X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדד ה-MSCI קרס ב-5.9% הנפט צנח ב-10% הדולר זינק ב-1.8% מול הליש"ט וב-0.9% מול היורו לאחר הלאמת ברדפורד אנד בינגלי
▪  ▪  ▪
הצלילה מחריפה [צילום: AP]

יום שני השחור נרשם בשווקי המניות בעולם ובשוקי הסחורות, לאחר שבית הנבחרים דחה את תוכנית חילוץ המגזר הפיננסי האמריקנית, ברוב של 228 ל-205. מדד MSCI לשווקים המפותחים נפל ב-5.9% - הנפילה היומית הגדולה ביותר בתולדותיו.
מדד נאסד"ק צנח ב-9%; מדד S&P 500 איבד 7.7% - הירידה החדה מאז 87'; בהונג קונג נסגרה הבורסה בירידה של כ-5%; ובאירופה נחתם המסחר בלונדון ובפריז בירידה של יותר מ-5%. מחיר הנפט צנח ב-9.8%, ל-96.37 דולר לחבית; במפתיע, הדולר מזנק ב-1.8% מול הליש"ט וב-0.9% מול היורו. ירידות חדות נרשמו באמריקה הלטינית, ובורסת סאו פאולו בברזיל נפלה ב-9.4%.
דחיית הצעת החוק, שנועדה להזרים 700 מיליארד דולר לבנקים שנקלעו לקשיים בגלל ניירות ערך בעייתיים מגובי משכנתאות, היא מכה קשה לממשל ולמנהיגי הקונגרס. לאחר ימים של משא-ומתן, הגיש משרד האוצר הצעת חוק הכוללת פשרות רבות, אולם המחוקקים החליטו לדחות אותה.
הנפילות החדות נרשמו למרות הזרמות כספים ענקיות של הבנקים המרכזיים בעולם. הבנק הפדרלי הכפיל את קווי החלפת כספים מול 9 הבנקים המרכזיים הגדולים בעולם ל-620 מיליארד דולר.
הנשיא בוש ושר האוצר פולסון הזהירו בשבוע האחרון כי אם תוכנית החילוץ לא תתקבל, תישקע ארה"ב במיתון קשה. בתגובה לדחייתה של תוכנית החילוץ וקריסתם של מוסדות פיננסיים באירופה נרשמת נפילה קשה בשוקי הסחורות. מדד הסחורות של רויטרס נפל ב-6.1%, בהובלת הנפט והסחורות החקלאיות והתעשייתיות. יוצא דופן הוא הזהב, שעלה ב-3.5%, מכיוון שהוא נחשב להשקעה בטוחה בעיתות מצוקה בשווקים.
המשבר הפיננסי מתפשט במהירות אימתנית. ממשלת בריטניה הלאימה (יום שני) את הבנק ברדפורד אנד בינגלי לאחר שהמשקיעים והמלווים איבדו בו אמון. חטיבת הפקדונות הקמעונים ורשת הסניפים של הבנק יועברו לחטיבת אבי נשונל של בנקו סנטנדר הספרדי. שאר חטיבות הבנק הבריטי, כולל חטיבת המשכנתאות, מטה החברה ונכסיו, יולאמו. מניות ברדפורד אנד בינגלי הידרדרו לשפל ביום שישי, ועלות ביטוח האג"ח של הבנק זינקה אף היא, מה שהוביל להגברת המאמצים למציאת רוכש שיציל את הבנק מקריסה.
פורטיס, חברת שירותי הפיננסים הגדולה ביותר בבלגיה, קיבלה סיוע חירום של 11.2 מיליארד יורו (16.3 מיליארד דולר) מממשלות בלגיה, הולנד ולוקסמבורג בעקבות משבר שהבריח את משקיעי הבנק. מניות פורטיס צנחו ב-35% בשבוע שעבר בבריסל מחשש כי לחברה יש משבר נזילות לאחר שרכשה חטיבות של הבנק ההולנדי ABN אמרו.

תאריך:  29/09/2008   |   עודכן:  30/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
משה ריינפלד
התחזקות הדולר, החששות להתפשטות משבר האשראי בעולם כולו, ואי-הטלת סנקציות חדשות על אירן תרמו לירידת מחיר החבית בכ-6 דולרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il