X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הודעת הבנק האמריקני כי ירכוש חובות קצרי טווח במיליארדים סייעה להתאוששות באירופה, פרט למניות הבנקים, בעיקר הבריטיים, שרשמו ירידות תלולות
▪  ▪  ▪
הבורסות באירופה מתחזקות [צילום: AP]

בורסות המניות בעולם החזירו לעצמן (יום ג', 7.10.08) חלק מהפסדיהן ביום ב'. תרמה לכך פתיחת מסחר יציבה בוול סטריט עקב הודעת הבנק הפדרלי כי ירכוש חובות קצרי טווח בסכומים גדולים כדי לנסות לרופף את שוקי האשראי ההדוקים.
בהודעה שפירסם הבנק הפדרלי נאמר כי הוא מפעיל סמכות שקיבל לתקופות שפל, כדי לרכוש "ניירות מסחריים", מכשירי מימון קצרי טווח שחברות רבות מנפיקות כדי לממן את פעולותיהן השוטפות, ובכלל זה רכישת אספקה או תשלום משכורות. שוק הניירות מסוג זה מסתכם ב-99.4 מיליארד דולר ליום, והוא מתבסס יותר על משקיעים מאשר על בנקים. השוק התייבש למעשה משום שרוב המשקיעים בו נעשו עצבניים מכדי להחזיק בניירות כאלה יותר מאשר יום-יומיים.
התקוות כי צעדו של הבנק הפדרלי יסייע להתאוששות שוקי האשראי דחפו את מדד דאו ג'ונס בחזרה מעל לרף הפסיכולוגי של 10,000 נקודות. הודעת בנק אוף אמריקה כי הוא מנסה לגייס 10 מיליארד דולר ולקצץ בדיבידנד חיזקה את המסחר בניו-יורק, והעלתה את מדד דאו ג'ונס ב-0.7% ל-10,022.24 נקודות.
בבריטניה עלה מדד FTSE100 ב-3% ל-4,726.20 נקודות. מדד CAC-40 עלה בפריס ב-3% ל-3,824.10 נקודות. מדד דאקס הגרמני עלה ב-1.3% ל-5,459.31 נקודות.
יש המקווים כי באירופה יחקו את צעדו של הבנק הפדרלי בעניין הניירות המסחריים, אף שלבנק המרכזי האירופי אין סמכות מפורשת ואף שניירות מסחריים אינם מהווים גורם בולט ב-15 מדינות גוש האירו. ז'ק קאיו, כלכלן בבנק אוף סקוטלנד, אמר כי הבנק המרכזי האירופי מסוגל לרכוש ניירות כאלה בשוק הפתוח, במסגרת פעולותיו לספק נזילות לבנקים המסחריים.
ציפיות להורדות ריבית
בשוקי אירופה נבעה ההתאוששות בעיקר מהתקווה שהבנקים המרכזיים בעולם יפחיתו בקרוב את הריבית, אולי באופן מתואם, כדי להפשיר את הקיפאון באשראי העולמי. תקווה זו זכתה לחיזוק בהחלטת הבנק המרכזי של אוסטרליה להפחית את הריבית ב-1% ל-6%. התאוששות זו באה למרות המגמה השלילית בענף מניות הבנקים בכל היבשת ובמיוחד בבריטניה. מניית ענק הבנקאות הבריטי רויאל בנק אוף סקוטלנד צנחה בשלב מסוים של המסחר ב-40%, עקב שמועות על קשיי נזילות ודיווחים כי הממשלה עלולה לרכוש חבילות של מניות בבנקים בריטיים כדי לחזק את מאזניהם.
הפחתת הריבית באוסטרליה הייתה הגדולה ביותר מאז 1992, וממדיה הפתיעו. האנליסטים צפו הפחתה של חצי אחוז לכל היותר, במיוחד לאחר נפילת הדולר האוסטרלי כמעט ב-10% ביום ב'. עקב הורדת הריבית, עלה מדד S&P/ASX-200 בסידני ב-1.7%, לאחר שכבר ירד ב-3.7% בראשית המסחר, וסייע לדולר האוסטרלי לעלות ל-72.56 דולר אמריקני.
המדדים בבורסות אחרות, ובהם דרום קוריאה, סינגפור וטייוואן, שאבו אף הם עידוד מהצעד האוסטרלי הנועז, ועלו מתוך תקווה שגם הבנקים המרכזיים האחרים יפעלו כך.
הבנק המרכזי של בריטניה הוא המועמד הבא להפחתת הריבית, כנראה ביום ה' הקרוב, אך עדיין לא ברור באיזה שיעור. היו שמועות כי בנק אוף אינגלנד, בנק הפדרלי האמריקני והבנק המרכזי האירופי יפחיתו את הריביות בפעולה בו-זמנית.
מניית בנק לוידס בנושא ונותן על רכישת בנק HBOS, ירדה ביום ג' ב-11%, ואילו מניית בנק ברקליס, המכחיש כי ביקש מימון מהממשלה, ירדה ב-4.5%.

תאריך:  07/10/2008   |   עודכן:  07/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צעד הבנק הפדרלי חיזק את בורסות אירופה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
קוראים לסטודנטים להצטרף לצעדי מחאה בעקבות סירוב הממשלה לקיים את התחייבויותיה    "בתנאים שנוצרו - לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים"
משה ריינפלד
הבנקים שבבעלות המדינה או הרשויות המקומיות מדווחים כי המוני גרמנים מעבירים אליהם את כספם מתוך ידיעה ששם הוא בטוח יותר
מאיה שני
ההתקוטטויות בוושינגטון ממשיכות    הפעם: שני היריבים, אובאמה ומק'קיין מאשימים זה את זה בקשר עם ארגוני טרור    הפרשה האחרונה: מק'קיין קיים קשרים עם ארגון ימני קיצוני
מאיה שני
אירן: מטוס סיוע הונגרי חדר לשטח האווירי שלנו, האנשים תוחקרו ושוחררו
דרור מרום
"יש לי אמון מלא בחוסנה של הכלכלה הישראלית"    לדעת הנשיא מבנה הפיקוח על המערכת הפיננסית שונה מהותית ממבנה הפיקוח הנהוג בארצות הברית, שממנה פרץ המשבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il