מדד אמון הצרכנים ממשיך לגלות תנודתיות, ללא מגמה ברורה בחודשים האחרונים. השיפור בתפישת המצב השוטף בולט בשאלה לגבי מצב התעסוקה הנוכחי, אך חלה הרעה בולטת באווירת הקניות. הוא מגלה עמידות לנוכח ההתפתחויות בכלכלה העולמית ובפרט בשווקים הפיננסיים. מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים לחודש ספטמבר עלה ב-1.4 נקודות לרמה של 129.2, והמדד למצב השוטף רשם עלייה של 5.2 נקודות. מדד הציפיות ביחס למצב בעוד שישה חודשים ירד ב-1.1 נקודות.
כלכלני בנק הפועלים גורסים כי לאחר ירידת מדרגה ברמת אמון הצרכנים בשלהי שנת 2007, המדד מגלה תנודתיות ללא מגמה ברורה. השיפור בתפישת מצב התעסוקה הנוכחי עולה בקנה אחד עם ירידת שיעור האבטלה לרמת שפל של 5.9% ברבעון השני של השנה. יחד עם זאת ניכרת מגמת הרעה באווירת הקניות בחודשים האחרונים. מגמה זו הושפעה ככל הנראה מירידות השערים בשוקי ההון והשפעתם על תחושת העושר של הציבור.
גם במדדי אמון הצרכנים במדינות מובילות בעולם ניכרת תנודתיות בחודשים האחרונים. הירידה החדה באמון הצרכנים בארה"ב ואנגליה נבלמה ונרשמה אף התאוששות מסוימת בחודשים האחרונים. גם בקנדה נרשמה עלייה במדד אמון הצרכנים. בישראל ובקנדה התנהגות המדדים הייתה דומה - ירידות מתונות יחסית באמון הצרכנים בשנה האחרונה ועליות בחודשים האחרונים.