X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התוכנית השאפתנית לפתור את בעיית המחסור באנרגיה למשק הצומח במהירות קיבלה משנה תוקף עקב הפסקת אספקת הגז מבוליביה בימים האחרונים
▪  ▪  ▪
כור גרעין [צילום: AP]

ברזיל תבנה ב-50 השנים הקרובות 60-50 כורים גרעיניים. כך אמר (יום ו', 12.9.08) שק המכרות והאנרגיה של ברזיל, אדיסון לובאו. הדברים נאמרו לאחר שהמשבר הפוליטי בבוליביה עורר מחדש את הספקות בדבר אמינותה של אספקת הגז הטבעי ממדינה זו.
ברזיל כבר החלה באפריל 2008 לבנות כורים חדשים. התוכנית מיועדת להקטין את תלותה של ברזיל במקורות אנרגיה אחרים, אמר לובאו לסוכנת הידיעות הרשמית אז'נסיה ברזיל. הבעיות בבוליוויה הן הוכחה נוספת שאנחנו צריכים להמשיך בתוכניתנו הגרעינית, אמר לובאו.
גל הפגנות ופלישות של מפגינים למתקני אנרגיה בבוליביה גרמו בימים האחרונים להפסקת משלוחי הגז הטבעי ממדינה זו לברזיל, ועוררו חששות למחסור באנרגיה. 50% מאספקת הגז הטבעי לברזיל באים מבוליביה.
שר האנרגיה והמכרות של ברזיל דיבר בעת ביקור באתר אנגרה 3, תחנת הכוח הגרעינית השלישית של ברזיל שבנייתה תחודש ב-2009, בעלות של 3.7 מיליארד דולר. המתקן, השוכן במדינת ריו דה ז'ניירו, יתחיל לתפקד בעוד חמש שנים, וייצר 1,405 מגאווט. שני הכורים הגרעיניים האחרים של ברזיל, אנגרה 1 ואנגרה 2 מסוגלים לייצר 2,000 מגאווט חשמל. כל תחנת כוח הגרעינית חדשה מוסיפה כושר ייצור של 1,000 מגאווט חשמל לפחות, אמר השר הברזילאי.
בעיות של פסולת גרעינית
תוכנית הגרעין השאפתנית, של בניית כור גרעיני אחד בכל שנה, זכתה לעדיפות בתוכניות הממשל של הנשיא לואיס אינסיו לולה דה סילווה, אך היא עדיין טעונה אישר של המועצה הלאומית של ברזיל למדיניות אנרגיה.
בנייתה של אנגרה 3 החלה ב-1984, אך הופסקה ולא חודשה במשך 21 שנה. ההחלטה לחדש את העבודה ולהרחיב את תוכנית האנרגיה זוכה לתמיכה נלהבת של התעשיינים בברזיל, כאמצעי למנוע משברי אנרגיה בעשורים הבאים, אבל שוחרי איכות הסביבה מזהירים מפני בעיות הכרוכות באחסון הפסולת. כלי התקשורת בברזיל מסרו כי פעולת אנגרה 3 לא תותר עד שתיפתר בעיית הפסולת.
בנוסף על שלושת הכורים מסדרת אנגרה, כבר מתוכננים להיבנות עוד ארבעה - שניים בצפון מזרח ברזיל ושניים בדרום מזרח המדינה, שפעולתם תתחיל ב-2020.
ברזיל, הנהנית כיום מגאות כלכלית, בזכות עליית מחירי התוצרת החקלאית וחומרי הגלם שהיא מפיקה כיום, תולה תקוות רבות גם בעתודות הנפט העצומות בשדות הימיים שהתגלו מול חופיה.

תאריך:  13/09/2008   |   עודכן:  13/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברזיל מתכננת לבנות כ-60 כורים גרעיניים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
רשת חנויות הדרגסטור הגדולה בארה"ב, וולגרין, מציעה לרכוש את רשת לונגס ב-2.8 מיליארד דולר, לאחר שזו הסכימה להימכר לרשת CVS ב-2.7 מיליארד דולר
משה ריינפלד
אחת הפירמות הוותיקות והמכובדות בוול סטריט שכשלה בגלל השקעותיה בשוק המשכנתאות והנדל"ן תימכר כנראה בחלקים לבנקים גדולים
עומר כרמון
חברת תנובה הודיעה כי בגבינת שמנת 5% עם סלמון ובצל, אשר תאריך התפוגה שלהן הוא 31.10 עלולים להימצא חיידקי ליסטריה    מקור החיידק בהפרשות - עלול לגרום להפלות ולדלקת קרום המוח
עומר כרמון
- כך אומר קצין בכיר בצה"ל    מתנחלים נכנסו לכפר הפלשתיני עסירה אל-קיבליה, פגעו ברכוש וירו לכל עבר    ביקשו לנקום על פיגוע שבו נדקר ילד בן תשע    נער פלשתיני נהרג מאש צה"ל סמוך לתקוע    ח"כ טיבי: המתנחלים הם חיות דו-רגליות
עומר כרמון
ראש העיר: מדובר בתאונת הרכבות הקשה בה חזיתי מעולם    קרון נוסעים בו ישבו 350 נוסעים נמחץ בידי רכבת משא    135 פצועים חולצו - חלקם במצב אנוש    עדי ראייה סיפרו כי בעת ההתנגשות נשמע פיצוץ גדול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il