X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גופי הרגולאציה הכלכליים נערכים למתן גיבוי לכך בהיקף העשוי להגיע ל-10 מיליארד שקל נזכיר כי הממשל האמריקני קיבל אישור ומתחיל ביישום תוכנית הצלה כלכלית בהיקף 700 מיליארד דולר
▪  ▪  ▪
בר-און. אין סיבה לבהלה [צילום: יוסי זליגר]
אריאב. נכנסו למשבר במצב טוב מהעולם

שר האוצר, רוני בר-און, ונגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, גיבשו תוכניות מגירה האמורה להיות מופעלת בשעת חירום - המוגדרת באופן כללי כאירוע של קריסת בנק בישראל או התמוטטות בית השקעות גדול עם פוטנציאל לפגיעה במאות אלפי חוסכים.
גופי הרגולאציה הכלכליים נערכים למתן גיבוי לכך בהיקף העשוי להגיע ל-10 מיליארד שקל. נזכיר כי הממשל האמריקני קיבל אישור ומתחיל ביישום תוכנית הצלה כלכלית בהיקף 700 מיליארד דולר.
במשרד האוצר ובבנק ישראל מבהירים הבוקר (יום ג', 7.10.08) כי בשלב זה ובשלב הנראה לעין אין סיבה להפעיל את התוכנית - או אלמנטים ממנה - מכיוון שישראל נותרה למעשה "אי של יציבות" בעוד שהשווקים וחברות ענק קורסים בארצות הברית, באירופה ובאסיה. בבנק ישראל מעריכים כי היציבות היא תולדה של פיקוח יעיל על המערכת הבנקאית, כולל מעקב רצוף ופרטני בשנה האחרונה - ודיונים רצופים מאז החל המשבר ארצות הברית. על-פי הממונה על שוק ההון במשרד האוצר, ידין ענתבי, אין סכנה לקריסת חברת ביטוח או בית השקעות.
באוצר ובבנק ישראל מצהירים היום כי ישקלו היטב ולא ימהרו להתערב באופן ההשקעות בשוק ההון והפיננסים בישראל. הגופים דוחים ביקורת מצד אלה הטוענים כי היה עליהם להתחיל לנקוט בצעדים שמטרתם למנוע גלישה למיתון. מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, אמר בראיון לגלי צה"ל בתגובה לביקורת בשוק ההון על הימנעות המשרד מנקיטת צעדים כי "כרגע עדיין אין מקום להתערבות הממשלה, אנחנו נכונים גם למצב שניאלץ לעשות זאת - אבל כרגע אין סיבה ליצור תסריטי אימים אלא לעקוב אחרי מה שקורה".
לדברי אריאב, המשק הישראלי נכנס למשבר במצב טוב ביחס לעולם, ולכן הסיכויים למיתון נמוכים יותר. נזכיר, כי גם בנק ישראל מתייחס לאפשרות ההרעה כאל האטה ולא מיתון. אך אריאב מכיר בכך שצפויה בלימה בצמיחה: "אנחנו רואים האטה בקצב גביית המיסים השנה, וככל הנראה המגמה הזאת תימשך גם בשנה הבאה". גורמי האוצר "מיישרים קו" עם עמדת השר בר-און, שקרא לציבור לא להיגרר לבהלה, והבטיח כי יינקטו מהלכים "בזמן ובמקום הנכון".
החשב הכללי, שוקי אורן, אומר כי "ברור שכשהשוק יורד לא הכל בסדר וברור שגם החיסכון נפגע, אך צריך להבחין היטב בין מה שקורה בישראל לבין העולם". "בעת הזאת אין סימן לדאגה ממשית", אמר בתחילת השבוע בר-און בישיבת הממשלה.
יו"ר העבודה לשעבר, עמיר פרץ, קרא הבוקר לממשלה "לחדול משתיקתה ולאשר כי ברשותה תוכניות מגירה לשעת חירום". בראיון לרשת ב' הציג "תוכנית הגנה כלכלית" הכוללת הרחבת רשת הביטחון לקרנות הפנסיה, היערכות לקראת ההאטה והשקעת משאבים בתשתיות. הוא אף הציע את עצמו כמתאם בין הגורמים השונים לצורך מציאת פתרון למשבר הכלכלי.

תאריך:  07/10/2008   |   עודכן:  07/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר ובנק ישראל גיבשו תוכנית חירום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
בורסות אסיה, למעט יפן, הגיבו בעליות שערים על צעדו המפתיע של הבנק המרכזי של אוסטרליה שהפחית את הריבית ל-6% למרות האינפלציה הגבוהה
יפעת גדות
חוקרים מזהירים כי מינונים גבוהים של סטטינים עלולים לשבש את הדרך בה שרירי השלד מתקנים ומחדשים את עצמם
משה ריינפלד
ועידת שרי האוצר של גוש האירו בלוקסמבורג נכשלה בניסיון למצוא פתרון למשבר הפיננסי ולהכניס תוכן להסכמת מנהיגי גרמניה, צרפת, בריטניה ואיטליה "לשקם את האמון"
שירלי בר דיין
הצעירה המריאה, השחקנים מתכוננים לחג. המאמן איווניר: "ישראל אינה נופלת היום מאף נבחרת באירופה"
מוטי פשכצקי וטל שורר
קשר הנבחרת לא ישחק מול לוקסמבורג בגלל צהובים, אך יוכל לשחק בלטביה. אוואט: "אולי אני לא משחק, אבל אני מתאמן ברמות הגבוהות". גולן מבטיח: "נעשה את זה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il