רישיון התעופה של חברת אליטליה בסכנה. כך הודיעה (שבת, 13.9.08) רשות התעופה האזרחית של איטליה ENAC, יום לאחר שפגה הארכה שניתנה לאיגודים המקצועיים של עובדי חברת התעופה הלאומית פושטת הרגל להסכים לתוכנית ההצלה הממשלתית. החודש קיבלה אליטליה מ-ENAC רישיון זמני לחצי שנה.
המנהל המיוחד של אליטליה, אוגוסטו פנטוצי, הזהיר בשבת כי הזמן להצלת החברה אוזל. הוא דיבר בפגישה עם נציגי האיגודים. פנטוצי אמר כי החברה תוכל לערוב לטיסות רק עד יום א', וכי ביום ב' יתחיל לרשום את עובדי החברה לתוכניות רווחה. סוכנויות הידיעות האיטלקיות אנס"א ואפקום דיווחו כי פנטוצי אמר לנציגי העובדים: הכל מתפרק. המצב חמור. הנושים מתדפקים על דלתות אליטליה, הכסף אוזל והקשיים להשיג אספקת דלק מחמירים.
ביום ו' פרשה קבוצת המשקיעים האיטלקיים שהסכימה לקבל עליה את שיקום אליטליה, מן המשא-ומתן עם האיגודים המקצועיים, שלאישורם לתוכנית השיקום חשיבות מכרעת. שני הצדדים מאשימים זה אז זה בחוסר גמישות.
ברלסוקוני: העובדים מתאבדים עם זאת, נותרה הצעת המשקיעים על השולחן, שהניחו לממשלה ולפנטוצי לשבור את הראש. פנטוצי זימן את האיגודים לפגישת חירום בשבת.
ראש הממשלה סילביו ברלוסקוני אמר כי הוא "מודאג מאד" מהמצב, וכי אינו יכול להבין את "ההתנהגות ההתאבדותית" של העובדים, דיווחה סוכנות אנס"א. ברלוסקוני, הנותן עדיפות ראשונה לפתרון בעיית אליטליה, אמר כי הוא מוכן להתערב כדי לסייע להפשיר את הקיפאון.
אליטליה, שהפסידה 3 מיליון דולר ליום, הוכרזה ב-29 באוגוסט פושטת רגל. הצעד סלל את הדרך למשקיעים לשאת ולתת על מימוש תוכניתם לרכוש את הנכסים הרווחיים של החברה. תוכנית ההצלה מדברת על השקעה של 1.4 מיליארד דולר, מיזוג עם חברת התעופה מס' 2 באיטליה, אייר 1, ושותפות עם חברת תעופה זרה.
בין הנקודות שנותרו בלא פתרון בשיחות עם האיגודים המקצועיים: חוזים חדשים, קיצוצי שכר, ופיטורים מתוכננים של כ-5,000 מתוך 20,000 העובדים.