התעשיה האווירית ושותפתה האמריקנית לפיתוח ושיווק מטוסי מנהלים, גאלפסטרים, פיתחו מטוס מנהלים סילוני חדש בקטגוריית המטוסים הבינוניים-גדולים, הגאלפסטרים G-250. חשיפת המטוס נעשתה בכנס שנתי של יצרני מטוסי מנהלים באורלנדו, פלורידה. התע"א מכרה לחברה האמריקנית לפני מספר שנים את תחום מטוסי המנהלים המצליח שלה, שכלל מטוסים כחול-לבן מדגמי אסטרה וגלאקסי - "שירדו" לארצות הברית וקיבלו זהות חדשה.
המטוס החדש הוא הגדול, המרווח, המהיר ביותר ובעל טווח הטיסה הארוך ביותר בקטגוריה זאת של מטוסי מנהלים. הוא מסוגל לעבור 3,400 מייל (כ-6,300 ק"מ) במהירות של 0.80 מאך, ויכול אף
להגיע למהירות מקסימאלית של 0.85 מאך - דומה למטוסי הנוסעים הגדולים. המטוס משייט בגובה של 41,000 רגל (12.5 ק"מ) ומסוגל להגיע אף לגובה טיסה של 45,000 רגל (13.7 ק"מ), שבו יש תנועה אווירית פתוחה ומזג אוויר נוח לטיסה.
ג'ו לומברדו, נשיא גאלפסטרים, אמר: "אני שמח להכריז על המטוס החדש המצטרף לקו מטוסי המנהלים של גאלפסטרים. ללקוחות שלנו היה תפקיד מפתח בתכנון המטוס הזה, כאשר חלקם אף השתתפו בצוותי ייעוץ. כתוצאה מכך אנו בטוחים כי הלקוחות יעריכו את טכנולוגית העילית הטמונה ב-G-250, בביצועיו המעולים ובעיצובו".
מנכ"ל התע"א, יצחק ניסן, אמר: "זהו יום גדול לתעשיה ולגאלפסטרים. לא בכל יום אנו מבשרים על הולדתו של מטוס מנהלים חדש. הוא פותח ויוצר על-מנת להשלים את נישת המטוסים הבינוניים-גדולים, המורכבת כיום מה-G-150 הקטן ומה-G-200 הגדול יותר, ששניהם פרי שיתוף הפעולה שלנו עם חברת גאלפסטרים".
ההערכה היא כי ה-G-250 יקבל רישוי בשנת 2011. גאלפסטרים מתכוונת להתחיל במסירת המטוס ללקוחות כבר באותה שנה. טיסת הבכורה של המטוס מתוכננת למחצית השנייה של 2009. מטוס המנהלים החדש מונע ע"י שני מנועי האניוול שהם חוסכי-אנרגיה ודלי זיהום, המתוחזקים בקבועי זמן ארוכים מן הרגיל. המנועים שקטים יחסית ומסוגלים להביא את ה-G-250 לגובה השיוט של 41,000 רגל בפחות מעשרים דקות. למטוס החדש תיכנון כנפיים על-קולי, קרוב למהירות הקול, המאפשר המראה ושיוט במהירויות גבוהות. במשקל המירבי הוא יכול להמריא ממסלול באורך 1.5 ק"מ. ל-G-250 תא נוסעים מרווח, לדברי התע"א עם שטח רצפה גדול משמעותית מהמתחרים, ואביזרים שונים המתוקנים רק במטוסי מנהלים גדולים ויקרים בהרבה. המטוסים, בדומה לאחיהם הנמצאים כיום בייצור סדרתי, ייוצרו ויורכבו במתקני התעשיה האווירית ויוטסו מכאן למתקני גאלפסטרים בדאלאס, טקסס, לשם צביעה, התקנת עיצוב הפנים ומסירה ללקוחות.
מכירות חטיבת כלי הטייס האזרחיים בתעשיה האווירית הסתכמו בששת החודשים הראשונים של 2008 ב-437 מיליון דולר, לעומת 330 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 32%. גאלפסטרים היא חברה-בת בבעלות מלאה של ג'נראל-דיינאמיקס והיא ייצרה כ-1,600 מטוסים מאז שנת 1958. החברה מעסיקה מעל ל-9,000 עובדים בשבעה אתרים שונים.