X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מפולת גלובלית: שווי שוק המניות בעולם נחתך היום ב-2.5 טריליון דולר; בורסות אירופה רשמו הנפילה החדה מאז 87' רוסיה צללה ב-19% היורו צונח בקרוב ל-6% מול הין היפאני הנפט מתחת ל-90 דולר
▪  ▪  ▪

שווי השוק של בורסות המניות בעולם נחתך היום בכ-2.5 טריליון דולר, ובורסות אירופה והשווקים המתעוררים צנחו בשיעור החד ביותר מאז המפולת של שנת 1987. זאת, על רקע התרחבות המשבר הפיננסי הגלובלי, למרות צעדי חירום שנקטו ממשלות ובנקים מרכזיים ברחבי תבל בניסיון לבלום את המשבר. הסלמה בבעיות המגזר הבנקאי באירופה עמדה במוקד דאגת המשקיעים היום. בוול סטריט, נפל מדד דאו ג'ונס מתחת לרמה של 10,000 נקודות לראשונה זה כמעט ארבע שנים. היורו צולל בקרוב ל-6% מול הין היפאני - הנפילה היומית החדה ביותר מאז השקת המטבע האירופי בשנת 1999. הדולר האוסטרלי נופל ב-8% מול הדולר האמריקאי. מחיר הנפט נפל מתחת לרמה של 90 דולר לחבית; מחיר הזהב מזנק ב-5%.
מדד דאו ג'ונס נופל ב-5% וירד מתחת לרמה של 10,000 נקודות לראשונה זה כמעט ארבע שנים. מדד נאסד"ק נופל ביותר מ-6%. בבורסת ניו יורק (NYSE) נסחרו במגמה חיובית פחות ממאה מניות ואילו יותר מ-3,000 מניות רשמו ירידות. מדד התנודתיות (VIX) של בורסת האופציות של שיקגו, אשר ידוע גם בכינויו "מדד הפחד" שכן הוא מספק אינדיקציה מסוימת לגבי עוצמת הפחד של המשקיעים בוול סטריט, קופץ ב-25% לרמתו הגבוהה מאז השקת המדד לפני 18 שנים. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רושם עליות חדות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נופלת ב-0.198% לרמה של 3.45%.
בורסת המניות בשווקים מתעוררים רושמות את הירידות החדות ביותר. מדד MSCI לשווקים מתעוררים צנח ביותר מ-11% - הירידה היומית החדה ביותר מאז שנת 1987 - ואיבד 47% מתחילת השנה. מדד Micex של בורסת רוסיה צלל בכ-19% לאחר שהמסחר בו הופסק שלוש פעמים במהלך היום. בורסת ברזיל נופלת ב-12%. בורסת ארגנטינה צונחת ב-10%; בורסות אינדונזיה וסעודיה נפלו ב-10%.
בורסות אירופה רשמו את הנפילה היומית החדה ביותר זה עשרים שנים לפחות על רקע התרחבות המשבר הפיננסי הגלובלי לאירופה. בורסות לונדון נפלה בקרוב ל-8% ובורסת פאריס צללה ב-9% - הירידות היומיות החדות מעולם. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי צנח ב-7.6% - הנפילה היומית החדה ביותר מאז 1987.
מתחילת השנה נמחקו כ-25 טריליון דולר משווי השוק של חברות הנסחרות בבורסות מניות בעולם. מדד MSCI לבורסות בשווקים מפותחים צנח ב-28% מתחילת השנה, ונמצא בדרכו לנפילה השנתית החדה ביותר מאז החל להתפרסם המדד בשנת 1970.
