X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אולמרט יתפטר [צילום: פלאש 90]
ראש הממשלה, אהוד אולמרט, צפוי להודיע לחברי הממשלה על התפטרותו ולסיים את דרכו הפוליטית בהגשת מכתב התפטרות לנשיא המדינה אהוד ברק ובנימין נתניהו נועדו ודנו באופציות הפוליטיות
▪  ▪  ▪

+ ברק: להקים ממשלת חירום; נתניהו: לבני אינה מתאימה
ראש הממשלה, אהוד אולמרט, עומד להודיע (יום א', 21.9.08) הבוקר לחברי הממשלה על התפטרותו מתפקידו, וזאת בהתאם להצהרתו לציבור כי יעשה זאת מייד לאחר בחירת יושב-ראש חדש למפלגת קדימה. ככל הנראה יגיע ראש הממשלה בשעות אחר-הצהריים לנשיא המדינה, שמעון פרס, ויגיש לו את התפטרותו.
נודע, כי אולמרט ביקש לדחות את הודעתו לנשיא במספר ימים, לפחות עד שובו של הנשיא פרש משליחותו בארה"ב. הנימוק הבלתי רשמי היה: הנשיא לא יוכל לקיים התייעצויות במשך מספר ימים רצופים - בשאלה על מי להטיל את מלארכת הרכבת הממשלה, בשל יציאתו לארה"ב ביום שני. הנימוק המעשי: ניסיון מצד אולמרט לדחות את הקץ.
גורמים המקורבים לאולמרט אף יזמו פנייה מרומזת לנשיא, לפיה הוא עצמו יבקש מאולמרט לדחות את התפטרותו הרשמית עד שובו מחו"ל. ואולם, פרס נמנע ממעורבות בנושא זה, ואמר כי הוא אינו מתערב בנושאים הפוליטיים, וכי על אולמרט לנהוג על-פי שיקול דעתו, והוא - פרס, יפעל על-פי סמכותו החוקית. היינו: הוא יקיים התייעצויות בזמן שיהיה בידו, ואולי יצמצם את ביקורו בארה"ב כדי שיוכל לסיים את ההתייעצויות עם כל הסיעות בכנסת.
לבני מאיצה באולמרט להתפטר
בישיבת סיעת קדימה שנערכה ביום שישי האחרון דחקה יו"ר המפלגה, ציפי לבני, בראש הממשלה לקיים את הבטחתו ולהתפטר. "אין לנו זמן להתקשקשויות פוליטיות", אמרה לחברי סיעתה שהתכנסו בבית המפלגה בפתח תקוה.
מנגד, טען המשנה לראש הממשלה, השר חיים רמון, הנחשב לאחד מן המקורבים ביותר לאולמרט, כי דרישה כזאת תהיה טעות טקטית ותגרום לאיבוד השליטה בתהליך הקואליציוני.
"צריך לבקש מראש הממשלה לא להתפטר. ההתפטרות היא בעייתית כיוון שאנחנו מאבדים את השליטה על התהליך. אם את תקבעי מתי נלך לנשיא, התהליך לא יאבד שליטה. אסור שהתהליכים לא יהיו בידינו. מבחינה טקטית, את צריכה לשלוט בתהליך ולא שהחוק ישלוט בתהליך", אמר.
ביום שני הקרוב עומד נשיא המדינה לצאת לביקור בן שבוע לארצות הברית, שם ישתתף בפתיחת עצרת האומות המאוחדות. עובדה זו תותיר בידיו מעט יותר מיממה להתייעצויות בטרם יחליט על מי להטיל את הרכבת הממשלה החדשה, במקום אולמרט.

תאריך:  20/09/2008   |   עודכן:  21/09/2008
ברק: להקים ממשלת חירום;
נתניהו: לבני אינה מתאימה

