תקופת החגים הולכת ומתבררת כתקופה לא טובה לחברות, למשווקים ולעסקים קטנים ובינוניים בעיקר. משמעות המונח "אחרי החגים" הוא ירידה של 40% בהכנסות של החברות.
קיימות מספר דרכים להתמודדות עם הקשיים התפעוליים האלה, שבראשן תיכנון מראש והכנת תחזית להכנסות מול ההוצאות, התמקדות במוצר אשר קל לשווקו - הן מבחינת המחיר והן מבחינת צרכי השוק, ופעילות מבצעים - שהרי הצרכן מחפש דווקא בתקופת החגים את המחירים הזולים והמבצעים המשתלמים ביותר.
מנכ"לית חברת היתרון היחסי, נעמי זלצינגר, אומרת כי יש לקיים גם פעילויות שיווקיות שתכליתן השקעה במאגר הלקוחות הקיים - ואף לבצע השקעות בחברה. מאחר שמדובר בתקופה שבה היענות הלקוחות היא דלילה, ניתן להשקיע בשיפור אתר האינטרנט או בפיתוח מקצועי של העובדים. אלמנט חשוב הוא לשדר "עסקים כרגיל", הן בהנהלת החברה והן בצוות העובדים.