X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת התעופה האיטלקית נקטה את הצעד הנואש לאחר כשלון תוכנית ההצלה והודעת המנהל המיוחד כי לא תוכל לשרוד יותר משבוע נוסף
▪  ▪  ▪
אליטליה. פושטת רגל [צילום: AP]

חברת התעופה האיטלקית פושטת הרגל, פרסמה (יום ג', 23.9.08) מודעות בארבעה מעיתוני איטליה ובריטניה המציעות אותה, או כל חלק שלה, למכירה. הפרסום, המתפרש במילנו כצעד ייאוש, בא לאחר שקבוצת המשקיעים האיטלקים הודיעו (יום ב', 22.9.08) רשמית שהם מבטלים את הצעתם לרכוש את נכסיה הרווחיים של החברה.
זהו ניסיון הנפל השלישי למכור את החברה הכושלת בתוך פחות משנתיים, שבהן עשו שתי ממשלות של איטליה מאמצים לקיים הבטחה שניתנה לפני ארבע שנים לאיחוד האירופי להפריט את חברת התעופה הלאומית.
אליטליה מבקשת "ממי שיוכל לערוב להמשכיותו, בטווח הבינוני, של שירות התחבורה האווירית להגיש את הצעותיו", נאמר במודעה שפורסמה בעיתונים האיטלקיים קוריירה דלה סרה, איל סולה 24 אורה ולה רפובליקה, ובעיתון הכלכלי הלונדוני פייננשל טיימס. כמו-כן פורסמה המודעה באתר האינטרנט של אליטליה. היא דוחקת בקונים פוטנציאליים להביא בחשבון את דחיפותו של הצורך בעסקה.
המנהל המיוחד של אליטליה, שהתמנה לאחר שהוכרזה החברה הלאומית פושטת רגל ב-29 באוגוסט, אמר כי השעון שלה יחדל לתקתק ב-1 באוקטובר. ואולם שלטונות התעופה האזרחית של איטליה רמזו כי יתכן שזה יתרחש מוקדם יותר. "הייתי אומר שנותר לנו זמן עד סוף השבוע, ואולי עד יום ג' הבא, כלומר 30 בספטמבר הוא המועד האחרון האפשרי", אמר (יום ב', 22.9.08) המנהל המיוחד אוגוסטו פנטוצי לכתבים ברומא. הוא הודה כי סיכויי החברה לשרוד קלושים. אין סיכויי הצלה בתוך זמן סביר, אמר.
ממשלת איטליה כבר הבהירה כי הצעתה לקבוצת המשקיעים האיטלקים, בראשותו של רוברטו קולנינו, מנכ"ל יצרנית הקטנועים פיאג'יו, היא הסיכוי הטוב האחרון להחייאת החברה. הקבוצה התחייבה להזרים לחברה פושטת הרגל 1.4 מיליארד דולר, להיפטר מנכסים לא רווחיים ולמזג את השאר עם החברה השנייה בגודלה באיטליה, אייר 1. אבל העסקה, כמו הניסיון הקודם של אייר פרנס-קלמ באביב שעבר לרכוש את אליטליה, בוטל בגלל התנגדות האיגודים המקצועיים.
מעקב יומיומי אחרי בטיחות הטיסות
שר העבודה של איטליה, מאוריציו קוני, שב ואמר (יום ב', 22.9.08) כי כל חברות התעופה הגדולות של אירופה שיכלו להיות קונים פוטנציאליים, אמרו: לא, תודה. בתוך כך, הזהירו שלטונות התעופה של איטליה כי הם עשויים לקרקע את אליטליה בתוך ימים אם לא תושג עסקה למכירתה.
ביום ה', יצטרך מנהל פשיטת הרגל של אליטליה להתייצב עם תוכנית אמינה כדי למנוע את השעיית רישיון התעופה שלה או ביטולו, אמר ויטו ריג'יו, ראש רשות התעופה האיטלקית בתום פגישה עם פנטוצי. בדיקת התוכנית תימשך עוד יומיים-שלושה, אמר ריג'יו.
בהודעה שפורסמה לאחר מכן, הדגישה רשות התעופה כי התוכנית חייבת להיות ריאלית. הרשות גם מסרה כי היא עוקבת אחרי מצב הבטיחות מטוסי החברה מדי יום ביומו. הרשות רוצה לוודא שאליטליה יכולה למלא את דרישות האיחוד האירופי, ובכלל זה החזקה במזומנים המבטיחים רכישת דלק, תחזוקה ובטיחות. לדברי הרשות, פנטוצי עצמו עשוי לבקש את הפסקת הטיסות אם לא תתממש עסקה קונקרטית.
לפי שעה, הטיסות יוצאות כסדרן, המצב הפיננסי קשה אך אנו מתינים עד השבוע הבא קודם שנחליט, אמר פנטוצי לחדשות הטלוויזיה של אי-פי. הוא הוסיף כי המשכורות שתשתלם החברה ב-27 בספטמבר יחסלו את רוב המזומנים שנותרו לחברה.

תאריך:  23/09/2008   |   עודכן:  23/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מודעות בעיתונים: אליטליה למכירה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
איך אתם ישנים? כמה פעילות גופנית אתם באמת עושים מדי יום? לעיתים קרובות אנחנו טועים בהערכה שלנו, ובדיוק בשביל זה הבאנו לכם את ה-Fitbit, שיבדוק בשבילכם כל מה שרציתם לדעת
מערכת PCאון
הכרזה על טלפון נייד חדש בשם Dream הכולל את מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל - זה מה שמכינה לנו חברת T-Mobile להיום. מה ההשלכות? מה יעשו המתחרים? ומה מתכננת גוגל?
דרור מרום
ישולם בהתאם למסקנות דוח דליה דורנר - והוא יועבר לפני ראש השנה
איציק וולף
מדינת ישראל קיבלה ציון 6 במדד השחיתות הבינלאומי לשנת 2008    נמצאת במקום ה-33 מעט לפני איחוד האמירויות    עמותת שבי"ל: הציון של ישראל בדירוג מוכיח כי נכון לעכשיו המאבק בשחיתות עדיין אינו נושא את פירותיו
דרור מרום
אמר את הדברים בפני ועדת הכספים של הכנסת    "המשק הישראלי בכלל והמערכת הפיננסית בפרט, נמצאים במצב טוב כדי להתמודד עם ההשלכות האפשריות של המשבר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il