X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נפילות בתל אביב: אפריקה ישראל יורדת ב-10%; פועלים ב-7%; לאומי ב-6.4%; קבוצת דלק ב-7% יובל זעירא: "הריצה למזומן והסנטימנט השלילי שנוצר מובילים לירידות החריפות הנרשמות היום בשווקים"
▪  ▪  ▪
צניחה בעקבות וולסטריט [פלאש 90]

המניות הכבדות נשחטות בבורסה התל אביבית, אפריקה ישראל צונחת ב-10% ומניות הבנקים הגדולים - פועלים ולאומי נחתכות ב-7% ו-6.4% בהתאמה. גורמים בשוק מעריכים כי השווקים הפיננסיים מאותתים על הידוק חגורות לקראת האטה כלכלית חמורה שבעקבות המשבר הפיננסי.
מדד המע"וף צונח ב-3.7% אל מתחת ל-900 נקודות ושובר מחסום פסיכולוגי בדרך לרמה של 891 נקודות, מדד תל אביב 100 משיל 4.2% ל-804 נקודות. המשבר הפיננסי ממשיך להעיב גם על ביצועי מניות הפיננסים. מדד מניות הבנקים מאבד 4%. הירידות בבנק הפועלים, בעל החשיפה הגדולה ביותר לליהמן ברדרס מהבנקים הישראלים (כ-109 מיליון דולר) ממשיכות להעמיק כשהוא יורד ב-7%.
האנליסט יובל זעירא מאי.בי.אי ציין כי "ההכרה בכך שהאירועים האחרונים מובילים להאטה כלכלית עולמית הולכת ומחלחלת לפעילים בשוק ההון הישראלי", אומר זעירא, "ולכן אנו רואים ירידות שערים חדות גם במניות הבנקים שאולי לא ייפגעו בצורה אנושה מהמשבר הפיננסי כרגע, אך צפויות להפגע במקרה של האטה כלכלית חמורה". בנוגע לירידות השערים החדות הנרשמות היום אומר זעירא, "הכסף מדבר, הריצה למזומן והסנטימנט השלילי שנוצר מובילים לירידות החריפות הנרשמות היום בשווקים".
לפי החוזים על הריבית במשק האמריקני, קפצו היום הסיכויים להורדת ריבית של הבנק המרכזי האמריקני ל-88%. זאת, רק יום לאחר שחזו כי לא תהיה הורדת ריבית. כעת, אל מול הפגיעה החמורה שספג הסקטור הפיננסי - צפוי הבנק הפדרלי להוריד את הריבית העומדת כעת על כ-2% בכדי לסייע להגדלת הנזילות במערכת הפיננסית האמריקנית.
רועי לאופר, מנהל חדר העסקות של אקסלנס: "הדבר שמעניין את המשקיעים זה מהם הצעדים הבאים בהם ינקטו השוק והממשל האמריקני לנוכח המשבר. בינתיים נראה כי הם מתקשים להתמודד". בנוגע לעתיד מתקשה לאופר להתנבא, "רב הנסתר על הגלוי, איש לא יודע מה מסתתר במאזנים של המוסדות הפיננסיים בכל העולם".
אתמול התנבאו רבים מהמומחים לשווקים הפיננסים בישראל, כי אין חשש ליציבות הבנקים הישראלים לנוכח שמרנותם, מבלי להיכנס לטענות אלו, לאופר מסתכל על מניות חברות הפיננסים מזווית קצת שונה, "מישהו אתמול אמר לי כש-AIG יורדת על תצפה שמניות חברות הביטוח בישראל יעלו, אותה אמירה נכונה גם על הבנקים ושוקי ההון".
אפריקה ישראל צונחת ב-10%. החברה שגייסה מהציבור ביוני האחרון מיליארד שקל כש-4.8 מיליון מניות נמכרו במחיר של 213 שקל למניה. מאז, המשיכו מניות חברת האחזקות לקרוס והיא נעלה את המסחר אמש במחיר של 98 שקל, מחיר המשקף ירידה של 53%. מי שחש על בשרו את קריסת המנייה הוא בעל השליטה בחברה, לב לבייב, שהפסיד מאז ההנפקה ממנה רכש כמעט כשלושה רבעים - הפסד של 400 מיליון שקל מההשקע, נכון להיום בבוקר, ההפסד הולך ומעמיק.
בנק הפועלים שאיבד 2.7% חשוף לכ-100 מיליון מתוך סכום זה. בבית ההשקעות אקסלנס הורידו אתמול את המלצתם לבנק הפועלים ל-"נייטרלי", כשלדעתם "המצב הנוכחי בשווקים ייאלץ את בנק הפועלים לבצע מחיקות נוספות גם בגלל חשיפתו לליהמן".
כימיקלים לישראל וחברה האם שלה החברה לישראל חוזרות לרדת ולמשוך אחריהן מטה את מדד המעו"ף, לאחר שאתמול התאוששו מעט ועלו ב-1.2% ו-0.6%. משקלן של החברות במדד המעו"ף הוא כ-20%, מה שמוביל לכך שתנודה בשערן גורמת להטיה משמעותית של המדד. הירידה הנרשמת בחברות היא על-רקע ירידות השערים בשוקי הסחורות הבינלאומיים.

תאריך:  16/09/2008   |   עודכן:  16/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
העיתונאי הפלשתיני חאלד עמאירה דוחה את ההשוואה שעשה ראש הממשלה בין פיצוי כספי לפליטים הפלשתינים לפיצוי ליהודים שעלו לישראל ממדינות ערב    להוכחת דבריו הוא משתמש בדברים שכתבו הפרופ' שלמה בן-עמי, ד"ר אילן פפה וההיסטוריון בני מוריס
משה ריינפלד
ביהמ"ש המחוזי בחיפה דחה את ערעור תפנפלסט על דחיית תביעתה לחייב את חגי, יו"ר הארגז, לשלם חוב של חברת קודקס בטענה שהיה ערב לו אישית
אלעזר לוין
מבקש מבית המשפט למנות כונס למניות אוסיף הנמצאות בידיו
דרור מרום
מספר ההזמנות לסיני הוא כמעט אפסי עתה - בעוד שההזמנות לנופש וטיולים בירדן עלו ב-300%    הישראלים חשים חוסר ביטחון בסיני ומחפשים אלטרנטיבה בטוחה מסיני - וזולה מאילת
אייל דרורי
אייל דרורי נזכר בערגה בימים היפים שלו ושל שסק וחוזר לסיבוב נוסף רווי אלכוהול ונוסטלגיה, כדי לגלות ששום דבר לא השתנה ושכנראה לא מחליפים פרי מנצח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il