[צילום: פלאש 90]
יו"ר העבודה ושר הביטחון, אהוד ברק, נועד בלשכת שר הביטחון בתל אביב עם יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, ודן עמו בשורה של עניינים ובראשם ההתפתחויות הפוליטיות של הימים האחרונים עם בחירת השרה ציפי לבני לראשות מפלגת קדימה.
השר ברק אמר בשבועות האחרונים כי לעת הזאת דרושה ממשלת חירום לאומית. ברק הפציר בנתניהו להסכים לנהל מו"מ להקמת ממשלה שכזו. ואילו עמדת נתניהו היא שיש ללכת בהקדם לבחירות כלליות כדי שבעקבותיהן תקום ממשלה בראשותו שתהיה יציבה יותר מממשלה בראשות לבני. נתניהו אמר לברק, כי לבני אינה ראויה לכהן כראש ממשלה. אתה אמרת, אמר לברק, כי היא אינה מתאימה. לבני נכשלה יחד עם אולמרט הן בהובלת מלחמת לבנון, הן בתחום הכלכלי והן בתחום המדיני.
בסביבתו של ברק אמרו כי הוא החליט להיפגש עם נתניהו על-מנת לקדם את נושא ממשלת החירום הלאומית. "אנחנו רואים שלבני לא פועלת להרכבת ממשלת חירום לאומית, אז צריך להתחיל לפעול", אמרו.
השר ברק שב והדגיש בפגישה את החשיבות שהוא מייחס בעת הזאת לממשלת חירום לאומית, ואילו ח"כ נתניהו אמר כי מאותן סיבות בדיוק וכישלונה המתמשך של ממשלת קדימה, הוא סבור שיש ללכת לבחירות מהר ככל האפשר ולבחור הנהגה חדשה למדינת ישראל.
בסיום השיחה ולמרות הבדלי הגישות בין השניים, סיכמו ברק ונתניהו להמשיך ולהיפגש.
לבני לאולמרט: אין זמן להתקשקשויות פוליטיות
מייד לאחר בחירת לבני אמרו שרים בעבודה הקרובים ביותר לברק, כי יש לערוך בהקדם בחירות כלליות על-מנת לאפשר לכלל הציבור לבחור מי יעמוד בראש ממשלת ישראל.
לא ייתכן כי 15 אלף איש יכריעו מי יעמוד בראש ממשלת ישראל. אני מברך את לבני על ניצחונה ואני מאמין שמפלגת העבודה תעדיף ללכת לבחירות", אמר שר החקלאות, שלום שמחון (ד', 17.9.08) בעקבות פרסום תוצאות מדגמי הטלוויזיה שבישרו על ניצחונה של לבני בבחירות המקדימות במפלגת קדימה.
גם ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) קראה ללכת לבחירות, על-אף המחיר הפוליטי שמפלגת העבודה עלולה לשלם. "העבודה צריכה ללכת לבחירות ולקבל את דין הבוחר. הציבור מאותת לנו שהוא לא רוצה אותנו כסרח עודף בקואליציה", אמרה.
ח"כ אופיר פינס (העבודה) ציין כי מפלגת העבודה לא תצטרף, בכל מחיר, לקואליציה בראשות לבני. פינס אמר כי הישארות העבודה בממשלה מותנית בסדר-היום שתבחר לבני להוביל בנושאים המדיניים, המשפטיים והכלכליים, ואך ורק אם זו לא תהיה "ממשלת הישרדות".
"הסיכוי לממשלה או לבחירות שקול. אם לבני תיכנע לכל תביעה וסחטנות יכול להיות שהיא תישאר בלעדינו", אמר. בדבריו על תביעות שיוצגו ללבני התכוון ח"כ פינס בעיקר לתביעות של מפלגת שס.
בבוקר (יום א') צפוי ברק להיפגש עם יו"ר קדימה, השרה ציפי לבני, ועם יו"ר שס, השר אלי ישי.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אולמרט מתפטר היום מהממשלה; ברק הציע לנתניהו ממשלת חירום
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אולמרט כנראה לא יתפטר...!
יוסף אגמון  |  21/09/08 00:04
2
אולמרט כנראה מתכנן בריחה מהארץ ל"ת
איציק ב  |  21/09/08 00:28
3
העליבות של ברקעולה לשמים
אלכס לוין  |  21/09/08 01:15
4
חנינה
אודיה  |  21/09/08 02:28
5
להינות מהרגע, ואין הכוונה לשמח
נסים גבאי  |  21/09/08 06:46
6
רק לא קדימה! ל"ת
!  |  21/09/08 07:03
7
ברק
אין גבול לחוצפת   |  21/09/08 07:43
8
אילו הייתי צריכה לבחור בין ברק
שרה.א  |  21/09/08 08:10
9
טריאומווירט
ע. סובול  |  21/09/08 10:00
10
אפילו בהתפטרות שלו הוא מדשדש
כך דישדש בלבנון  |  21/09/08 18:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת ספורט 5
מי שבאמת האמין, שיקום    כנגד כל הסיכויים ובסיומו של קמפיין מתיש, נבחרת ישראל העפילה אוטומטית לאליפות אירופה עם 61:98 על צ'כיה    את הפרחים נשלח לטורקיה שניצחה בצרפת
איציק וולף
בדיוק שבוע לאחר חדירת מחבל לשכונת שלהבת ביצהר ניסה מחבל נוסף לחדור את היישוב    מארב של חיילי גולני ושוטרי מג"ב חיסל אותו    הנהגת היישוב מצדיקה את התפרעות התושבים בכפר הפלשתיני וקוראת לתגובה חריפה עוד יותר של התושבים
יואב יצחק
מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס בודק את תקינות ההליך החריג להארכת ההצבעה בבחירות המקדימות במפלגת קדימה בחצי שעה    נבדק גם חשד לתרומות אסורות שניתנו לשאול מופז
משה ריינפלד
שופט שלום הרשיע את המנהל בהכאת התלמיד, וביהמ"ש המחוזי פסק כי אפילו אם התלמיד אינו טלית שכולה תכלת - אין הצדקה לאלימות המנהל
מחלקה ראשונה
הפיגוע בוצע על-ידי מחבל שהגיע עם מכונית ופוצץ עצמו סמוך למלון    כ-70 נפצעו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il