X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
וולס פארגו, אחד הבנקים הבריאים בארה"ב, רוכש את בנק ואקוביה, שנקלע לקשיים בגלל עסקי המשכנתאות, ב-15.1 מיליארד דולר, בלי סיוע ממשלתי
▪  ▪  ▪
בנק ואקוביה [צילום: AP]

ענק הבנקאות האמריקני וולס פארגו, הנחשב לאחד הבנקים החזקים שנותרו במערכת, הודיע (יום ו', 3.10.08) כי יתמזג עם ענק הבנקאות הכושל ואקוביה - לרבות עסקי הבנקאות שלו. עסקת המיזוג תסתכם ב-15.1 מיליארד דולר, ותתבצע כולה באמצעות החלפת מניות.
ההודעה באה ארבעה ימים לאחר שהבנק הגדול ביותר בארה"ב סיטיגרופ, הסכים לרכוש את עסקי הבנקאות הקמעונאית של ואקוביה בדולר אחד למניה, על-פי בקשת הממשל, לאחר שהממשל נתן התחייבות לספוג את רוב ההפסדים כל תיק ההלוואות הענקי של ואקוביה. העסקה שככל הנראה חמק ממנה ואקוביה, הייתה משאירה את הבנק, שמרכזו בשרלוט, שבצפון קרוליינה, רק עם עסקי ניירות הערך שלו.
בנק וולס פארגו, שמרכזו בסן פרנציסקו, הודיע כי העסקה אינה מצריכה כל סיוע מהחברה הפדרלית לביטוח פקדונות או מגוף אחר של הממשל. הבנק הממוזג יגייס 20 מיליארד דולר בהנפקה של מניות חדשות, בעיקר מניות רגילות.
"עקב העסקה תקום אחת הפירמות הפיננסיות החזקות בעולם, ואלה חדשות גדולות לכל הקהלים של ואקוביה: בעלי המניות שלנו, הלקוחות, העמיתים והישובים שבהם הוא פועל", אמר רוברט סטיל, מנכ"ל ואקוביה, בהודעה שפרסם. "העסקה מאפשרת לנו לשמור על ואקוביה בשלמותו ולשמר את הערך של החברה המשולבת, בלי עזרת הממשל".
וולס פארגו הביע עניין ברכישת ואקוביה כבר ביום א' שעבר, אך נסוג פתאום מהמשא-ומתן על רכישת הבנק, עקב חששות הקשורות לחלק מתיק ההלוואות של ואקוביה. סיטיגרופ קיבל לאחר מכן את ברכת החברה הפדרלית לביטוח פקדונות (FDIC) להצעתו לרכוש את עסקי הבנקאות של ואקוביה בלבד. הגוף הפדרלי גם אפשר לענק הבנקאות לספוג משכנתאות מסוכנות בסך 42 מיליארד דולר מתוך כלל המשכנתאות המסוכנות שבידי ואקוביה, תמורת מניות בכורה וערובות בסך 12 מיליארד דולר.
וולס פארגו חוצה את המיסיסיפי
"ההסכם הוא הזדמנות יוצאת מן הכלל לבעלי המניות הרגילות ומניות הבכורה של ואקוביה ולבעלי החוב, לחברי הסגל וללקוחות, לקהילות של שרלוט ושל סיינט לואי, ובאמת לכל הישובים שואקוביה משרת, ולממשל האמריקני ולמערכת הבנקאות שלנו", אמר יו"ר וולס פארגו, ריצ'רד קובסביץ'.
ברכישת ואקוביה, יפרוס וולס פארגו רשת בנקאות קמעונאית גדולה שרצה בה זה זמן רב. אף שאנליסטים ומשקיפים מתייחסים אל הבנק בכבוד רב זה זמן רב, ואחד מבעלי המניות הגדולים שלו הוא וורן באפט, עיקר פעילותו של הבנק היא במערב ארה"ב, ואין לו נוכחות משמעותית ממזרח לנהר מיסיסיפי. ואקוביה פועל בעיקר באזור זה.
סגל ניהול בנקאות הקמעונאית של ואקוביה נחשב אף הוא לאחד החזקים בארה"ב, עד כדי כך שבנק סיטיגרופ, בהודעתו בראשית השבוע, מסר כי הוא מתכנן להעביר את פעולותיו הקמעונאיות שלו לאלה של ואקוביה.
על-פי תנאי העסקה החדשה יצטרפו שלושה דירקטורים של ואקוביה למועצת המנהלים של וולס פארגו.
השאלה הגדולה לגבי ואקוביה נותרה תיק ההלוואות שלו, המכיל משכנתאות גרועות במיליארדי דולרים, שרכש עקב מיזוגו בשנת 2006 עם בנק המשכנתאות גולדן ווסט פייננשל. משכנתאות אלה החלו להדליק נורה אדומה בבנק כאשר החלו הלווים לפגר בתשלומים, במשבר הנוכחי. הבנק החל להיפטר מהן, אך הדרך להשלמת המלאכה ארוכה.

תאריך:  03/10/2008   |   עודכן:  03/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הענקים מתמזגים: וולס פארגו עם ואקוביה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בבית ויטנברג ברובע המוסלמי תתקיים חנוכת "בית רועי" על-שם רס"ן רועי קליין שנהרג במלחמת לבנון השנייה    בעבר התגורר בדירה סמוכה ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון    [בית ויטנברג (בית שרון) / צילום: AP]
משה ריינפלד
הועלה סכום הפקדונות המובטחים ללקוחות במקרה של קריסת בנק ל-50,000 ליש"ט    הקלות לבנקים במכרזים לקבלת הלוואות מהבנק המרכזי
מערכת ספורט 5
מטוסו של המחבט הישראלי הבכיר נאלץ לשוב על עקבותיו ונחת בסין בשל תקלה    הסיבה: ציפור נשאבה אל אחד המנועים
תומר לוי, עומר עוז
מהפכה בהרכב בני סכנין לקראת קרב התחתית עם הכח עמידר ר"ג. באדג'י ימשיך לקבל קרדיט בשער המארחים
מערכת ספורט 5
נשיא ההתאחדות הברזילאית מציע הצרחה בין המקצועות: "הכדורגל כבר עשה לנו בעיות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il