X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קנצלרית גרמניה מחריפה את ביקורתה על הממשל האמריקני על שהניח לבנקים הגדולים לפעול כמעט בלי פיקוח משקיעים בליהמן הפגינו בהונג קונג
▪  ▪  ▪
אנגלה מרקל [צילום: AP]

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הגבירה את ביקורתה על ארה"ב על שלא פיקחה על שוק הכספים והסתפקה בניסיונות פיננסיים מסוכנים, שהוכיחו את חוסר יעילותם, ובכך תרמה למפולת בשוקי העולם. בפגישה עם פוליטיקאים שמרנים בעיר לינץ שבאוסטריה (שבת, 20.9.08) אמרה מרקל כי ארה"ב נהגה בחוסר אחריות כאשר הניחה לגופי בנקאות ואשראי גדולים לפעול כמעט בלי פיקוח ממשלתי.
זה לא יכול לפעול כך במישור הבינלאומי, אמרה מרקל בנאומה, ששודר לאחר מכן באתר האינטרנט של מפלגת העם האוסטרית, שדעותיה דומות לאלה של מפלגתה של מרקל, המפלגה הדמוקרטית-נוצרית. מרקל אמרה כי בוועידת ה-G-8 שהייתה בשנה שעברה בהייליגנדאם שבגרמניה, ניסתה לגייס תמיכה בדרישתה ליתר שקיפות ופיקוח על השווקים הבינלאומיים, אך כמה מהממשלות, ובהן ארה"ב, לא שעו לאזהרותיה.
"כל אדם שמייצר מוצר ריאלי יודע כיצד הוא אמור להיראות ואלו סטנדרטים מצופים ממנו. גם בשווקים הפיננסיים אתה צריך לדעת במה סוחרים. שאם לא כן, מתרחשים דברים שבסופו של דבר כולנו משלמים עליהם", אמרה מרקל.
גם בראיון לעיתון במינכן, מתחה הקנצלרית ביקורת על ארה"ב ובריטניה, ואמרה כי היא חשה אהדה כלפי אותם אנשים שתהו אם כלכלת העולם הוגנת.
נפגעי ליהמן הפגינו בהונג קונג
בהונג קונג הפגינו (יום א', 21.9.08) מאות משקיעים נזעמים בליהמן בראדרס, ודרשו סיוע של הממשלה להבטיח את החזרת כספם לאחר שענקית בנקאות ההשקעות התמוטטה. המשקיעים, רבים מהם מתקרבים לגיל הפרישה, נפנפו במסמכי ההשקעה שלהם והשמיעו קריאות מול בניין ממשלת הונג קונג. הם האשימו את בית המחוקקים המקומי כי לא עשה די כדי לשמור על האינטרסים שלהם.
"זה כל כספי", אמר לסוכנות אי-פי פיטר ואנג, בן 62, בעל חנות רהיטים לשעבר, שכל חסכונותיו לעת פרישה, כשני מיליון דולר של הונג קונג (256,000 דולר) הושקעו באגרות חוב שניתן להן גיבוי של ליהמן.
אלברט הו, מנהיג המפלגה הדמוקרטית של הונג קונג, שסייע לארגן את העצרת, מתח ביקורת על הממשלה על שלא נקטה יותר צעדים כדי להדריך את המשקיעים במוצרי להימן, שכללו אגרות חוב מסובכות הצמודות לביצועי שוק ניירות הערך של הונג קונג.
בהודעה שפרסמה ממשלת הונג קונג, נטען כי עקב פשיטת הרגל של ליהמן בראדרס, שהיה בשעתו בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בארה"ב, פנו בסוף השבוע רשויות הפיקוח שלה להנהלת ליהמן בהונג קונג ונפגשו עם נציגי המשקיעים באג"ח של ליהמן.
רשויות הפיקוח התחייבו לחקור תלונות כי בנקים מקומיים שמכרו את מוצרי ההשקעה של ליהמן בראדרס נמנעו מגילוי נאות של קשריהם עם הבנק האמריקני. עם זאת, הזהירו את המשקיעים כי הסכומים שיצליחו לקבל בחזרה, אם בכלל, יהיו "קטנים באופן משמעותי" מהסכומים המקוריים.

תאריך:  21/09/2008   |   עודכן:  21/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרקל: ארה"ב נהגה בחוסר אחריות בשווקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל פסס
טל פסס יצא לשיט בתיבת נח הירושלמית, דגים בחצר, מסעדת דגים כשרה בלב עיר החטאים הקדושה    הוא ניווט דרכו בין ים של סלטים ודגים טריים ונשטף חזרה לחוף, שבע ושבע רצון
יהל ליפשיץ
יהל ליפשיץ זכתה למתקפת סושי בלתי פוסקת, טעימה במיוחד ויפה להפליא בסופר סושי    בין מנות מפתיעות (יפניות יותר או פחות) לפריטי עיצוב מעוררי קינאה (שחבל שאין בטייק אווי), מצאה עצמה תוהה איך רק עכשיו גילתה את המקום
דרור מרום
הנפגעים העיקריים יהיו עובדים חדשים, עובדים שאין לזכותם ימי חופשה לניכוי - ועובדים במשרות לא רציפות
דרור מרום
אבל רק לאחר שתקבל את המחיר הגבוה מנוסעי החגים    לטיסות הלוך ושוב ליעדים ארוכים תהיה הוזלה של 100 דולר במחלקת התיירים, ו-200 דולר במחלקת העסקים
אלעזר לוין
שכר 75 מ"ר בבית גזית בתל אביב    מסעדן ישלם 45 דולר למ"ר בהרצליה פיתוח    נרות שינקין תשלם 147 שקל למ"ר באשדוד    חנויות אופנה ישלמו 250 שקל למ"ר בחיפה    חברת פרויקטים תשלם 32 שקל למ"ר בנשר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il