X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשבוע שעבר פדה הבנק ניירות ערך שהונפקו על-ידי חברה מקבוצת הבנק המתמוטט בשווי של כ-100 מיליון דולר התמורה אמורה להתקבל בימים הקרובים
▪  ▪  ▪
מנכ"לית לאומי, גליה מאור [צילום: יח"צ]
יו"ר הפועלים, דני דנקנר. ביצע הגנות

הנהלת בנק לאומי מאשרת כי היא חשופה מול בנק ההשקעות ליהמן-ברדרס שהתמוטט - אם כי בהיקף לא גדול במיוחד, כשם שבנק הפועלים חשוף בהיקף לא נרחב מול הבנק האמריקני. החשיפה: 88 מיליון דולר.
"בהמשך לדיווחים בנוגע למצבו המשפטי של בנק ההשקעות האמריקני", מסרה הנהלת לאומי, "קבוצת לאומי מחזיקה איגרות חוב, נגזרים, ונגזרי אשראי (CDS) שהונפקו על-ידי קבוצת ליהמן בסך של כ-88 מיליון דולר".
החשיפה נחלקת בין איגרות חוב שמועדי פירעונן בשנים 2010 עד 2014 בסכום של כ-56 מיליון דולר, נגזרים בכ-12 מיליון דולר, ונגזרי אשראי בסכום של כ-20 מיליון דולר, שתוקפם יפקע בשנים 2012-2011.
כמו-כן בשבוע שעבר פדה הבנק ניירות ערך (certificate) שהונפקו על-ידי חברה מקבוצת ליהמן-בראדרס בשווי של כ-100 מיליון דולר. התמורה אמורה להתקבל בימים הקרובים. הבנק הוסיף כי הוא עוקב אחרי ההתפתחויות במצבה המשפטי של קבוצת ליהמן-בראדרס, אך גורס כי בשלב זה לא ניתן להעריך את ההשפעה על הבנק.
לבנק הפועלים יש חשיפה מאזנית מירבית לבנק ההשקעות האמריקני של 109 מיליון דולר - באיגרות חוב שמועד פירעונן בשנים 2009-2010 בסכום של 44 מיליון דולר; בנגזרות אשראי בסכום של 40 מיליון דולר, ובהשקעה אחרת בהיקף 25 מיליון דולר. הבנק רכש במרס 2008 הגנות כנגד חשיפתו לליהמן-ברדרס - ולפיכך חשיפתו נטו בגין עסקות עמה מגיע לסכום של 15 מיליון דולר.
עד לאחרונה הייתה לבנק הגדול בישראל חשיפה של 160 מיליון דולר לליהמן-ברדרס על עסקות אלה, אך החשיפה הוקטנה. הבנק השתתף גם בסינדיקציה בינלאומית של בנקים ומוסדות פיננסיים שהעמידה מסגרת אשראי לליהמן-ברדרס, וחלקו של הבנק במסגרת הוא 20 מיליון דולר. הבנק טוען כי "מסגרת זו לא נוצלה וסביר כי לא תהיה ניתנת לניצול לנוכח ההרעה במצבו של ליהמן-ברדרס".
בנוסף ביצע הבנק במהלך עסקיו עסקות עתידיות כגון עסקות החלף בריבית ושערי מטבע שההתחשבנות בגינן היא יומית ומזערית". הנהלת הפועלים מסרה כי "הבנק ממשיך לעקוב אחר ההתפתחויות והוא יבצע הערכה של השפעות ההתפתחויות במצב על חשיפות הבנק".
בידי בנק ישראל אין ניירות ערך של ליהמן ברדרס, מכיוון שבמסגרת ניהול יתרות מטבע החוץ הוא רשאי להחזיק ניירות ערך של ממשלות ופקדונות מסחריים בלבד. אולם - כתוצאה מעסקות שביצע בנק ישראל בתיווך ליהמן-ברדרס וטרם מומשו עלול להיגרם הפסד משוערך שמגיע לסכום של 4 מיליון דולר. זאת במקרה ועסקות אלה, שהן באיגרות חוב של ממשלת ארה"ב, לא יבוצעו.

תאריך:  16/09/2008   |   עודכן:  16/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנק לאומי: החשיפה מקריסת ליהמן-ברדרס - 88 מיליון דולר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כדאי להזכיר לחושפים:
ע. סובול  |  16/09/08 13:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
נבחרו, שוב, לככב בקטלוג חורף 2009 של רשת אופנת H&O    יציגו את החיים הטובים כשהם לבושים בבגדים אופנתיים, איכותיים ועדכניים
אייל גרוסברד
הווייד-רסיבר השנוי במחלוקת עלה למקום ה-2 בטבלת תופסי כל הזמנים אחרי ניצחון דאלאס 37:41 על פילדלפיה במאנדיי-נייט והצהיר: "אלוהים בירך אותי בהמון כישרון"
מערכת ספורט 5
הכוכב מוכן לקאמבק, אולי כבר ביום רביעי מול ויאריאל (21:40): "שיניתי קצת את הכדורגל עם הזכייה בנעל הזהב, נכנסתי להיסטוריה של יונייטד". ומסר לסיטי: "לא אשחק בקבוצה אחרת בעיר"
דרור מרום
פתיחת כפר נופש בסטנדרט ייחודי בצפון הכנרת יביא לקליטת 200 עובדים מטבריה, עמק הירדן, רמת הגולן והסביבה
עומר כרמון
מזכיר המדינה האמריקני לשעבר, וורן כריסטופר: "האופציות הצבאיות לתקיפת מתקני הגרעין כה עלובות, עד שאין טעם להתעסק בכלל בסוגייה הזאת. וזה מה שצריך להגיד לישראלים"    ג'יימס בייקר: "ניתן להגיע להסכם שלום בין ישראל לסוריה. ההתנהלות של ממשל בוש בנושא - מגוחכת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il