X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדד דאו ג'ונס עלה ב-3.62%, ו-FTSE הלונדוני ב-8.7% הנפט מתקרב ל-100 דולר החבית הדולר נחלש לעומת האירו והליש"ט והתחזק לעומת הין
▪  ▪  ▪
עליות תלולות [צילום: AP]

שערי המניות עלו (יום ו', 19.9.08) עליות תלולות בכל הבורסות בעולם, לאחר שהידיעות על תוכניותיו של הממשל האמריקני לחלץ את הבנקים מהחובות הרעים שצברו בשוק המשכנתאות עוררו תחושה קולקטיבית של תקווה לסיום המשבר פיננסי החמור ביותר אחרי עשרות שנים.
בניו-יורק עלה מדד דאו ג'ונס ב-3.62% ל-11,418 נקודות. גם מדדי המניות הרחבים יותר עלו. סטנדרד אנד פור'ס 500 עלה ב-4.41% ל-1,259 נקודות, ומדד נסד"ק עלה ב-4.49% ל-2,297 נקודות.
בורסות אירופה, שצללו במהלך כל השבוע החולף, הגיבו בעוצמה דומה על התוכנית, ויזנקו כלפי מעלה. גם מניות הבנקים החבוטות התאוששו.
אנליסטים הדגישו כי גם האיסורים הזמניים שהוטלו בארה"ב, בבריטניה ובאירלנד על מכירת מניות בחסר (שורט) סייעו לחגיגת המניות.
ביום ו' בבוקר נקטה הרשות האמריקנית לניירות ערך ולבורסה (SEC) את הצעד הדרמטי של האיסור. SEC מסרה כי היא פועלת בעצה אחת עם הרשות הבריטית לשירותים פיננסיים (FSA) בפעולת חירום ה"אוסרת מכירות בשורט של מניות של פירמות פיננסיות" כדי להגן על שלמותו של שוק המניות ולחדש את אמון המשקיעים בו.
פרשנים בארה"ב אומרים כי הצעדים קצרי הטווח אומנם נותנים לשווקים ולמשקיעים מרחב נשימה, ואולם צפויים מכשולים שיש להתגבר עליהם כדי שצעדים אלה יוכיחו את יעילותם לפתרון הבעיות הבסיסיות לטווח הארוך.
עליות תלולות באירופה
עוד גורם שתרם למהפך בבורסות היה צעדם של הבנקים המרכזיים של אירופה, של שווייץ ושל בריטניה להציע ביום ו' לשווקים עוד מזומנים. שלושת הבנקים המרכזיים הזרימו יחד 90 מיליארד דולר.
בבורסת לונדון קפץ מדד FTSE ביותר מ-8.7%. המניה הבולטת ביותר הייתה זו של רויאל בנק אוף סקוטלנד שקפצה ב-39%. בפריס עלה מדד CAC-40 ב-7.7%. המניות באוסלו עלו כמעט ב-8%. בפרנקפורט קפץ מדד DAX ביותר מ-5%. מניית קומרצבנק זינקה ב-22.7% ומניית דויטשה בנק ב-19.5%.
הבורסה של אירלנד הגיבה בעלייה התלולה ביותר בתולדותיה, יותר מ-25% בשעה הראשונה של המסחר. מדד המניות הפיננסיות הכבדות ירד לאחר מכן בשל מימוש רווחים, אך נשאר גבוה ב-12% יותר מאשר ביום ה'. גופי הפיקוח האיריים אסרו מכירות בחסר של מניות ארבעת הגדולים במגזר הפיננסי: אלייד אייריש בנקס, בנק אוף איירלנד, אייריש לייף אנד בפרמננט ואנגלו-אייריש בנק.
בשתי בורסות המניות ברוסיה RTS ו-MICEX הופסק המסחר פעמיים בגלל עליות תלולות שחרגו מהגבולות הטכניים. בסוף היום חודש המסחר. מדד המניות RTS הנקוב בדולרים עלה ביום ו' ב-22.7%, ואילו מדד MICEX עלה ב-31.4%. שני המדדים הופסקו ביום ד' ליומיים עקב ירידה תלולה במדד MICEX שממדים שלא היו כמוהם מאז ההתמוטטות הפיננסית של רוסיה ב-1998.
מדד המניות באוסטריה עלה ביותר מ-11%. במדריד עלה מדד SMSI בכמעט 7.2%. המניות בסטוקהולם עלו ב-7.5%. בבלגיה נרשמה עלייה של 8.9% במדד Euronext Bel-20.
ברחבי אסיה נרשמו עליות דומות. מדד הנג סנג עלה בהונג קונג ב-9.6% ל-19,327.73 נקודות. מדד ניקיי 225 עלה בטוקיו ב-3.8% ל-11,920 נקודות.
בסין קפץ מדד המניות הבסיסי בבורסת שנחאי ב-9.5%, העלייה התלולה ביותר שלו מעולם, לאחר שממשלת סין הודיעה כי היא מבטלת את המס על רכישת מניות ורוכשת מניות בבנקים הממלכתיים.
הנפט שוב עולה, הדולר יורד
מחירי הנפט עלו ביום ו' ליותר מ-100 דולר לחבית אך ירדו לאחר מכן. בצהריים נמכרה באירופה חבית נפט באיכות גבוהה ב-99.49 דולר, ב-1.61 דולר יותר מאשר ביום ה'. במסחר האלקטרוני בניו-יורק עלה המחיר ב-72 סנט ל-97.88 דולר.
האירו עלה ביום ו' ל-1.4389 במסחר האירופי, לעומת 1.4247 דולר ביום ה' בלילה בניו-יורק. הליש"ט עלתה ל-1.8238 דולר לעומת 1.8076 ביום ה' בלילה בניו-יורק. הדולר התחזק לעומת הין, מ-106.19 דולר ביום ה' ל-106.19 ביום ו'.

תאריך:  20/09/2008   |   עודכן:  20/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צעדי ארה"ב הקפיצו את בורסות העולם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
נוכח הממצאים שעלו בבדיקה הראשונית שיגר משרד מבקר המדינה שאלון לברק ובו הוא נדרש להשיב לשורה של שאלות    בכיר במשרד מבקר המדינה: "הדבר מסריח"
מחלקה ראשונה
ד"ר מחמוד א-זהאר מתריע כי ישראל נסוגה מהסכמתה לשחרר 1000 אסירים תמורת החייל גלעד שליט
טל לוי
נגיד בנק ישראל לחדשות ערוץ 2: הפיקוח על מערכת הבנקאות הישראלית חזק והדוק    מערכת הבנקאות הישראלית - חזקה    התפקיד שלי זה להיות "הדואג הלאומי"
מאיה שני
יותר ממחצית מהאמריקנים סבורים כי מלאך התערב ועזר להם בחייהם    ומה קורה לנו אחרי המוות?
מאיה שני
ספרייה בצרפת גילתה כי יצירת מוצרט שהייתה ברשותה היא העותק המקורי שכתב מוצרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il