X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בניגוד למגמת הירידות בבורסת טוקיו, זינקו בה מניות הבנקים לאחר שבנק ההשקעות נומורה רכש את עסקי ליהמן, ובנק מיצובישי רכש מניות במורגן סטנלי
▪  ▪  ▪
בנק נומורה [צילום: AP]

המניות של הבנקים המסחריים ובנקי ההשקעות הגדולים ביפן זינקו (יום ד', 24.9.08) בבורסה של טוקיו, בתגובה למסע הקניות הגלובלי של ענקי הפיננסים היפניים לנוכח השינויים ההיסטוריים בוול סטריט.
נומורה, בנק ההשקעות הגדול ביותר ביפן, הודיע (יום ג', 23.9.08) כי הוא רוכש את עסקי בנק ההשקעות האמריקני פושט הרגל של האחים ליהמן באירופה ובמזרח התיכון, בנוסף על עסקי ליהמן באסיה שרכש יום קודם לכן. מניית נומורה קפצה בטוקיו ב-6.85% ל-1,528 ין, וזאת בנוסף לקפיצה של 10% ביום ב'.
מניית הבנק המסחרי הגדול ביותר ביפן מיצובישי עלתה ב-5.23% ל-945 ין, לאחר שהבנק הודיע ביום ב' בלילה כי הוא רוכש 20% ממניות בנק ההשקעות האמריקני מורגן סטנלי.
מניית הבנק השלישי בגודלו ביפן, סומיטומו מיטסוי, קפצה ב-2.815 ל-695,000 ין, עקב הידיעות בכלי התקשורת של יפן כי הבנק שוקל להשקיע כמה מאות מיליארדי ין בבנק ההשקעות האמריקני גולדמן סאקס. סומיטומו מסר בתגובה כי עדיין לא התקבלה החלטה, וסירב לפרט.
העליות במניות המגזר הפיננסי באו למרות שבשאר ענפי הבורסה היפנית נרשמו ביום ד' ירידות. מדד ניקיי 225 ירד ב-0.6%. הבורסות ביפן היו סגורות ביום ג' לרגל חג לאומי.
ערימת מזומנים
בהשוואה לעמיתיהם האמריקניים, כמעט לא נפגעו הגופים הפיננסיים היפניים ממשבר המשכנתאות האמריקני. אסטרטגיות שמרניות ולקחים שהופקו מהמפולת הפיננסית של שנות ה-90 מתחילים כעת להשתלם. לא זו בלבד שהבנקים היפניים בריאים ביסודם הרבה יותר, יש בידיהם ערימת מוזמנים בזכות הנכסים הפיננסיים שצברו האזרחים היפניים, בסך 15 טריליון דולר. בעזרת מזומנים אלה הם יוצאים כעת למסע רכישות של עסקים המשוועים למזומנים בארה"ב.
בנק נומורה לא מסר כמה ישלם בעד עסקי ליהמן באירופה, אך רכישת עסקי ליהמן באסיה נאמדת ב-225 מיליון דולר.
מנכ"ל נומורה, קייניצ'י וטנאבה, הגדיר את הרכישה באסיה, "הזדמנות אחת בדור", ואמר כי שתי העסקות יאפשרו לנומורה לממש את חזונו ולהפוך לבנק השקעות בקנה מידה עולמי.
יכולתנו לממש את ההזדמנות הזאת למרות השווקים הבעייתיים, משקפת את איתנותנו הפיננסית ומפגינה עד כמה היטבנו לעמוד במשבר האשראי", נאמר בהודעה שפרסם וטנאבה.

תאריך:  24/09/2008   |   עודכן:  24/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשקיע היפני מריע למסע הרכישות של הבנקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
המיליארדר המשקיע רוכש מניות של בנק ההשקעות שהוסב לבנק מסחרי ב-5 מיליארד דולר במזומן, ומביע אמון מלא בהנהלת הפירמה הכושלת
מאיה שני
מחתה נגד צירופה של אירן למועצת הביטחון    אחמדינג'אד פנה אל עצרת האו"ם והאשים את המערב, את ישראל ואת ארה"ב על תוקפנותן, שליטתן הכלכלית ועל המונופול המדיני שלהן    "הציונים הרצחניים בדרך לתבוסה"
נמרוד הלפרן
לאחר הזינוק היומי החד אי פעם: מחיר הזהב ירד ב-2%    ירידת מחירי הסחורות - על-רקע התחזקות הדולר וחשש כי לא יהיה די בתוכנית החילוץ
רותי אברהם
הגיש עתירה לפסק דין הצהרתי שיאפשר לו להתמודד לראשות עיריית ירושלים    בעתירה: החלת חוק איסור התמודדות שבע שנים אחרי מאסר, מהווה "ענישה רטרואקטיבית" [צילום: פלאש 90]
אלעזר לוין
סגן מנכ"ל בית החולים תל השומר רומז: בתי חולים גדולים פועלים מתחת לשולחן כדי להעלות שכר רופאים בכירים    אסותא מציעה לרופא בכיר 150 אלף שקל לחודש - פי שישה משכרו הנוכחי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il