X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברות שיש להן מלאי מזומנים, כגון צ'רטר ופריסקייל, מנצלות את המפולת בשוק האג"ח כדי לרכוש במחירי מציאה את האג"ח שלהן, ומרוויחות מיליונים
▪  ▪  ▪
צ'רטר. טלוויזיה בכבלים [AP]

המשבר הקשה בשוק אגרות הזבל נתן הזדמנות לכמה חברות אמריקניות, ובהן לחברת התקשורת צ'רטר ויצרנית השבבים פריסקייל, הפועלת גם בישראל, ולעוד שש חברות לפחות, לרכוש במחיר מציאה אגרות חוב הנושאות תשואות שיא שהנפיקו בעבר, ולגרוף בכך רווחים.
צ'רטר, ספקית טלוויזיה בכבלים, בשליטתו של פול אלן, ממייסדי מיקרוסופט, הודיעה בשבוע שעבר כי תרכוש אג"ח שלה הנושאות ריבית של 11.75%-9.625% ב-100 מיליון דולר, במחיר הנמוך ב-4.5 סנט מערכן הנקוב, כדי לקצץ בהוצאותיה על ריבית. יצרנית השבבים פריסקייל רכשה אג"ח נושאות ריבית של 10.125%-6.69% ב-147 מיליון דולר כדי להקטין את הוצאות הריבית. חברת יאנקי קנדל, יצרנית נרות ריחניים, שמרכזה במסצ'וסטס, רוכשת בחזרה אג"ח הנושאות ריבית של 9.75% ב-12 מיליון דולר, ב-79 סנט על כל דולר ערך נקוב.
הקיפאון הנמשך זה שנה בשוק האשראי אומנם גרם לנפילה תלולה של שערי אגרות החוב הספקולטיוויות, אך הוא גם נתן לחברות המחזיקות במזומנים הזדמנות להפחית את חובן ולהרוויח מצמצום עלויות המימון. אג"ח הזבל נפלו בשנה החולפת ב-235 בממוצע ל-74.5 סנט לכל דולר, המחיר הנמוך ביותר מאז פברואר 1991, לפי דוח של חברת מריל לינץ'.
ככל שהאג"ח צונחות, נראה יותר ויותר אנשים העושים זאת, אומרים אנליסטים. יש להם כעת הזדמנות לנצל את המצב, אם הם סבורים שהשוק גבה מהם מחיר מופרז על האשראי שנתנו להם.
התשואות על אג"ח ספקולטיוויות עלה בניו-יורק (יום ה', 2.10.08) לשיא, והן גבוהות יותר מהתשואות של האג"ח הממשלתיות ב-12%.
קניית חובות - השקעה טובה
ירידת המחירים עומדת בניגוד מוחלט למצב שהיה לפני שנתיים. ב-2006 נמכרו אג"ח זבל ב-149 מיליארד דולר, שיא של כל הזמנים. המשבר בשוק המשכנתאות גרם למפנה חד. חברות בדירוג-זבל מכרו באוגוסט-ספטמבר אג"ח ב-1.52 מיליארד דולר בלבד, הסכום הנמוך ביותר אחרי כ-10 שנים. לחברות שיש בידיהן מלאי מזומנים, רכישת האג"ח שלהן בחזרה בזמן כזה היא ההשקעה הטובה ביותר.
פריסקייל, למשל, רשמה רווח של 10 מיליון דולר מרכישת אג"ח שלה בשוק ב-62 מיליון דולר ברבעון שעבר. ברבעון הראשון של 2008 הרוויחה החברה, שמרכזה באוסטין שבטקסס, 16 מיליון דולר מרכישת אג"ח שלה ב-85 מיליון דולר. ניירות הערך שלה נסחרים כעת ב-71-56.5 סנט לכל דולר ערך נקוב.
צ'רטר, שמרכזה בסיינט לואי, מתכוונת לרכוש בחזרה אג"ח שלה, לפדיון ב-2009 וב-2010, ב-96.5-95.5 סנט לכל דולר, פלוס פרמיה של 1.5 סנט לכל דולר על פדיון מוקדם. צ'רטר רכשה 35 מיליון דולר אג"ח ו-46 מיליון דולר ניירות ערך המירים, והרויחה מכך 4 מיליון דולר. האג"ח נסחרות כיום ב-96.5-80.2 סנט לדולר.
רכישת האג"ח של צ'רטר מסתכמת ב-100 מיליון דולר, מתוך חוב לטווח ארוך של 20.5 מיליארד דולר. פריסקייל, שהופרטה ב-2006, רוכשת 147 מיליון דולר מתוך חוב של 5.87 מיליארד דולר באג"ח.

תאריך:  03/10/2008   |   עודכן:  03/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברות בארה"ב קונות בזול אג"ח שהנפיקו ביוקר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
נדחה ערעור המשטרה על שחרור ארבעת החשודים ברצח פרופ' דוד ניב    "אין התקדמות בחקירה ואין ראיות חדשות"    "מזוז נקט בסיסמאות ריקות"
משה ריינפלד
טרישה: סכנת האינפלציה ירדה    חולשת האירו בגלל ציפיית השווקים להורדת הריבית האירופית    קרן המטבע: המיתון בארה"ב ובריטניה חמור במיוחד
משה ריינפלד
במסגרת חבילת ההצלה הצליחו הסנאטורים והשדולות לכלול, בנוסף לסיוע לפירמות הפיננסיות, גם הטבות מס שונות ומשונות
איציק וולף
ארגון זכויות האדם ביש"ע פנה למפקד משמר הגבול בדרישה להזמין נציגי ימין להרצות בפני שוטרי מג"ב המיועדים לשרת ביהודה ובשומרון בדומה לאופן שבו מוזמנים נציגים של ארגונים פרו-פלשתינים כ'מחסום ווטש'
איציק וולף
המועמדת הרפובליקנית לסגנות נשיא ארצות הברית, שרה פיילין, והמועמד הדמוקרטי לתפקיד, ג'ו ביידן, ערכו עימות באוניברסיטת וושינגטון    התמקדו בביקורת כלפי המועמדים לנשיאות ולא בביקורת זה על זו    הסכימו רק ביחס לתמיכה בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il