X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל קרן המטבע הבינלאומית דומיניק שטראוס-קאהן הודיע כי הקרן מוכנה לתת מייד מלוות הצלה לכל מדינה בקשיים - גם למדינה מפותחת כאיסלנד
▪  ▪  ▪
דומיניק שטראוס קהאן [צילום: AP]

קרן המטבע הבינלאומית הודיעה (יום ו', 10.10.08) כי היא מוכנה להלוות למדינות שנפגעו ממשבר האשראי העולמי. לשם כך תפעיל מנגנון למימון חרום ששימש אותה בראשונה בעת המשבר באסיה בשנות ה-90.
הקרן כבר שלחה משלחת לאיסלנד, שבה תפסה הממשלה את השליטה בשלושת הבנקים הגדולים, והזהירה כי המשבר הפיננסי החמור ביותר מאז השפל הגדול של שנות ה-30 עלול לגרום נזק כלכלי מתמשך לעולם כולו.
מנכ"ל קרן המטבע הבינלאומית, דומיניק שטראוס-קאהן, אמר במסיבת עיתונאים בוושינגטון כי הקרן מכונה לענות על כל דרישה של מדינות שנקלעו לקשיים. הוא הדגיש כי שום מדינה אינה חסינה מפני המשבר. שטראוס-קאהן אמר כי הקרן מוכנה לתת סיוע פיננסי לא רק למדינות מתפתחות, אלא גם למדינות המערב.
"איש אינו ידוע אם גם משקים מתקדמים יזדקקו לעזרה מסוימת של קרן המטבע", אמר, והוסיף כי המדינות הנזקקות להלוואות יתקלו בתנאים פחות מגבילים מאשר בימים כתיקונם והסיוע יינתן מהר מאד. "מהר מאד - פירושו שבועיים לכל היותר", אמר.
לאחר כמה שנים שלא היו בהן כל משברים של ממש במשקים הצומחים, הועמד סגל קרן המטבע בכוננות כדי להגיב מהר אם תזקק מדינה כלשהי לסיוע כספי. "כבאית השריפות הפיננסית העולמית" תתייצב מעתה בחזית לאחר שעמדה חודשים מן הצד.
חייבים לתאם
בדברים שהשמיע לקראת פגישות ראשי קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי בסוף השבוע, אמר שטראוס-קאהן כי המשימה העיקרית של קובעי המדיניות היא לשקם את האמון ולהרגיע את השווקים בעולם. שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של שבע המדינות העשירות בעולם נועדים אף הם ביום ו' (10.10.08) בוושינגטון לשקול את האופציות העומדות לרשותם.
מנגנון החרום של קרן המטבע הבינלאומית הוקם ב-1995 כאמצעי לזירוז אישורן של הלוואות למדינות הנתונות בסכנה. בראשונה השתמשו בו ב-1997 כדי לסייע לפיליפינים, לתאילנד, לאינדונזיה ולדרום קוריאה שהמטבעות שלהן קרסו במהלך המשבר הפיננסי באסיה.
הקרן שמלאה תפקיד מרכזי בהצלת מדינות באסיה ובאמריקה הלטינית בשנות ה-90, התבססה על הלוואות כדי לממן את פעולותיה. אבל עם התמעטות המשברים במשך השנים, גדל הגירעון בהכנסותיה, והדבר הביא אותה באפריל השנה להחליט על מכירת חלק מיתרות הזהב שלה ולהשקיע את הרווחים באגרות חוב של ממשלות וחברות.
לרשות הקרן עומדים כ-200 מיליארד דולר במזומן לצורך הלוואה מיידית, אך היא יכולה לגייס עוד כספים ממקורות אחרים. סכום זה קטן לעומת טריליוני הדולרים שהזרימו הבנקים המרכזיים והממשלות למערכת הפיננסית בשבועות האחרונים.
השווקים הצומחים שרויים שוב בלחץ עקב התפשטות הקשיים בארה"ב ובאירופה. המשקיעים עוברים מניירות ערך לנכסים בטוחים יותר, הבנקים הזרים מקצצים בהלוואות והיצואנים עומדים לפני החלשת הביקוש במדינות המערב.
שטראוס-קאהן חידש את הקריאה לצעדים מתואמים כדי להרגיע את הבהלה בשווקים, בנוסף על הפעולה הבו-זמנית חסרת התקדים של הבנקים המרכזיים ביום ד' השבוע להפחתת הריביות. הוא הדגיש כי המשק העולמי עומד על סף מיתון, אך פעולה מהירה וחזקה תשלום את התפשטות המשבר. רצוי להימנע מפעולות של יחידים, ואולי אף יש לגנות אותן, אמר.

תאריך:  10/10/2008   |   עודכן:  10/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דפנה מאור
הנפילות: הונג קונג ירדה ב-7.5%    אוסטרליה נפלה ב-8.2%    הודו איבדה 7.2%    תאילנד השילה 6.7%    סין ירדה ב-3.8%    הנחושת נפלה ב-9.6% ל-2.175 דולר לאונקיה    הזהב - מקלט בטוח בעת סערה - זינק ב-3.6%
משה ריינפלד
השוק אינו מתרשם אפילו מהודעת אופ"ק כי יתכנס לישיבת חרום כדי לקצץ שוב בתפוקה, ומה שמכתיב את המחיר הוא הבהלה והפחד בשוק, אומר מומחה
איציק וולף
המפכ"ל קיים הערכת מצב ותיגבר את כוחות המשטרה בעכו    "מאות השוטרים יישארו עד להחזרת החיים לשגרה"    ח"כ זכור לשר דיכטר: ביקור חברי הכנסת ליברמן ואריאל יתסיס ולא ירגיע
יפעת גדות
ארגון הפת"ח נוסד בכווית בשנת 1956    בשנת 1964, הביא ערפאת את ראשי מדינות ערב להקים את אש"ף הפת"ח היה הגורם המרכזי באש"ף
משה ריינפלד
המומחה לענייני עשירים של העיתון לונדון טיימס צופה כי בתוך חצי שנה יימחק שליש מעושרם האישי של 1,000 עשירי הצמרת בבריטניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il