X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שמועות שהמשבר הפיננסי הגלובלי עלול להגיע בהודו גרמו למשיכת כספים המונית מהבנק הגדול במדינה ICICI ואילצו את הבנק המרכזי להתערב
▪  ▪  ▪

הבנק המרכזי של הודו התערב (יום ג', 30.9.08) כדי לחלץ את הבנק הפרטי הגדול במדינה, ICICI, מבהלת לקוחות. שמועות שהתפשטו כבר ביום שני עקב החששות כי מה שאירע לבנקים בארה"ב עלול להתרחש גם בהודו, גרמו להסתערות של לקוחות שביקשו למשוך את פקדונותיהם מסניפי בנק ICICI בהיידראבאד שבדרום הודו.
ביום ג' בבוקר השתרכו תורים ענקיים ליד הבנקומטים של הבנק, שהוא אחד החביבים על משקיעים זרים ועל תעשיית ההייטק של הודו. מאות הלקוחות ליד כל מכשיר משכו את הסכומים המרביים של כסף מזומן. חששתי בגלל השמועות ולא רציתי להסתכן, אמר אחד הלקוחות, רם רדי, מהנדס תוכנה. הייתי חייב להיות זהיר, הוסיף.
רשמי שינהה, עקרת בית בשנות ה-30' לחייה, סיפרה כי מיהרה להוציא את כספה לאחר שהטלוויזיה דיווחה שמאות אנשים עומדים בתור ליד הבנקומטים. זה היה אינסטינקט טבעי לרוץ לבנקומט ולהוציא את הכסף, אמרה. חלק מהבנקומטים התרוקנו מהר ממזומנים. לא ברור מדוע התמקדה הבהלה דווקא בהיידראבאד.
הבנק המרכזי של הודו נכנס לפעולה כדי להפיג את הדאגות, ופרסם הודעה שלפיה יש ל-ICICI די נזילות כדי לעמוד בדרישות המפקידים. הבנק המרכזי עוקב אחרי ההתפתחויות ועשה סידורים לספק כסף מזומן לבנק ICICI כדי לעמוד בכל דרישות לקוחותיו בסניפיו ובבנקומטים שלו, נאמר בהודעה.
מנכ"ל בנק ICICI ק.וו. קמאת, פרסם ביום ג' הודעה המבהירה כי הבנק איתן. הוא שב ואישר כי הבנק, שהוא חברה-בת של בנק בריטי, לא השקיע כלל במשכנתאות הסב-פריים האמריקניות, אך היו לו אג"ח בסך 81 מיליון דולר של ליהמן בראדרס, סכום שלדברי הבנק עומד על פחות מ-0.1% מסך נכסיו. הוא הוסיף כי הבנק נפל קורבן ל"שמועות חסרות יסוד וזדוניות".
"בעלות זרה - מסוכנת"
חברת ברוקרים הודית טוענת כי החששות כי הודו עלולה להיחשף למשבר הפיננסי הגלובלי התמקדו בבנק ICICI, משום ש-70% ממנו מצויים בבעלות זרה ומשום שהשקיע 5 מיליארד דולר מחוץ להודו, כ-60% מהם בבנקים אמריקניים ואירופיים. לטענת החברה, שיעור הבעלות הזרה הגבוה חושף את הבנק לסכנה של משיכת כספי משקיעי חוץ לאחר שנכנסו בשבועות האחרונים לשוקי הודו וגרמו בהם תנודתיות לא רצויה.
החברה אומרת כי באחרונה הקטינה את תחזיתה לגבי שער המניה של ICICI לשנת 2010, מ-1,050 רופיות (22.60 דולר) למניה, ל-800 רופיות (17.20 דולר).
מניית ICICI נפלה עקב ההתמוטטות בוול סטריט אך חזרה ועלתה ביום ג'. שער הסגירה שלה היה גבוה ב-8.42% לעומת יום ב', ועמד על 534.85 רופיות (11.48 דולר).
אנליסטים אומרים כי המגזר הבנקאי ההודי, שהעסקים המקומיים מניעים את רוב פעילותו, חשוף מעט מאד למשבר הגלובלי. ואולם דברי הרגעה מזוג זה אינם משפיעים על האזרח מן השורה.
ממשלת הודו מבטחת כל פיקדון בנק עד סכום של 100,000 רופיות (2,110 דולר).

תאריך:  30/09/2008   |   עודכן:  30/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בהלת לקוחות בבנק בהודו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קריאה למרד מזומנים מאורגן
אמיר ניצן  |  1/10/08 11:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
סרטון חדש חושף את המועמדת הרפובליקנית לסגנות נשיא בארה"ב במהלך תחרות מלכת היופי מיס אלסקה    אחת המתמודדות סיפרה שפיילין הדביקה מדבקות על הפטמות כדי להימנע מתקרית מביכה באולם הקר
משה ריינפלד
בנאום תגובה לדחיית תוכנית ההצלה בבית הנבחרים אומר הנשיא: זהו רגע קריטי למשק, ואם לא תאושר התוכנית מהר יהיו התוצאות כואבות
משה ריינפלד
ענקי מימון המשכנתאות שהולאמו, ומנהליהם, ייחקרו על סוגיות הנוגעות לניהול ספרי החשבונות, ובהן כללי חשבונאות, גילוי נאות ובקרה
עומר כרמון
בתערוכה חדשה במוזיאון הצבאי הרוסי לציון הניצחון במלחמה בגאורגיה - מוצג מקלע מתוצרת תע"ש שנפל שלל בידי הכוחות הרוסיים    ראש הממשלה אהוד אולמרט צפוי להגיע למוסקבה בימים הקרובים
משה ריינפלד
הנפילות בראשית המסחר בבורסות אירופה ואסיה, נמחקו כמעט כליל, ואפילו מדדי האופציות בוול סטריט עלו - בגלל הציפיות שתוכנית ההצלה תאושר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il