X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברבע השני של 2008 היה השכר הממוצע 16,189 שקל לחודש באופן מפתיע הציג ענף ההנעלה והעור גידול ריאלי בשכר של 6%
▪  ▪  ▪
ירידה
עלייה

ברבע השני של השנה נרשמה ירידה ריאלית של 3% בשכר עובדי ההיי-טק, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והוא הגיע ל-16,189 שקל בממוצע לחודש. הירידה בשכר הריאלי בתעשיית ההיי-טק הקיפה את מרבית ענפי הקבוצה. בענף הרכיבים האלקטרוניים חלה ירידה ריאלית של 6% בשכר והוא הגיע ל-11,352 שקל, בענף ציוד התקשורת האלקטרוני חלה ירידה של 3% בשכר והוא הגיע ל-20,169 שקל בממוצע לחודש; בענף ציוד הבקרה והציוד הרפואי חלה ירידה של 1% ל-18,364 שקל בממוצע לחודש, ובענף כלי ההובלה חלה ירידה של 4% ל-13,759 שקל.
ברבע השני של 2008 עמד השכר החודשי הממוצע בתעשיה על 10,821 שקל. מדובר בנסיגה ריאלית של 1.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת נותר השכר הממוצע בתעשיה גבוה בכ-30% מהשכר הממוצע במשק וכמעט פי 3 משכר המינימום. הנסיגה הריאלית בשכר בתעשיה נגזרה כולה מהאינפלציה המהירה ששררה בתקופה הנסקרת, שכן בעוד שבמונחים נומינאליים, לפני ניכוי האינפלציה, עלה השכר הממוצע בתעשיה ב-3.1% ברבע השני לעומת המקביל לו אשתקד, הרי שגידול זה נשחק במלואו בשל עליית מחירים חדה בשיעור של כ-5% בשנה החולפת.
מניתוח של התאחדות התעשיינים עולה כי השכר בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית רשם נסיגה ריאלית של 1.9% ברבע השני של 2008 והוא הגיע ל-7,520 שקל בממוצע בחודש. זאת לאחר עלייה ריאלית של 2.3% בשכר הממוצע בקבוצה ברבע הראשון של 2008. נסיגה זו משקפת ירידה ריאלית בשכר במרבית ענפי הקבוצה, למעט ענף העור וההנעלה, אשר הציג גידול ריאלי מהיר ביותר של 6% בשכר עובדי הענף. מדובר בענפי המזון והמשקאות, הטקסטיל וההלבשה, הנעליים והעור, העץ והריהוט, הנייר והדפוס.
השכר הנמוך: בענף הנעליים
קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית רשמה אף היא ברבע השני של השנה נסיגה ריאלית של 1.5% בשכר הממוצע שהגיע ל-9,029 שקל בחודש. זאת לאחר גידול מתון של 0.4% ברבע הראשון של השנה. מדובר בענפי הכרייה והחציבה, המינרלים האל-מתכתיים, מוצרי הגומי והפלסטיק והמתכת. ירידת שכר ריאלית בשיעור דומה נרשמה גם בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת-עילית, עם נסיגה ריאלית של 1.3% שנרשמה בשכר שהגיע ל-12,597 שקל לחודש. זאת בהמשך לירידה ריאלית של 1% ברבע הראשון של השנה וירידה של 0.8% בסוף 2007. מדובר בענפי הכימיקלים וזיקוק הנפט, המכונות, המנועים והציוד החשמלי.
השכר הגבוה ביותר בתעשיה ברבע השני של 2008 היה בענף ציוד התקשורת האלקטרוני - 20,169 שקל בממוצע בחודש, והשכר הנמוך ביותר היה בענף הנעליים והעור 6,295 שקל לחודש. אולם שכר זה גבוה בכ-70% משכר המינימום במשק שהיה נכון לרבע השני של השנה.

תאריך:  22/09/2008   |   עודכן:  22/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירידה ריאלית של 3% בשכר ענף ההיי-טק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שוש מיימון, לוס אנג'לס
בערב גאלה נוצץ שהתקיים במלון 'מריוט' בלוס אנג'לס נאספו 250 אלף דולר ל"גדולים מהחיים" - עמותה לשיפור איכות החיים של ילדים חולי סרטן בישראל. את הערב המרגש הנחו בהתנדבות מייק בורשטיין ונועה תשבי. הזמרת אילנית הלהיבה את הקהל במחרוזת מלהיטיה הידועים
אלעזר לוין
הערכה: ישלמו לטאו כ-80 מיליון שקל בעד חלקו בקניון המצליח באילת    קודם לכן נכשל מו"מ למכירת 25% לדלק נדל"ן
משה ריינפלד
נומורה גם מתחרה עם הבנק הבריטי ברקליס על רכישת ליהמן-אירופה    טיימס: נחקרת העברת 8 מיליארד דולר מליהמן-לונדון לליהמן-ארה"ב ערב פשיטת הרגל
אלעזר לוין
חברת מדס, המתמחה בהשכרת דירות, מצאה שסטודנטים ישלמו עד 5,750 שקל לחודש לדירת 4 חדרים בת"א    במקום השני מבחינת היוקר - חיפה והרצליה    הזולה ביותר - באר שבע, שבה ישלמו רק 1,300 עד 1,900 שקל לדירה לחודש, על-פי הגודל
אלעזר לוין
קיבל מאחיו בדיע את חברת אשבוד, שהיא בעלת 33% בפרויקטים לבניית 1,500 דירות בפולין    האחים חילקו ביניהם את העסקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il