ההוצאות לפרסום בארה"ב נפלו ברבעון השני של 2008 ב-3.7% לעומת הרבעון המקביל לפני שנה. זוהי הירידה הרבעונית התלולה ביותר מאז שנת 2001. הירידה נבעה בעיקר מקיצוץ בתקציבי הפרסום של יצרני הרכב וחברות הטלפונים עקב ההאטה הכלכלית בארה"ב.
ההוצאה לפרסום בכל המחצית הראשונה של 2008 ירדה ב-1.6%, ובכלל זה גידול של 0.6% ברבעון הראשון של השנה. כך מסרה (יום ד', 24.9.08) חברת חקר השווקים הניו-יורקית TNS. בהודעה נאמר כי ההאטה בפרסום נרשמה בכל המדיה ברבעון השני גם לעומת הרבעון הראשון.
סגן נשיא TNS, ג'ון סוולן, אמר כי על-פי סקרים כלכליים שנעשו החודש היו ההוצאות לצריכה ברבעון השלישי כנראה החלשות ביותר מאז 1991. בתגובה, המפרסמים מעבירים את תקציבי השיווק שלהם לאינטרנט, לטלוויזיה בכבלים ולרשות הטלוויזיה כדי להגיע לקהלי יעד ספציפיים יותר.
11% ירידה בפרסום בענף הרכב ההוצאה לפרסום במודעות באינטרנט גדלה במחצית הראשונה של 2008 ב-8%, ובטלוויזיה בכבלים ב-3.1%. הפרסומות ברשתות הטלוויזיה ירדו ב-2.4%, בעיתונים הארציים ב-9.5%, ובמקומונים ב-7.1%.
יצרני הרכב האמריקנים, שהם קבוצת המפרסמים הגדולה ביותר, קיצצו במחצית הראשונה של השנה 11% מהוצאותיהם על פרסום, ל-6.48 מיליארד דולר. יצרני הרכב קיצצו בהוצאות השיווק זה הרבעון ה-12 ברציפות. 10 ענפי הפרסום הגדולים ביותר הוציאו במחצית הראשונה של השנה 36.3 מיליארד דולר, ב-0.7% פחות מאשר במחצית הראשונה של 2007.