X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שופט שלום הרשיע את המנהל בהכאת התלמיד, וביהמ"ש המחוזי פסק כי אפילו אם התלמיד אינו טלית שכולה תכלת - אין הצדקה לאלימות המנהל
▪  ▪  ▪
צילום: אילוסטרציה

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה בסוף השבוע את ערעורו של מנהל חטיבת הביניים בבית ספר בגליל על הרשעתו בתקיפת תלמיד. השופטים רון שפירא, עודד גרשון וצילה קינן גם דחו את בקשתו להסתפק בהענשתו בלא הרשעה בפלילים.
עבדאללה רידאן, מנהל חטיבת הביניים בבית הספר "מרכז הגליל" שבכפר כסרא, נידון בבית משפט השלום בעכו ל-7 חודשי מאסר על תנאי, קנס בסך 3,000 שקל, מימוש התחייבות על סך 2,000 שקל שחתם עליה מתוקף גזר דין בתיק אחר, ופיצוי לתלמיד בסך 3,500 שקל.
מפסק הדין עולה כי בין המנהל לבין משפחת התלמיד היה סכסוך קודם, והתקיפה אירעה לאחר ויכוח עם אביו של התלמיד. במשפט לא הייתה מחלוקת שב-10.2.02, שהה התלמיד בחדר המנהל, והדלת הייתה סגורה. בין השניים התפתחו חילופי דברים ואף צעקות. באותה עת, שהה "רמבו" שקור, חברו של התלמיד בפרוזדור. בשלב מסוים נכנס רמבו לחדר, ולאחר מכן טען שראה את כל הכיסאות הפוכים. כעבור כחצי שעה התקשר המנהל למשטרה, ולמקום הגיעו שוטר ומתנדב.
עיקר המחלוקת במשפט הייתה מה התרחש בפועל בתוך החדר. על-פי גרסת התלמיד, קרא לו המנהל להיכנס לחדר, סיפר לו סיפורים רעים על הוריו, ובהמשך נתן לו סטירה, הכה אותו וקרע לו את החולצה. עקב צעקותיו, נכנס רמבו לחדר, הפריד ביניהם והרחיק את המנהל ממנו. על-פי גרסת המנהל, היה התלמיד זה שביקש לשוחח עימו, נכנס אליו לחדר, ואז התפתחו ביניהם חילופי דברים משום שהתלמיד האשים אותו בהגשת תלונה נגדו על פריצה לספריית בית הספר. התלמיד השתולל, זרק אליו ששה כיסאות שהיו בחדר, ויצא. לאחר צאתו, נכנס רמבו לחדר.
שופט השלום העדיף את גרסתו של התלמיד, שהסתייעה בעדותו של רמבו, וקבע כי הוכח מעל לכל ספק סביר שהמנהל סטר לתלמיד, הכה אותו בכל חלקי גופו וקרע את חולצתו. השופט ראה בחומרה את האלימות של איש חינוך כלפי תלמיד, וציין כי למנהל כבר יש הרשעה אחת בעבירת אלימות, וכי נפתחו נגדו עוד שני תיקי אלימות שלא הורשע בהם.
בערעורו לבית המשפט המחוזי, טען המנהל כי לא היה ניתן לקבוע מעבר לכל ספק סביר את אשמתו, והזכיר כי הוא זה שהתלונן ראשון על אלימות התלמיד נגדו. עוד טען כי השופט שגה כאשר התעלם מתעודה רפואית המתעדת חבלות שנגרמו לו מידי התלמיד.
בפסק הדין שדחה את הערעור כתב השופט שפירא כי עיקר טיעוני המנהל הופנו כלפי ממצאי מהימנות של שופט השלום, שהעדיף את גרסת התלמיד ורמבו. ואולם ערכאת ערעור אינה נהוגת להתערב בקביעת ממצאים עובדתיים וממצאי מהימנות של הערכאה הראשונה, אלא בנסיבות חריגות. בעניין הנדון, קבע השופט שפירא, אין שום נסיבות חריגות, טעויות גסות, או התעלמות מגורמים רלוונטיים שהיה בהם כדי לשנות את התוצאה שהגיע אליה שופט השלום.
כשל חינוכי
השופט שפירא ציין כי אפילו נניח שהתלמיד זרק כיסאות בחדר אל המנהל, עדיין אין בכך כדי לשלול את הקביעה שהמנהל סטר לתלמיד, הכה אותו בכל חלקי גופו וקרע את חולצתו. עוד כתב כי הקביעה שהוכחה אשמת המנהל אין בה כדי לקבוע כי התלמיד הוא "טלית שכולה תכלת". אין גם לשלול את האפשרות כי התלמיד תרם ליצירת האירוע האלים. ואולם כל אלה אינם מכשירים את התנהגות המנהל, כפי שהוכחה.
השופט גם דחה את טענת המנהל כי בבית משפט השלום הרבה התלמיד לומר "אינני זוכר" על כל שאלה שלא היה לו נוח לענות עליה. השופט שפירא ציין כי חלפו שנים רבות מהאירוע עד מתן העדות, ומכל מקום אין לראות בהתנהגות זו של התלמיד הצדקה להתערבות בקביעות המהימנות של שופט השלום .
השופט גרשון הוסיף כי "העובדה שמנהל בית ספר תוקף את תלמידו בכל חלקי גופו, וקורע את חולצתו, מלמדת על כשל חינוכי מן המעלה הראשונה".
השופט גרשון סמך את ידיו גם על החלטת שופט השלום שלא להימנע מהרשעתו של המנהל בפלילים. כאן מדובר באדם שעמד שלוש פעמים בעבר לדין על עבירות אלימות, במנהל בית ספר שתקף את תלמידו, מעשה שיש להוקיעו.

עפא000020/08
תאריך:  20/09/2008   |   עודכן:  21/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחה ערעור מנהל בי"ס על הרשעתו בתקיפת תלמיד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד תשמעו כי המנהל אינו אשם
כשל משפטי  |  23/10/09 22:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
הפיגוע בוצע על-ידי מחבל שהגיע עם מכונית ופוצץ עצמו סמוך למלון    כ-70 נפצעו
משה ריינפלד
הנשיא נכנע ללחץ מפלגתו לאחר שהתעוררו חשדות כי היה מעורב בניסיון לתפור תיק שחיתות לסגנו ויריבו המודח ג'ייקוב זומה, איש השמאל
משה ריינפלד
דיפלומטים מחמש החברות הקבועות במועצת הביטחון וגרמניה דנו בוושינגטון בסבב רביעי של סנקציות כדי לסכל את תוכנית הגרעין האירנית
משה ריינפלד
ראשי הקונגרס הביעו נכונות לאשר במהירות את החקיקה הנחוצה לתוכנית הממשל לחילוץ המגזר הפיננסי אך דורשים סיוע לעובדים ולפירמות
מאיה שני
חודשיים לאחר שחתם בוש על חוק האוסר כניסה של חולי איידס לתוך מדינת ארה"ב, מה שנותר כעת הוא להפעיל את החוק החדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il