X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כללים חדשים של הרשות לניירות ערך נועדו לאפשר גילוי נאות לגבי יכולת החברות לממן פירעון התחייבויותיהן
▪  ▪  ▪
לטובת המשקיעים והסוחרים [צילום: UBS]

מליאת הרשות לניירות ערך הנחתה כל חברה הנסחרת בבורסה ומפרסמת דיווחים, לפרסם את פירוט המקורות הכספיים שמהם היא צפויה לפרוע את התחייבויותיה במהלך השנתיים שלאחר מועד פרסום הדוח הכספי. פרסום כזה יידרש מחברות שבהן נודע לדירקטוריון על קיומם של סימני אזהרה בקשר ליכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה.
ההנחייה קובעת רשימה של ארבעה "סימני אזהרה": גירעון בהון העצמי, הון חוזר שלילי, תזרים מזומנים שלילי מתמשך מפעילות שוטפת, והפניית תשומת לב של רואי החשבון של החברה בנסיבות המעידות על קשיים פיננסיים.
בשל משבר האשראי בשוק ההון והחשש לקשיים בהחזרת החוב למחזיקי תעודות ההתחייבות, דרשה הרשות מעשרות חברות שהנפיקו אגרות חוב לדווח על המקורות הכספיים העתידים שבאמצעותן הן מתכננות להחזיר את החוב, בצירוף הריבית המובטחת, למחזיקי האגרות.
בין השאר פורסמו ההבהרות בעקבות דרישה מצד חברות כאנטר הולדינגס, אמריס אחזקות, סיביל-יורופ, סיביל ג'רמני, אסים השקעות, בוני-התיכון, גלובוס מקס, בוימלגרין קפיטל, ליטו גרופ, כרמל אחזקות, פינדון, מרדכי אביב, דירקט-קפיטל, אפיק הירדן, ב.ס.ר פרויקטים, סובריין נכסים, פרופיט-תעשיות, דיגל-השקעות, שפיר פרויקטים ורוטשטיין.
ההנחייה החדשה תחייב, למעשה, את הדירקטוריון של כל החברות המדווחות שלגביהן מתקיים אחד מסימני האזהרה, לקיים דיון בדירקטוריון כאשר בפניהן מונח פירוט המקורות והשימושים הצפויים לתזרים המזומנים לשנתיים הקרובות, והדירקטוריון יצטרך לבחון האם לאור המידע שבפניו תוכל החברה לעמוד בהתחייבויותיה הקיימות והצפויות לתקופת תזרים המזומנים החזוי לשנתיים הקרובות ממועד הדוח, בהגיע מועד קיומן.
החברה תהיה רשאית שלא לפרסם את פירוט תזרים המזומנים החזוי והסבריה לו, אם קבע הדירקטוריון כי אין חשש סביר שהחברה לא תעמוד בהתחייבויותיה לתקופת תזרים המזומנים. במקרה כזה יציין הדירקטוריון את העובדה הזו בדוח הדירקטוריון תוך תיאור הבחינה שביצע.
דרישה זו אינה מפחיתה לדברי הרשות מחובת הדירקטוריון לבחון את מצבה הכספי של החברה, ובכלל זה במועד בו בוחן הדירקטוריון את התקיימות מבחני החלוקה לפי חוק החברות, במועד בו הוא מאשר את הדוחות הכספיים, וכן "במסגרת חייה השוטפים" של החברה במסגרת אחריותו לבחון את מצבה הכספי בהתאם לדין ולמדיניות החברה.
לדירקטוריון של חברה שסימן מסימני האזהרה מתקיימים לגביו יהיו שתי אפשרויות: פרסום קביעתו כי אין חשש סביר שהחברה לא תעמוד בהתחייבויותיה הקיימות והצפויות לתקופת תזרים המזומנים והסברים לקביעה זו; ולחילופין, פרסום התזרים והסבריו לו.

תאריך:  24/09/2008   |   עודכן:  24/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברות יחוייבו לחשוף תזרים מזומנים חזוי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
ישראל מעבירה כספים לבנקים בעזה כדי למנוע את התמוטטותם    משפחת שליט דורשת לחשוף ההחלטה: מי הסמיך את ברק לדאוג ל"צרכי היציבות הבנקאית" בעזה?
שמרית טסה
יצחק פטרבורג העומד בראש החברה, הפתיע את עובדיה לקראת ראש השנה כשחתם על הסכם עם חברת ר.ה טכנולוגיות שתייצר עבורו לראשונה בעולם את מערכות הסרת השיער מבוססות טכנולוגיית האולטרא-סאונד של אפליסוניקס
משה ריינפלד
המוני לקוחות הוציאו את כספם מסניפי BEA, הבנק השלישי בגודלו בהונג קונג, עקב שמועות, שלטענתו הופצו במזיד, כי הוא עומד להתמוטט
שמרית טסה
תוכנית עבודה חדשה גובשה במשרד החינוך לקידום השוויון החברתי-חינוכי וצמצום הפערים בקרב תלמידים חלשים    במקביל הוקם מינהל חדש, "המינהל לקידום השוויון, ההכשרה וההשתלמויות", כאשר אגף שח"ר יפעל במסגרת מינהל זה    משרד החינוך מבקש להבהיר כי אין שחר לטענות כאילו אגף שח"ר שהיה אחראי לתוכניות אלו יפורק
דרור מרום
אמר את הדברים בפורום העסקים של אוניברסיטת בר-אילן    הודיע כי אם המו"מ לא יצליח תלך העבודה לבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il