X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התאונה האחרונה במסוק קוברה התרחשה לפני עשר שנים. אחד משני ההרוגים - הקצין הבכיר ביותר של חיל האוויר שנקלע לתאונת טיסה, תא"ל שמואל אלדר ז"ל במהלך הטיסה דיווח אלדר על רעידות. כעבור דקה התפרק זנב הקוברה שנה לפני מותו שימש כחבר בוועדה שחקרה את אסון המסוקים
▪  ▪  ▪
תא"ל שמואל אלדר ז"ל [חיל האוויר]
שני חיילים נהרגו בהתרסקות
עידן יוסף
בקיבוץ גניגר שבעמק יזרעאל התרסק מסוק קרב מדגם קוברה שהיה בטיסת אימון * מסוק שטס לידו נחת לצדו, אולם התקשה להתקרב ולהגיש עזרה בשל פיצוצי משנה
לרשימה המלאה

התאונה האחרונה במסוק קוברה התרחשה לפני עשר שנים. אחד משני ההרוגים, היה הקצין הבכיר ביותר של חיל האוויר שנקלע לתאונת טיסה, תא"ל שמואל אלדר.
שירות הצבאי של אלדר בחיל האוויר היה רצוף כולו בתאונות ובתקלות טרגיות. שנה לפני מותו מונה כחבר בוועדת עברי שחקרה את אסון התרסקות היסעורים בשאר-ישוב.
"שום ניסיון לא יכול להתגבר על זה"
ב-15 במרס 1998 יצאו תא"ל אלדר וסגן אילן גור לטיסת אימונים. אלדר הדריך את גור, חניך בקורס אימון מתקדם שסיים את קורס הטיס חודשיים קודם לכן.
במהלך הטיסה דיווח אלדר על רעידות באזור הזנב. הוא טען שהוא שולט במצב ושינסה לבצע נחיתת אונס. כעבור דקה התפרק זנב הקוברה. תא"ל אלדר כיוון את המסוק לים כדי לא לפגוע באזרחים. המסוק התרסק בים סמוך לחוף געש.
אחד מטייסי מסוק הקוברה השני שטס עמם במבנה קפץ למים כדי לנסות ולחלץ אותם, אך הטייסים נעלמו בין הגלים. אחרי כעשר שעות של חיפושים נמצאו גופותיהם.
"זאת הייתה תאונה נדירה", אמר לאחר התאונה אלוף (מיל.) הרצל בודינגר. "תקלות טכניות כאלה הן נדירות מאוד, ולכן אני מעריך שהוא הודיע בקשר שהוא מסתדר. זה האינסטינקט הראשוני של כל טייס. אלדר לא נהרג בגלל ששגה. טייס יכול להתמודד עם תקלות טכניות רק עד רמה מסוימת. השבר הפיסי של המסוק מסמל את עוצמת התקלה. כשכלי טיס מתפרק כך, הוא מפסיק להיות כלי טיס. שום ניסיון לא יכול להתגבר על דבר כזה".
חיל האוויר בודק את עצמו
גם בתקופת פיקודו של שמואל אלדר על טייסת 118 אירעה תאונה קטלנית. מסוק יסעור התרסק בזמן שהניח אבן-סימון בגבול ישראל-מצרים. קברניט המסוק, סרן מוטי שרון ז"ל, נהרג. טייס המשנה ושני המכונאים המוטסים נפצעו. אלדר שמר עד יומו האחרון על קשר הדוק עם משפחת שרון.
כשהוטלה על תא"ל אלדר המשימה להשתתף כחבר בוועדת הבדיקה לאסון המסוקים, הוא התלבט קשות. הדרך שבה חיל האוויר בודק את עצמו עלולה לעורר בעיות.
"אלדר מצא את עצמו במצב שאף אחד לפניו לא היה בו", סיפר תא"ל עוזי לבטאון חיל האוויר. "כקצין בכיר בחיל-האוויר, הוא נאלץ לחקור את החיל. זה מצב כמעט בלתי אפשרי. הוא היה צריך לשבת כל הבוקר בדיוני הוועדה, ואז לפגוש את האנשים שחקר - את מפקד חיל-האוויר ואת תת-האלופים - בפורום מפקדים".
אחת מהמלצותיה של הוועדה הייתה מינוי קצין בכיר לענייני מסוקים במטה חיל-האוויר. חלק מחברי הוועדה ביקשו לקבוע מראש שהקצין יהיה בדרגת תא"ל. אלדר חשש, שהמלצה כזאת תיתפס כאילו הוא תופר לעצמו תפקיד. לבסוף התקבלה המלצה כזאת והתפקיד הוצע לאלדר. הוא סירב.

תאריך:  10/09/2008   |   עודכן:  10/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קורבן הקוברה האחרון: תא"ל שמואל אלדר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גרוטאה ישנה - רק בישראל
מטיסים אותה  |  10/09/08 21:07
 
- תקנה לנו אפצים מתנה... ל"ת
ירון זכאי  |  11/09/08 02:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
ממשפטו של ראש כנופיית גנבי רכב עולה שבעלי המוסכים הפלשתינים מסרו לו העתקי מפתחות, קודים, ורישיונות של כלי רכב ישראלים שתוקנו אצלם
רותי אברהם
הוועדה לתכנון דחתה בקשה לאשר בדיעבד בנייה לא חוקית בגן האירועים 'קו האופק'    הוועדה: לא נעודד עבריינות    עוד בהחלטה: לא יאושר שימוש חורג, בשל היות השטח חקלאי
משה ריינפלד
שש שנות מאסר בפועל נגזרו על מאמון אבו טיר, בן 20, שהתכתב באינטרנט עם פעילי הג'יהאד האיסלאמי ברצועה והתכוון לבצע פיגוע מטעמם
עומר כרמון
משחק מחשב חדש מכעיס את המוסלמים: גיבור אמריקני מוצנח במזה"ת ומקבל נקודות על כל מוסלמי שהוא הורג    הכי שווה להרוג את בן-לאדן, הנביא מוחמד, ו"אללה"    "אל תהיה שמאלן רכרוכי. הורד את המשחק!"
אלעזר לוין
גאידמק לנאמנים: אני מתנגד, אל תתנו לו כסף    אורי שני המנכ"ל המתפטר של חברות גאידמק גם תובע 3.5 מיליון שקל    Nfc חושף את שכרו ותנאי עבודתו של שני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il