X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תשתיות נפט ואנרגיה בע""מ חויבה לשלם 200,000 שקל למועצת קריית טבעון כדי להביע את מורת רוח השופטים על "מלחמת החורמה" שלה נגד חיוביה בארנונה
▪  ▪  ▪
תשתיות נפט ואנרגיה בע"מ [צילום: האתר הרשמי]

בית המשפט העליון הטיל על חברת תשתיות נפט ואנרגיה (תש"ן) לשלם 200,000 שקל שכר טירחת עורך דין למועצה המקומית קריית טבעון, כדי להביע את מורת רוחו על מלחמת החורמה שהחברה מנהלת נגד חיובי הארנונה ברשויות מקומיות. השופטים מרים נאור, אליקים רובינשטיין ויוסף אלון דחו את ערעוריה של החברה על שני פסקי דין שניתנו נגדה בעניין חיוב לשלם ארנונה בסך 12 מיליון שקל למועצת קריית טבעון, לשנת 2003.
מפסק הדין עולה כי תשתיות נפט ואנרגיה בע"מ פעלה בשני הליכים בבית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה. באחד מהם עתרה לביטול החלטת ועדת הערר שלא לאפשר לה להגיש ראיות. בהליך השני ערערה על חיוביה לשלם ארנונה בשנת 2003. שתי העתירות נדחו, ועל כך ערערה החברה לבית המשפט העליון.
פסק הדין בעניין החיוב בארנונה ניתן מפי השופטת שולמית שטמר.
החברה טענה לפני בית המשפט העליון כי השופטת שגתה כאשר חייבה אותה, בין היתר, בתשלום ארנונה על רצועת הקרקע לקווי הדלק, הן מחוץ למתקן והן בתוכו, על שטחי קרקע שלטענתה אינם בשימוש, ועל מיכלי דלק שסווגו כ"בניין".
נטל מיותר על גב התושבים
בבית המשפט המחוזי לא הייתה מחלוקת שאין להטיל ארנונה על צינורות הדלק, שרוחבם 7 מטרים. השאלה שבמחלוקת הייתה אם החברה זכאית לפטור על 8 מטרים נוספים. תשתיות נפט ואנרגיה טענה כי מעבר לצינור הדלק עצמו יש צורך ברצועת קרקע רחבה יותר, כדי לתחזק את הצינורות ומטעמי בטיחות וביטחון. בית המשפט העליון סמך את ידיו על סירוב המועצה לפטור את החברה מארנונה גם על שטח זה.
השופטת נאור ציטטה מפסק דין קודם של בית המשפט העליון, שאף הוא ניתן נגד תשתיות נפט ואנרגיה, מפי השופט אדמונד לוי:
"כאשר מדובר בשטחים בהיקף משמעותי, אשר רק בחלקם עוברים קווי התשתית, הרי שמתן פטור גורף מארנונה לכלל המקרקעין יוצר נטל מיותר על גבם של תושבי אותו איזור, אשר חסרים את סכומי הארנונה שלא נגבו".
על כך כתבה השופטת נאור: "אני סבורה שלאור דברים מפורשים אלה של השופט לוי ראוי היה שתשתיות נפט ואנרגיה בע"מ, שהייתה צד להליך הנזכר, תחזור בה מן הערעור גם בסוגיית רצועות הקרקע שמסביב לקווי הדלק. חבל שתשתיות נפט ואנרגיה בע"מ העסיקה אותנו שוב בעניין שכבר הוכרע בו בבית משפט זה, בהליך הנוגע אליה".
שבילי היער הם חלק מהיער
טענה נוספת של תשתיות נפט ואנרגיה הייתה נגד חיובה בארנונה על כבישים דרכים העוברים בתוך המתחם המגודר של חוות המיכלים שלה. השופטת נאור קיבלה גם כאן את קביעתה של השופטת המחוזית כי אם תהיה תשתיות נפט ואנרגיה בע"מ פטורה מתשלום בגין הדרכים המצויות במתחם שלה, ייפול הנטל של הפטור על הציבור, ולכך אין הצדקה.
עוד טענה של החברה נגעה לחיובה בארנונה על כ-87,770 מ"ר שטחי קרקע שאינם בשימוש בין הסוללות של חוות המיכלים, ועוד "35,400 מ"ר שטחי קרקע ריקים שאינם בשימוש בין הדרכים לגדרות המתקן". טענה זו נדחתה לא רק משום שמתברר כי בשטח קיימים מגדלי שמירה, צנרת כיבוי, מעבר לרכב כיבוי וחניה באזור המשרדים. אלא גם על סמך פסק דין קודם שקבע כי יש לראות בשטחים אלה שטח בהחזקה ושימוש של תשתיות נפט ואנרגיה בע"מ.
השופטת נאור קיבלה עמדה זו וכתבה כי הוצאת שטחים "ריקים" כביכול ממכלול השטח היא מלאכותית, "כמו שלא ניתן לומר ששבילי היער המפרידים בין עצי היער אינם חלק מהיער".
פסק הדין של בית המשפט העליון גם קיבל את עמדת שופטת שטמר כי מכלי הדלק הם "בניין".

עע"ם 1860/06, בר"ם 7774/06
תאריך:  16/09/2008   |   עודכן:  16/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש העליון מאס במלחמתה של תש"ן בארנונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הארנונה הפראית מורשתו של דרעי
מוצצי הדם העירוני  |  16/09/08 14:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רוני נאור
עונת החגים עתידה לשטוף את הארץ עם גל אירועים, אטרקציות, פעילויות ועוד אפשרויות ליהנות    הארץ כולה תעבור למצב חגיגה וכל אחד יוכל למצוא את הדרך והמקום לעשות חגיגות    נכון שראש השנה יחול רק ב-29 בספטמבר, אבל עדיין אפשר להריח אותו באוויר עם ההכנות שכבר החלו וימשכו עד סוף החודש
עידן יוסף
היועמ"ש הודיע כי לא תיפתח חקירה מקיפה בפרשה    ההחלטה - בעקבות המלצת הצוות שהקים מזוז לאחר שלא הצליח לאתר את מקור ההדלפות    למעלה ממאה אנשים נחשפו לחומר החסוי, ובמקביל - חקירה נוספת עלולה לפגוע בחקירות אולמרט
עומר כרמון
למארגני תחרות האירוויזיון נמאס ממדינות מזרח-אירופה שמצביעות משיקולים לא ענייניים    כבר בתחרות הקרובה ישוקללו בתוצאות הכרעות חבר שופטים מכל מדינה    קריין רשות השידור הבריטית: "התחרות הפכה לפארסה פוליטית"
אורי אלוני
חברת HP הודיעה לבורסה בניו-יורק שבעקבות רכישת חברת EDS, היא עומדת לפטר בתוך שלוש השנים הבאות - 24,600 מתוך כלל העובדים שלה, המונים 320,000 איש
יפעת גדות
חוקרים נתנו תמצית קמומיל לחולדות חולות סוכרת, וגילו כי התמצית הורידה את רמות הסוכר בדם וחסמה את פעילותו של אינזים הקשור להתפתחות סיבוכים הקשורים לסוכרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il