X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון הטיל שנתיים וחצי מאסר על עזמי אבו שחאדה, תושב עזה, שאסף מידע על תנועות צה"ל בדיר אל בלח ונידון בביהמ"ש המחוזי לשנת מאסר
▪  ▪  ▪
שנתיים במקום שנה [צילום: AP]

בית המשפט העליון החמיר בעונשו של עזמי אבו שחאדה, תושב עזה, שהורשע על-פי הודאתו, במסגרת עסקת טיעון, במתן שירות לארגון הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה ועל אספקת ידיעות לארגון זה.
במקום שנה מאסר בפועל שהוטלה עליו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, גזרו עליו השופטים דורית ביניש, אליעזר ריבלין וסלים ג'ובראן, שנתיים וחצי מאסר בפועל. עונש נוסף של שנתיים מאסר על תנאי הושאר על כנו. בכך קיבל בית המשפט ערעור שהגישה המדינה, באמצעות עו"ד ירין שגב, על העונש הקל שהוטל על אבו שחאדה.
מכתב האישום שבו הודה אבו שחאדה, עולה כי נענה לפניית פעיל צבאי של ארגון הג'יהאד האיסלאמי והסיע אותו ואת עמיתו לארגון בשתי הזדמנויות ברכבו ממסגד אבו אלמג'ון לאזור דיר-אל-באלח שברצועת עזה. כמו-כן מסר אבו שחאדה לפעיל זה, על-פי בקשתו, מידע על תנועת כוחות צה"ל במזרח דיר-אל-באלח.
בגזר הדין של בית המשפט המחוזי, שכאמור קבע עונש של שנת מאסר בפועל, צוין כי אין מדובר "בעבירות מינוריות שלא תרמו תרומה ממשית לארגון הטרור". בית המשפט ציין כי "הנאשם במעשיו נטל חלק, גם אם לא עיקרי, בפעילותו של הארגון והקל על ביצועה. גם אם לא ניתן למצוא תוצאה פוגענית ספציפית למעשיו של הנאשם, עצם מתן השירות ומסירת הידיעות לארגון טרור, ששם לו למטרה לפגוע במדינת ישראל ובשלום אזרחיה וחייליה, חמורים דיים".
עם זאת, הביא בית המשפט בחשבון את העובדה שמעשיו של אבו שחאדה לא גרמו נזק לרכוש או לנפש, עברו הפלילי אינו מכביד והוא הודה בעובדות כתב-האישום.
העלאת רף הענישה
בערעור המדינה על מידת העונש, צוין כי עונש של שנה מאסר בלבד אינו עולה בקנה אחד עם הדברים החמורים שקבע בית המשפט המחוזי, וגם אינו מתיישב עם רף הענישה הראוי בעבירות כאלה. המדינה גם סברה שאין לתת משקל לעובדה שלא הוכח כי נגרם נזק מפעולותיו של אבו שחאדה, שכן עניין זה כלל אינו תלוי בו.
בפסק הדין שקיבל את הערעור, והחמיר בעונש, כתבו שופטי בית המשפט העליון: "מדובר בלא ספק בעבירות חמורות, בין אם הן תרמו בפועל לביצוען של פעולות טרור קונקרטיות ובין אם לאו. אין מדובר באירוע חד-פעמי או מקרי, אלא בנכונות נמשכת של אבו שחאדה לסייע לפעילים בארגון טרור לפי בקשתם, הן בדרך של הסעתם ממקום למקום והן בדרך של מסירת מידע. לאור כל אלה ובהתחשב במצב השורר באזורנו, המחייב תגובה עונשית מרתיעה בעבירות מן הסוג הנדון, יש לקבוע רף ענישה חמור יותר מזה שלפיו הנחה בית המשפט המחוזי את עצמו. בה בעת, יש כמובן להביא בחשבון את האופן שבו שילב עצמו אבו שחאדה בשרשרת הטרור, ואת הנסיבות הנוספות שהניח בית המשפט המחוזי על כף הזכות".
ע"פ 2796/08
תאריך:  17/09/2008   |   עודכן:  17/09/2008
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
הוחמר עונשו של סייען לג'יהאד האיסלאמי
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
אפשר ללמוד מהאמריקאים - נותנים ל"ת
100, 200 שנים   |  17/09/08 23:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מודיעים, שהעברת הסמכויות בחברת ויליפוד לעו"ד שגב מהווה הפרת ההסכם בינם לבין גאידמק    משמעות אפשרית: ידרשו פרעון מיידי של הלוואה בת 76 מיליון שקל    הסתבכות רביעית בתוך יום
אורי אלוני
השנה לא ישתתפו נציגים ישראלים בתערוכת CBIT באיסטנבול, שתתקיים בתאריכים 7-12 באוקטובר. זאת משום שיום כיפור חל ב-9 בחודש
משה ריינפלד
שופטת דחתה ערעור של חיים וייס, בעל בית מרקחת בקריית ים על התליית רישיונו משום ששיווק תרופות לבתי מרקחת אחרים, ורכש תרופות מפלשתיני לא מורשה
עומר כרמון
הת'ר, מארי, סטלה וג'יימס מקרטני לוחצים על אביהם לא להגיע לישראל בגלל הדיווחים על איומי טרור    גורמי ביטחון בישראל: אין מה לדאוג. הטרוריסטים לא שמעו אף פעם על הביטלס
דרור מרום
זהו נתון זהה לחודשיים הקודמים, והוא מסמל את בלימת הירידה באבטלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il