X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קריטריון זמינות נציגי המשרד נמצא כחלש ביותר בשירות משרדי הממשלה: משרד התמ"ת קיבל ציון של 6.55, עם פער של 17% מהמשרד החלש - משרד הפנים עם 5.58
▪  ▪  ▪
שאול מופז, שר התחבורה - שהוא המשרד בתחתית הדירוג [צילום: פלאש 90]
אלי ישי - משרד התמ"ת הוא המצטיין ביותר [צילום: ששון תירם]

איגוד לשכות המסחר וחברת SQ מקבוצת גיאו-קרטוגרפיה השיקו היום (ב', 15.9.08) את מדד הביורוקרטיה החדש, המשקף את השירות שמקבלים אנשי עסקים במשרדי הממשלה. המדד יפורסם מדי חודש, לדברי יוזמיו, במטרה להשפיע על משרדי הממשלה לשפר את רמת השירות.
מתוצאות המדד עולה כי הממוצע הכללי של איכות השירות במשרדי הממשלה עומד על 6.5, כאשר הנורמה הממוצעת במיגזר העסקי והפרטי נעה סביב 8.15 - ובאירגונים חלשים 7.3. לפי הדירוג משרד התמ"ת נמצא במקום הראשון (6.75), האוצר במקום השני (6.68), לאחר מכן הבריאות (6.65), הביטוח הלאומי (6.48), משרד הפנים (6.34). משרד התחבורה זכה לציון הנמוך ביותר (6.17).
המדד משקלל בתוכו ארבעה גורמים מרכזיים הקשורים ב"חוויית הלקוח" המכילים 2 מרכיבים - פונקציונאלי ואמוציונאלי: זמינות המוסדות לעסקים; זמן הטיפול בפניות; יחס אישי ואכפתיות שמפגינים נציגי המשרד, ומקצועיות/איכות הפתרונות המוצעים. עולה כי אמצעי התקשורת השכיח ביותר בפניות הוא הטלפון, וכי 29% מהעסקים משתמשים בו כאמצעי הקשר העיקרי עם מוסדות הממשלה. האמצעי השני הוא הגעה לסניף, אולם עסקים מתחום השירותים מגוונים את דרכי ההתקשרות שלהם יותר מהשאר, עסקים מתחום המסחר נוהגים יותר להגיע לסניף, ואילו עסקים מהתעשיה נוהגים יותר להשתמש בטלפון.
קריטריון זמינות נציגי המשרד נמצא כחלש ביותר בשירות משרדי הממשלה: משרד התמ"ת קיבל ציון של 6.55, עם פער של 17% מהמשרד החלש - משרד הפנים עם 5.58. היחס האישי הוא החזק ביותר בשירות המשרדים, ומשרד הבריאות עם ציון 7.05 נמצא בפער של 18% לעומת המשרד החלש - משרד התחבורה עם 6.34. משרד הפנים הוא החלש בכל הקשור לזמינות וזמן הטיפול בפנייה, ואילו משרד התחבורה הכי חלש ביחס האישי ובמקצועיות.
לדברי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "הנזקים שנגרמים כתוצאה מהביורוקרטיה הם אדירים. כל גלגלי הפעילות העסקית מתעכבים כתוצאה מהליכים שכמעט בכל המיקרים הם בלתי יעילים ומסורבלים. משאבים רבים מתבזבזים על השקעה בשכירת יועצים, לוביסטים ואף גרמה לתופעת המאכרים. הביורוקרטיה ממאיסה את הרצון לעשות עסקים בישראל, יש לטפל בנגע באמצעות הגברת החשיפה הציבורית והפעלת לחץ חברתי ופוליטי על הגורמים הרלוונטיים".
איגוד לשכות המסחר הכין הצעת חוק לצמצום הליכים ביורוקרטיים בכל הנוגע לרישוי עסקים, ולפיה גוף מרכזי אובייקטיבי ובעל סמכויות יבחן באופן שיטתי את כל הליכי הרישוי במדינה וימליץ על פישוט הליכים וצמצומם. האיגוד טוען כי נציבות שירות המדינה "התנערה מהאחריות למשימה הזאת".

תאריך:  15/09/2008   |   עודכן:  15/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התחבורה - הגרוע בביורוקרטיה; התמ"ת - הטוב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
משרד התחבורה = מופז
זו האמת.  |  15/09/08 17:01
2
מאיר שטרית הזאת תוצאת ניסיונך?
שאלה לשר הפנים  |  15/09/08 19:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
"הפרה את החוזה לבניית רוטשילד 1 בת"א... התנהגות כוחנית וסחטנית שטרם נראתה כמותה... סחטנות כדי לקבל כספים שלא מגיעים להם... נטשו את האתר וגרמו לנו נזקים כבדים"
משה ריינפלד
המשטרה עיכבה את המפגין על החזקת שלט "חזירים אוהבים חזירים" מול ביהמ"ש העליון, למרות שהשלט "הוכשר", אך לא יפוצה על כך בשל התנהגותו
רותי אברהם
שותף שלישי בחבורה שתקפה את הקשישה איטה פוגל נשלח ל-10 ש' בפועל    השופט: הוא שהה בחדר השני כשפוגל "עברה עינויים"    נסיבות לקולא - הוא הזעיק את מד"א לדירתה
עומר כרמון
גורמי ביטחון בלבנון הכחישו דיווח באתר האינטרנט הישראלי "תיקדבקה" לפיו כוחות קומנדו סורים כבשו שבעה כפרים בצפון לבנון    הדיווח ב"תיקדבקה" זכה להבלטה רבה בתקשורת הערבית הסבורה כי קיים קשר בינו לגורמי מודיעין בישראל
דרור מרום
האזהרה מפני ביקורי ישראלים בכל מצרים מגיעה לאחר שהמטה ללוחמה בטרור הזהיר אנשי עסקים ישראלים מפני חטיפות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il