ההכרעה בשיחות על המיזוג בין שלוש חברות שכר גרמניות צפויה להתקבל בתוך חודשים אחדים. כך מסר (יום ה', 11.9.08) מנכ"ל תומס קוק, מפעילת התיירות השנייה בגודלה באירופה. בשיחות דנים במיזוג בין חברת השכר קונדור, שבבעלות תומס קוק, לבין חברת השכר טוי-פליי, שבבעלות ענקית הנסיעות הגרמנית טוי, וחברת השכר ג'רמנווינגס, שבבעלות חברת התעופה לופטהנזה. המיזוג אמור להקים ענק תעופה גרמני חדש שיאפיל על חברת התעופה לטיסות מוזלות הגדולה ביותר בגרמניה, אייר ברלין.
בשיחה עם כתבים בלונדון אמר מנכ"ל תומס קוק, מני פונטנלה-נובואה, כי השיחות בוודאי לא יסתיימו תוך שבועות. קונצרן טוי מנהל מאז ראשית 2008 משא-ומתן עם לופטהנזה על מיזוג בין שתי חברות השכר שלהן. תומס קוק, חברת בריטית בבעלות גרמנית, הצטרפה לשיחות לאחר שאייר ברלין ביטלה את תוכניתה לרכוש את קונדור.
עקב מיזוג קונדור, טוי-פליי וג'רמנווינגס, תקום חברת תעופה עם 142 מטוסים המטיס 30 מיליון נוסעים לשנה, לעומת 133 מטוסיה של אייר ברלין המובילים 28 מיליון נוסעים לשנה.
אחת מבעיות המפתח שיכריעו אם תושלם העסקה החדשה היא קבלת אישור מרשויות הפיקוח על ההגבלים העסקיים באירופה. פונטנלה-נובואה טוען כי יש סיכוי רב שהרשויות יתנו אור ירוק למיזוג. הייעוץ שקיבלנו מעורכי הדין שלנו הוא שנשיג כנראה את האישור, אמר.
כניסה לשוקי התיירות של סין ורוסיה המיזוג המשולש הוא העסקה היחידה שתומס קוק מנסה לגבש לפי שעה, אמר מנכ"ל חברת הנסיעות. הוא הוסיף כי הוא מעוניין לא פחות מהמעורבים האחרים בהקמת החברה החדשה, החזקת מניות בה. עם זאת, אמר כי אין ודאות שהעסקה תושלם.
תומס קוק, המסיימת את השנה הפיננסית שלה החודש, עדיין מתכננת להשיג את יעדיה לשנה זו, אמר המנכ"ל. לדבריו, הוא חש בנוח לנוכח תחזיות האנליסטים כי הרווח הגולמי, לפני ניכוי מס וריבית לשנת 2008-2007, יהיה 342 מיליון ליש"ט והמכירות ב-8.58 מיליארד ליש"ט.
חברת הנסיעות מתכננת להיכנס לשווקים של סין ורוסיה. פונטנלה-נובואה אמר כי מתנהל משא-ומתן מתקדם עם רוסיה , שיסתיים בסוף אוקטובר. עוד עסקה עם רוסיה עשויה להיחתם בסוף 2008.
השבוע נדחתה תביעה משפטית שהגישה תומס קוק לבית הדין האירופי לחייב את הנציבות האירופית לשלם לה פיצויים בסך 300-200 ליש"ט עקב החלטתה ב-1999 שלא לאשר את הצעת ההשתלטות העוינת של חברת איירטורס על יריבתה פרסט צ'ויס, מטעמי פגיעה בתחרות. תומס קוק אומרת כי היא שוקלת הגשת ערעור.
ירושה משפטית איירטורס ששינתה לאחר מכן את שמה למיי-טראוול, הייתה לחלק מתומס קוק המורחבת, באמצעות מיזוג עימה בפברואר בשנה שעברה. תומס קוק ירשה בשל כך את ענייניה המשפטיים של איירטורס.
ביוני 2002 ביטל בית הדין האירופי את החלטת הנציבות למנוע את העסקה וקבע כי היא נבע מסדרה של טעויות בהערכה. הדבר עורר את מיי-טראוול להגיש תביעת פיצויים בסך 518 מיליון ליש"ט נגד האיחוד האירופי, אך לאחר מכן הקטינה אותה ל-300-200 מיליון ליש"ט.
בפסק הדין שדחה את התביעה, קבע בית הדין כי הנציבות לא הפרה כל כלל משפטי כאשר בחנה את המיזוג בין איירטורס לפרסט-צ'ויס. תומס קוק אומרת כי ניתנו לה חודשיים להחליט אם להגיש ערעור, וכי היא שוקלת זאת.
פרשנים מציינים כי התביעה המשפטית היחידה שהתקבלה עד כה בבית הדין האירופי נגד הנציבות בנושא מיזוגים הייתה תביעה שהגישה החברה הצרפתית שניידר אלקטריק על נזקים שגרם לה האיחוד האירופי כאשר אסר עליה בשוגג להתמזג עם חברת לגראן ב-2001.