X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מורי נהיגה ערבים בצפון עתרו לבית המשפט לבטל תמרורים האוסרים כניסת כלי רכב ללימוד נהיגה בשבתות והחגים, וטענו שהם מכוונים רק נגד ערבים
▪  ▪  ▪
רק לערבים? תמרור בכרמיאל

איסור חדש שהטילה עיריית כרמיאל על כניסת כלי רכב ללימוד נהיגה לאזור התעשיה והמרכז המסחרי שלה בשבתות ובמועדי ישראל, והאיסור הקיים על כניסת כלי רכב כאלה לשטח העיר עצמה בשבתות ובחגים, מרגיזים את מורי הנהיגה הערבים באזור. ארגון עדאלה עתר (יום ג', 23.9.08), באמצעות יו"ד עאדל בדיר, בשמם של ארבעה ממורי הנהיגה, לבית המשפט המחוזי בחיפה לבטל את האיסור, בנימוק שהוא פוגע רק בהם ובלקוחותיהם, ואין לו כל קשר לדת היהודית, שהרי אין איסור על נסיעת כלי רכב אחרים בכרמיאל בשבתות ובחגים.
מהעתירה עולה כי לפני כמה שנים הציבה עיריית כרמיאל תמרורים מסוג 33, "איסור כניסה לרכב לימוד נהיגה בשבתות ומועדי ישראל", בכניסות הראשיות אל העיר מכביש 85. מורי הנהיגה הערבים התנגדו לצעד זה, וקיבלו אישור להעביר שיעורי נהיגה בשבתות באזור התעשיה. מאז ניתן האישור, לא נאכפו תמרורים אלה באזורי התעשיה. אבל לפני כמה חודשים הוצב תמרור כזה גם בכניסה לכרמיאל מכיוון אזור התעשיה, וכך נחסמה כליל הכניסה לעיר כרמיאל בימי שבת וחג לפני מורי הנהיגה הערבים.
עו"ד בדיר טוען בעתירה כי הצבת התמרורים כופה על מורי הנהיגה שאינם יהודים לנוח בשבת. הוא מסביר שאין טעם להעביר שיעורי נהיגה בכפרים הערביים, מכיוון שמבחני הנהיגה מתקיימים בעיר כרמיאל עצמה. ברוב הכפרים הערביים אין רמזורים ושילוט תחבורתי.
משרד התחבורה: תמרורים לא-נחוצים
בעתירה מודגש כי הפגיעה בפרנסתם של מורי הנהיגה הערבים קשה שבעתיים, מכיוון שרוב התלמידים שלהם הם ערבים. חלק מהתלמידים הערבים מעדיפים לקבל שיעורי נהיגה דווקא בשבת, שהוא היום הפנוי שלהם. בדרך כלל, מדובר בתלמידי תיכון, בסטודנטים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה או בפועלים העובדים עד שעות מאוחרות. כל אלה אינם לומדים או עובדים בשבת, ולכן הם יכולים לקבל שיעורי נהיגה ביום זה. העותרים מייצגים עשרות מורי נהיגה ערבים, המלמדים נהיגה בתחומי העיר כרמיאל.
ארגון עדאלה טוען בעתירה כי עיריית כרמיאל והעומד בראשה פעלו בניגוד לחוק בעת שהציבו את התמרורים, וכי אין זה מסמכותה של העירייה להציב שלטים מסוג זה, גם בתחום השיפוט שלה, בלא לקבל אישור והסכמה מרשות התמרור המרכזית ובלא התייעצות עם קצין משטרה. מהתכתבות של עדאלה עם רשות התמרור המרכזית עולה כי התמרורים שהוצבו בכרמיאל לא קיבלו את האישורים הנדרשים כחוק. יתרה מזאת, המפקח המחוזי על התעבורה במחוזות חיפה והצפון, המהנדס דויטש, ציין בהתכתבות עם עדאלה, כי אין הצדקה תחבורתית להצבת תמרור זה, שכלל איננו נחוץ.
לא בשכונות דתיות
העתירה מציינת כי אין איסור גורף על כניסת מכוניות לעיר כרמיאל בימי שבת ובמועדי ישראל. מכאן אפשר להסיק כי האיסור אינו נובע מרצונה של העירייה להסדיר את התנועה בימי שבת באזורים מסוימים בעיר, כדי למנוע פגיעה ברגשות הדתיים של התושבים שומרי השבת. התמרורים האלה גם לא הוצבו בכבישים פנימיים או בשכונות דתיות, שבהן פועלים בתי כנסת. התמרורים מוצבים בכניסות הראשיות לעיר. אחד מהם אף מוצב בכניסה לאזור התעשיה, שבו חלק מבתי העסק פתוחים בימי שבת ויש בו תנועה ערה של כלי רכב. "הדבר מלמד כי שיקולים זרים עומדים מאחורי ההחלטה להציב את התמרורים", נטען בעתירה.
עו"ד בדיר מדגיש כי "הצבת התמרורים בכניסות הראשיות לעיר כרמיאל פוגעת בזכותם החוקתית של העותרים ותלמידי הנהיגה הערבים לחופש התנועה. הפגיעה בחופש התנועה במקרה הזה קשה שבעתיים, מכיוון שהיא מלווה בפגיעה בחופש העיסוק של מורי הנהיגה הערבים ובזכותם לעבוד גם בימי שבת".

תאריך:  23/09/2008   |   עודכן:  23/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמרורים נגד ערבים בכרמיאל
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
לכו לעזאזל, כלבים מסיתים......
אחמד זיבי R  |  23/09/08 15:37
 
- אני איתך גבר !!
אמיתי  |  26/09/08 03:19
2
לימודי נהיגה
מרי שרון  |  23/09/08 17:02
 
- בושה לעירית כרמיאל
איתן   |  23/09/08 19:32
 
- ומה רצית לאמר? לא ממש מובן....
אחמד זיבי R  |  23/09/08 23:54
3
חחחח איזה הזוי, כאלה פרנואידים
נה  |  23/09/08 17:46
4
אין קשר לערבים
ארז-גליל  |  23/09/08 20:13
5
תגובה של תושב כרמיאל
כרמיאלי  |  23/09/08 21:47
6
חחח
(:  |  24/09/08 01:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
מאזן הארגון מציג ירידה של 74% בגרעון בהון החוזר ועלייה של 11% בתזרים המזומנים    חלה עלייה בהוצאות השכר בשיעור של 1.6% - מ-193.7 מיליון שקל ל-195.3 מיליון שקל    היו"ר: "חיזוק ביכולת להמשיך ולשפר את המצב הכלכלי"
רותי אברהם
בית המשפט הטיל עונש של חלוקת מזון לנזקקים על שני פעילים בפריימריז של עמיר פרץ    השניים הורשעו בעבירות על חוק המפלגות - מימון טופסי התפקדות עבור נהגים אחרים
מאיה שני
תלמיד פתח באש לעבר חבריו ללימודים וגרם להריגת אחד עשר ולפציעתם של רבים    התלמיד היורה התאבד
איציק וולף
השר הרצוג: ציפי לבני קיבלה את עמדת יו"ר העבודה ברק והכירה בכך שהעבודה היא השותפה הבכירה בקואליציה    תתעקש על טירפוד יוזמות חקיקה שיפגעו במעמד בית המשפט העליון
יפעת גדות
סחרחורת יכולה להיות תחושה רגעית, או תסמין של הפרעת איזון חמורה שאינה מאפשרת תפקוד נורמלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il