X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החשב הכללי הקודם באוצר מרגיע וקורא לא להיתפס לבהלה תוקף את אויביו של נתניהו (בעלי ההון), ואומר כי ידיעות אחרונות מעודד אותם על-חשבון השכירים במשק
▪  ▪  ▪
זליכה. זריקת הרגעה למשק

ירון זליכה, החשב הכללי באוצר לשעבר, מעריך כי מדיניות נכונה תאפשר לצאת מההאטה בתוך שנה עד שנה וחצי. זליכה אמר את הדברים בפגישה שקיים בסוף השבוע עם עיתונאים בציבור הערבי במשרדי רדיו א-שאמס בנצרת. בשיחה איתם גם תקף את ה"שיטה" שמאפשרת לשחיתות השלטונית להתקיים וכן את העיתונות בישראל.
"אזרחי ישראל לא צריכים להיות בפאניקה", אמר זליכה בהתייחסו למפולת הכלכלית. "אני חושב שהסיכוי שהמשבר בעולם יוביל לקריסה בישראל הוא נמוך ביותר. אני מציע לא להיחפז ולעשות דברים ללא מחשבה - לא למשוך את קופות הגמל וקרנות הפנסיה, אבל מצד שני גם לא למהר ולהשקיע בבורסה".

אולמרט דור ב' והירשזון דור ג'

החשכ"ל לשעבר הרחיב את הדיבור בנושא השחיתות במערכות השלטון. "בשנתיים האחרונות", אמר, "יש התקדמות גבוהה, והשגנו הרתעה, לינדנשטראוס, אני ואחרים, למנוע מכך שמושחתים יהיו מסוגלים לעשות דברים... הרתעה צריכה להיות השלב האחרון, אך חשוב קודם לסגור פרצות ולוודא בלמים ואיזונים במערכות השלטון. פחות חשוב הפרסונות אלא המערכות. השיטה קודמת להרתעה, ואם לא נתקן אותה אנחנו עלולים למצוא אהוד אולמרט דור ב' ואברהם הירשזון דור ג'. ההון-שלטון במדינת ישראל חדר לנבכי ההנהגה הישראלית, ובכך צריך להתחיל. כאשר אני מדבר על טיפול שורש בבלמים ובאיזונים אני מדבר על זה".

בעלי ההון תומכים במי שמתייצב נגד נתניהו

בתשובה לשאלת מארחיו, אמר: "לי ולנתניהו משותפת התמיכה בכלכלה חופשית. מי האויב של נתניהו בכל מערכת בחירות בשנים האחרונות? בעלי ההון. איך יכול להיות שהם כל-כך עוינים אותו אם הוא כל-כך קפיטליסט כמו שאתם אומרים? לוּ הוא היה כזה אז בעלי ההון היו תומכים בו, ועובדה היא שהם תומכים בכל מי שמתייצב נגדו. העובדה שהם עוינים אותו ואותי צריכה לשדר איזה שהוא מסר, ויש לזה משמעות. אבל אני לא הדובר של נתניהו ואני מציע שתפנו את השאלות אליו".
זליכה גם שלל כניסה לפוליטיקה. "אני לא מעוניין להשתלב בפוליטיקה, למרות שמקום טוב מובטח לי בצמרת של חלק מהמפלגות, ומעדיף להיות עסוק בעשייה".

ידיעות - כלב התקיפה של המושחתים

אצבע מאשימה הפנה זליכה כלפי התקשורת. "אני רואה בעיה בתקשורת הישראלית. אני חושב ששני כלי התקשורת המרכזיים בישראל, ערוץ 2 וידיעות אחרונות, מייצגים תופעה פסולה של הון-שלטון-עיתון. הם מייצגים את החדירה העמוקה והפסולה של ההון-שלטון אל נבכי הפוליטיקה הישראלית באופן שבסופו של יום משרת את המדיניות הכלכלית שמעודדת את ההון על-חשבון העבודה, מעודדת את בעלי ההון על-חשבון השכירים במשק".
כדוגמה לדבריו, הביא את הדבר הקשה האחרון שלטענתו נעשה: עידוד והפעלת לחץ על נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, לרכוש דולרים באופן שיעלה את שער הדולר וישרת את בעלי ההון, ובאופן שפוגע קשות בציבור הצרכנים, כלשונו.
"אומרים שהתקשורת צריכה להיות כלב השמירה של הדמוקרטיה", המשיך זליכה. "אך מה ראינו בשנתיים האחרונות? שידיעות אחרונות, המונופול בתחום העיתונות הכתובה או השחקן המרכזי לפחות, במקום כלב שמירה הפך להיות כלב התקיפה של המושחתים".

תאריך:  05/10/2008   |   עודכן:  05/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זליכה: "ניתן לצאת מהמשבר בשנה וחצי"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
זליכה אתה חשוב למדינה
m.s  |  5/10/08 11:31
2
מעריכה מאד את מר זליכה ודבריו ל"ת
צארינה  |  5/10/08 12:06
3
עוד כישלון לאולמרט...!!!
הרשלה  |  5/10/08 14:44
4
זליחה אתה ממשיך לקשקש?... ל"ת
שקד ענבר  |  5/10/08 15:03
5
זליכה - חזק ואמץ
אנכי  |  5/10/08 17:42
6
גילוי האמת
א פובליציסט  |  11/10/08 17:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
גיוס ראשון של הקרן של דן טהורי, כלל פיננסים ויאיר סרוסי    מתכננת לגייס 150 מיליון דולר
מחלקה ראשונה
כל הופעותיה מאז השבוע שעבר ובשבוע הנוכחי בוטלו    תשוב לביתה להמשך טיפול    ביקשה מקוני הכרטיסים לשמור אותם להופעות עתידיות
איריס פרחי
קשישה תבעה מוקד רפואי לאחר שלא ענה לקריאת מצוקה והיא נאלצה להזמין אמבולנס בסיוע שכנה    בית המשפט חייב את הנתבעת לשלם פיצוי בגין נזק ממוני
איריס פרחי
התובעים התלוננו שקנו טלוויזיה פגומה והנתבעת השיבה ששברו אותה כשתלו אותה על הקיר    התביעה נדחתה כי לא הוכח שתליית הטלוויזיה לא גרמה לנזק
איריס פרחי
התובעת ננשכה על-ידי כלבתה של שכנתה והובהלה לטיפול רפואי    השכנה הכחישה וטענה שמדובר בכלב משוטט    בית המשפט חייב אותה בתשלום פיצוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il