X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בציפייה לאישור תוכנית ההצלה, נרשמו עליות מתונות במניות, למרות הדיווח על ירידה תלולה בהזמנות למוצרי תעשיה בני קיימא ועלייה תלולה באבטלה
▪  ▪  ▪

נתונים קשים חדשים שפרסם (יום ה', 25.9.08) הממשל בוושינגטון על מצב המשק האמריקני, לא מנעו עלייה מתונה של שערי המניות בפתיחת המסחר בוול סטריט עקב הציפיות לאישור תוכנית ההצלה בקונגרס. דיווחי הממשל מלמדים על ירידה תלולה בהזמנות למוצרי תעשיה בני קיימא ובגידול ניכר במספר מקבלי דמי האבטלה.
ההזמנות למוצרי תעשיה בני קיימא צנחו באוגוסט 2008 במשק האמריקני בשיעור הגבוה ביותר אחרי שבעה חודשים, בעיקר בגלל ירידת הביקוש למטוסים ולמכוניות. משרד המסחר האמריקני דיווח כי ההזמנות למוצרים בני קיימא ירדו באוגוסט ב-4.5% עלומת אוגוסט לפני שנה. ירידה זו באה לאחר עליות מתונות בשלושת החודשים הקודמים, והייתה הרבה יותר תלולה מהירידה שצפו האנליסטים. סך הביקוש באוגוסט היה בארה"ב 208.5 מיליארד דולר, ב-1.6% פחות מאשר באוגוסט בשנה שעברה.
לחולשת השוק כולו הוסיפה הירידה של 38.1% בהזמנות למטוסים מסחריים, הירידה התלולה ביותר במגזר זה השנה. הביקוש למכוניות ירד ב-8.1% - הירידה התלולה ביותר אחרי 19 חודשים. ירידה זו מבטאת את מאבקם של יצרני הרכב האמריקניים בחולשת המשק ובירידת הביקוש לטנדרים ולרכבי שטח, שהיו בעבר פופולריים. למעט כלי תחבורה, ירדו ההזמנות בארה"ב ב-3%.
ההוריקנים הקפיצו את האבטלה
הביקוש למכונות כבדות ירד ב-6.2%, ואילו הזמנות למתכות בסיסיות כגון פלדה ירד ב-9.3%, הירידה התלולה ביותר במגזר המתכות אחרי 15 שנה. ההזמנות למוצרי הון שאינם קשורים לענפים הביטחוניים, למעט מטוסים, ירדו ב-2%. פרשנים רואים בנתון זה סימן אפשרי שהעסקים, המודאגים מהמצב הכלכלי, מקצצים בתוכניותיהם להתרחבות ולמודרניזציה.
בעוד היצרנים נאבקים בחולשת הביקוש בארה"ב, בעיקר במגזרים הקשורים לדיור ולרכב, קוזז חלק מהירידה במכירות חזקות למדינות אחרות. ואולם החשש גובר כי היצוא עלול להתחיל להיבלם לנוכח התפשטות חולשת הביקוש למשקים גדולים באירופה וביפן.
ובתוך כך נמסר בוושינגטון כי מספר הבקשות החדשות לקבל דמי אבטלה קפץ בשבוע שעבר לרמתו הגבוהה ביותר אחרי שבע שנים. משרד העבודה האמריקני שדיווח על כך מייחס את העלייה להשפעת ההוריקנים, ובעיקר אייק וגוסטב, בנוסף על חולשת הכלכלה.
משרד העבודה בוושינגטון מסר כי מספר מקבלי דמי האבטלה גדל ב-32,000 ל-493,000 בניכוי השפעות עונתיות. שני ההוריקנים הוסיפו 50,000 תביעות לדמי אבטלה בלואיזיאנה ובטקסס, נאמר בדוח המשרד.
הנפט ירד ל-104.42 דולר החבית
על אף הדוחות המאכזבים, עלו כאמור שערי המניות בפתיחת המסחר בוול סטריט. המשקיעים מקווים כי תוכנית הממשל לחלץ את החברות הפיננסיות ב-700 מיליארד דולר תזכה לאישור הקונגרס. לתקווה זו ניתן חיזוק בהזמנת ראשי הקונגרס והמועמדים לנשיאות משתי המפלגות לפגישה עם בוש בבית הלבן.
מדד דאו ג'ונס עלה בשעות הראשונות של המסחר ב-56 נקודות, שהן 0.51%, ל-10,911 נקודות, לאחר שירד ביום ד' ב-29 נקודות. מדד סטנדרד אנד פור'ס 500 עלה ב-0.78% ל-1,202.3 נקודות ומדד ניירות הערך העתידיים נסד"ק 100 עלה ב-0.58% ל-1,681.75 נקודות.
הדולר ירד לעומת רוב המטבעות החשובים, והזהב עלה מעט. מחיר הנפט הקל למשלוח בנובמבר ירד ב-1.31 דולר החבית, ל-104.42 דולר במסחר האלקטרוני בניו-יורק.
עוד סימן למחנק האשראי העולמי ניתן בריבית הבין-בנקאית התלת-חודשית בלונדון, ליבור, שקפצה ב-0.29% ל-3.77%.

תאריך:  25/09/2008   |   עודכן:  25/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וול סטריט עלתה למרות הנתונים הקשים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
look at the crash on friday ל"ת
florida jack  |  26/09/08 03:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל שמיל
כלל תעשיות חתמה על הסכם בלעדי לייבוא המכוניות החשמליות וההיברידיות לארץ    בכך הקדימה את מתחרותיה על ייצוג היצרן הסיני BYD    המכוניות יעמדו בתקינה אירופית
אלעזר לוין
ישלם 110 מיליון שקל שיועברו לפרעון חוב לבנק מזרחי    יהפוך גם לבעל השליטה בעוגן נדל"ן    ישלם עוד 23 מיליון דולר בעד זכויות סטרוילידר    גאידמק הפסיד כל השקעתו באוסיף
משה ריינפלד
דוח הבנק המרכזי של אוסטרליה אומר כי המערכת הפיננסית במדינה איתנה ואין לה בעיות של משכנתאות מאיכות גרועה או של רווחיות נמוכה
רותי אברהם
חברת צילומי עיתונות זום 77 טוענת בתביעה נגד הארץ כי העיתון פרסם את צילומי חברי המחתרת היהודית תוך הפרת זכויות יוצרים    בתביעה: הזכויות הוענקו רק לידיעות אחרונות
אוחיון: "הכול מתגמד ליד זה"    המאמן דיבר על מפגש הליגה עם מכבי חיפה ביום ראשון: "אני בטוח שהקהל שלנו יהיה מרוצה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il