ירידות חדות נרשמות בשוק הסחורות לאחר שהתרחבות משבר האשראי הגבירה את החששות מפני האטה בצמיחה העולמית. מחיר הנפט יורד זה היום הרביעי ברציפות, ונפל מתחת לרמה של 90 דולר לחבית לראשונה מאז פברואר. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסחרים במחיר של 89.5 דולר לחבית, נפילה של 4.7% או 4.38 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט נפל ב-39% משיא של 147.27 דולר לחבית שרשם בחודש יולי. מחירי הסחורות החקלאיות רושמות אף הן ירידות חדות, ומחירי הסויה והתירס נפלו בכ-6% בבורסת הסחורות של שיקאגו.
מנגד, מחיר הזהב, אשר נחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר, מזנק ביותר מ-5%. החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסחרים במחיר שן 875 דולר לאונקייה, זינוק של 5.1% או 41.8 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק.
בשוקי המטבע העולמיים, רושם היורו מול הין היפאני את הנפילה היומית החדה ביותר מאז השקת המטבע האירופי בשנת 1999. מול הדולר נפל היורו מתחת לרמה של 1.35 דולר ליורו לראשונה מאז אוגוסט 2007.
היורו צונח ב-5.7% מול הין לשער של 136.8 ין ליורו, לאחר שמוקדם יותר נפל לרמה של 135.58 ין ליורו - שפל של שלוש שנים. מול הדולר נחלש היורו ב-1.8% לרמה של 1.3525 דולר ליורו, לאחר שמוקדם יותר נפל שער של 1.3472 דולר ליורו. זאת לאחר שבשבוע שעבר נפל היורו ב-5.8% מול הדולר - הנפילה השבועית החדה ביותר מאז השקת המטבע האירופי. הדולר נופל היום ב-4.2% מול הין היפאני, ל-100.925 ין לדולר.
הדולר האוסטרלי צונח בכ-8% מול הדולר של ארה"ב, ונופל ביותר מ-6% מול הין היפאני. הוון הדרום קוריאני צולל ב-7% מול הדולר. הקרונה האיסלנדית נופלת ביותר מ-7% מול הדולר על רקע דיונים של ממשלת איסלנד על הצלת כל המערכת הפיננסית, לאחר שכמה בנקים במדינה כבר נקלעו לקשיים.
מטבעות של שווקים מתעוררים רשמו ירידות חדות מול הדולר. הריאל של ברזיל נופל ב-6.6% מול הדולר; הראנד של דרום אפריקה צונח ב-5.7% מול הדולר לשפל של כמעט 5 שנים. הלירה הטורקית נופלת ב-5.9% מול הדולר ל-1.3886 לירה לדולר.

תאריך:  06/10/2008   |   עודכן:  06/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוק המניות נחתך ב-2.5 טריליון דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר צליק
דאו ג'ונס צולל מתחת ל-10,000 נקודות - ב-3.6%    נאסד"ק מאבד 4.3%    S&P 500 נופל ב-3.9%    סיטי יורד ב-9.7%    בנק אוף אמריקה משיל 7%
אלעזר לוין
אסותא: יש לנו אופציה לרכוש את בנין בית החולים ב-800 מיליון שקל    גאידמק: אין לכם אופציה כזו    בית החולים כבר פועל בבנין החדש    המיתחם - נכס עיקרי של חברת אוסיף, שמניות השליטה בה יוצאו למכירה
רותי אברהם
העליון ביטל את הצו לצמצום חברי מועצות ערים וקבע כי הצו לא יחול על הבחירות בנובמבר 2008    חבר מועצת תל אביב העותר עו"ד רון לוינטל: השר שטרית התכוון לפגוע ברשימות האופוזיציה
רותי אברהם
פעילי ימין טוענים כי מאחורי המועמד לראשות ירושלים ניר ברקת פועל פורום החווה    הפעילים דורשים מברקת לבטל חברותו בקדימה ומזהירים - לא נהמר על ירושלים
רותי אברהם
יו"ר שס לשעבר הודיע כי לא ימשיך בהליך המשפטי לאפשר לו להתמודד לראשות עיריית ירושלים       בהודעתו: היה ראוי להותיר את ההכרעה בידי הציבור הירושלמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il