליהמן שווה שישית מערכה לפני שנה
המניות בעולם ירדו ביום ד' לרמתן הנמוכה ביותר אחרי שנתיים לנוכח קשייו של הבנק האמריקני לגייס הון. אנליסטים מזהירים כי הנפילה של ליהמן אינה האחרונה במשבר בשוק האשראי.
ביום ג' ירדה מניית החברה האמריקנית ב-46%. הירידה שחקה 4.4 מיליארד דולר מערך השוק שלה. שער הסגירה בניו-יורק עמד על 7.79 דולר למניה, ושווי השוק של ליהמן עמד על פחות מ-6 מיליארד דולר, לעומת 36 מיליארד דולר לפני שנה, ו-1/12 משוויה של החברה המתחרה גולדמן סאקס.
המשקיעים חוששים כי ליהמן לא תצליח לגייס די הון כדי להמשיך בפעילות, שכן ההפסדים שלה גדלים והולכים. במה שנראה מאמץ משותף לחזק את אמון המשקיעים בליהמן, הודיעה קבוצה של פירמות בוול סטריט, ובהן גולדמן סאקס וסיטיגרופ, כי הן עדיין סוחרות עם החברה.

תאריך:  10/09/2008   |   עודכן:  10/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליהמן בראדרס מציעה מניות ונדל"ן למכירה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בית המשפט הורה לאיש העסקים דודי אפל לשלם בתוך 90 יום - 8 מ' שקלים    מדובר בעיכוב חלקי של ביצוע פסק דין המחייב אותו לשלם 21 מ' שקלים    השופטת: ההחלטה לפנים משורת הדין בשל גובה הסכום
עומר כרמון
פעילי שמאל שנכנסו לרצועת עזה באישור ישראל, הפליגו עם דייגים פלשתינים סמוך לספינות חיל הים. החיילים ירו יריות אזהרה    הפעילים יישארו ברפיח - יארגנו הפגנות נגד ישראל וידווחו על כך לכל העולם
עומר כרמון
שרה פיילין: ההבדל ביני לבין כלב פיטבול הוא הליפסטיק    אובאמה: אפשר למרוח ליפסטיק על חזיר, אבל הוא עדיין יישאר חזיר    ארה"ב כמרקחה
איציק וולף
בשנת 2007 טיפלו פקידי הסעד ב-41,091 ילדים קורבנות התעללות    עלייה של 100% בתוך עשור    ד"ר קדמן: יש לגבש תכנית חירום ולא להסתפק בצקצוק שפתיים
שירלי בר דיין
קינן יפתח במקום סטרול, המחליפים מול שוויץ, אוחיון, סהר וברדה, גם בהרכב. קשטן: "אין לי בעיה עם הביקורת, לא אמרתי שנתנו משחק גדול מול שוויץ"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il