X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראשי הסנאט הסכימו על שינויים קלים-יחסית בתוכנית כדי לגייס עוד תומכים, והחליטו לקיים את ההצבעה כבר ביום ד' כדי שתהליך החקיקה יושלם עוד השבוע
▪  ▪  ▪

ראשי הסנאט בוושינגטון קבעו במפתיע כי ההצבעה על תוכנית הממשל להצלת המגזר הפיננסי תהיה כבר ביום ד' (1.10.8), לאחר שהסכימו על תוספת הטבות מס לעסקים ולאנרגיה חלופית והגדלת הביטוח על פקדונות בבנקים, כדי למשוך כמה שיותר תומכים משתי המפלגות, לאחר התבוסה שנחלה התוכנית בבית הנבחרים, ולהגישה לחתימת הנשיא ג'ורג' בוש עד סוף השבוע.
לאחר יום של משא-ומתן מייגע מאחורי הקלעים, מסרו הסנאטורים הבכירים משתי המפלגות כי הצעת הסנט תכלול חבילת מסים ותוכנית שהסכימו לה שני המתמודדים בבחירות לנשיאות וממשל בוש להגדלת הכיסוי הממשלתי לפקדונות הפרטיים בבנקים.
לפי מיטב שיפוטנו, זהו הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות כדי להזיז את הדברים קדימה, אמר הסנטור הארי רייד, דמוקרט מנבדה ומנהיג הרוב. "זה טוב למדינה", אמר.
הסנאטורים לא פרסמו פרטים על ההצעה החדשה שתוגש להצבעה, ואמרו כי איש מהם לא יענה לשאלות עד יום ד'. הסנטורים מהמרים על כך ששתי התוספות לחוק ימשכו די רפובליקנים להצביע בעד, בלא שירחיקו דמוקרטים שהתנגדו להן.
הסנאטור כריסטופר דוד, דמוקרט מקונטיקט, יו"ר ועדת הבנקאות של הסנט, אמר כי הסנט החליט לפעול מהר, וטען כי כמה מחברי בית הנבחרים אמרו לו שהם מתחרטים על הצבעתם נגד התוכנית לאחר שראו כיצד נפלו השווקים ביום ב' בתגובה על כך. "אני סבור שנחישותם חזרה אליהם לאחר ששמעו מה דעתם של בוחריהם", אמר.
יום לאחר המפולת בוול סטריט דיווחו לשכותיהם של חברי קונגרס על גל של קריאות נזעמות של בוחרים. היו שדרשו מנציגי אזורי הבחירה שלהם לנקוט פעולה מתקנת - וזאת בניגוד להתנגדות הציבורית המסיבית לתוכנית שהביאה רבים מצירי בית הנבחרים להביס אותה ביום ב'.
בדיונים של נציגי הסיעות בסנאט, הסכימו הכל כי כל תיקון של התוכנית לא ישנה את התפיסה שבבסיס התוכנית שלפיה תוענק סמכות למשרד האוצר לרכוש ניירות ערך גרועים מהפירמות הפיננסיות, ואפילו למכור אותם מחדש. השינויים שנעשו בתוכנית היו איזון עדין שיצרו אדריכלי ההצעה, שהיו חייבים להיות זהירים כאשר הם מוסיפים אלמנטים לצורך גיוס עוד תמיכה, שלא להרחיק בכך תמיכה שכבר הייתה לה.
ברור שאתה לא רוצה לעשות משהו שיגרום לך לאבד קולות, אמר קן קונרד, דמוקרט מצפון דקוטה, הנמנה עם הסנאטורים הדמוקרטים שהשתתפו ביום ג' בדיונים על שינוי אפשרי של התוכנית.
ראשי בית הנבחרים בדקו ולא הגיבו
ראשי בית הנבחרים בדקו את גישתו החדשה של הסנאט אך לא הביעו דעה אם היא תעבור את בית הנבחרים בהצבעה החוזרת. הסנט השאיר את הדלת פתוחה-קמעא לעוד תוספות לתוכנית, אך שינויים נוספים יהיו טעונים הסכמה של מליאת הסנט, ופירוש הדבר ששינויים גדולים כגון הנחות במסים לבעלי בתים חדשים שדרש בית הנבחרים, לא יידונו.
פתיחת החבילה מחדש לדברים נוספים תדון אותה לכליה, הזהיר הסנטור דוד. אישור של הסנט להטבות המס, יעלה יותר מ-100 מיליארד דולר וירחיב את ההטבות שכבר מקבלים יחידים וחברות, לרבות הנחות מס לייצור ושימוש במקורות אנרגיה חלופיים, כגון אנרגיית השמש והרוח. ההצעה תרחיב גם את ההטבות במס למחקר ופיתוח, תרחיב את ההנחות במס לילדים, תגן על מיליוני משפחות מפני מס מינימום אלטרנטיווי ותספק פטור ממס לקורבנות של שטפונות, סופות טורנדו וסופות עזות אחרות.
חברי בית הנבחרים והסנאט אומרים כי החוק ייצור רבבות משרות ויצמצם את תלותה של ארה"ב בנפט מיובא. אבל שני בתי הקונגרס חלוקים בדעותיהם אם וכיצד לקזז את עלות תוספת הטבות המס הרבות.

תאריך:  01/10/2008   |   עודכן:  01/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
מתיחות שיא - הסנאט מתכנס כדי לאשר את הגרסה המתוקנת של תוכנית החירום להצלת הבנקים האמריקנים הקורסים    ברק אובאמה וג'ון מקיין הפסיקו את מסע הבחירות ויצאו לוושינגטון
משה ריינפלד
הסיכוי לאישור תוכנית ההצלה והתחזקות הדולר תרמו לחידוש התייקרות הנפט, לאחר שמחירו צנח ביום ב'    האירו בשפל: 1.405 דולר
משה ריינפלד
חברות האינטרנט, ובראשן גוגל ומיקרוסופט, לוחצות לאישור החוק המקל את השימוש ביצירות שאי-אפשר לאתר את בעליהן
משה ריינפלד
שמועות שהמשבר הפיננסי הגלובלי עלול להגיע בהודו גרמו למשיכת כספים המונית מהבנק הגדול במדינה ICICI ואילצו את הבנק המרכזי להתערב
עומר כרמון
סרטון חדש חושף את המועמדת הרפובליקנית לסגנות נשיא בארה"ב במהלך תחרות מלכת היופי מיס אלסקה    אחת המתמודדות סיפרה שפיילין הדביקה מדבקות על הפטמות כדי להימנע מתקרית מביכה באולם הקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il