X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפרלמנט במוסקבה אישר לבנק המרכזי להשתמש ביתרות הזהב ומטבע החוץ כדי לתת הלוואות לבנקים הרוסיים כדי שיוכלו להמשיך להלוות לעסקים
▪  ▪  ▪
כלכלה ברוסיה [צילום: AP]

הפרלמנט של רוסיה אישר (יום ו', 10.10.08) חוק המתיר לבנק המרכזי להלוות 36 מיליארד דולר לבנקים הפרטיים, במסגרת אסטרטגיה כוללת המתבססת העמדת רווחי הנפט הענקיים של רוסיה לרשות הבנקים, מתוך כוונה שהבנקים יחדשו את מתן ההלוואות לחברות, ויאפשרו בכך את המשך הצמיחה.
בתוך כך, סגרו ביום ו' השלטונות את שתי הבורסות לניירות ערך, לאחר שהמניות בבורסות אסיה צנחו, והמניות בבורסות אירופה נפלו אף הן, התפתחויות של ניבאו טובות לשוק המניות הרוסי. במקרים כאלה, נוהגת רוסיה לסגור את השוק. ואולם המניות של חברות רוסיות הנסחרות בבורסות זרות, צללו. מדד FTSE רוסיה נפל בלונדון ב-9.4% כבר במחצית הראשונה של המסחר. מניית החברה הגדולה ביותר ברוסיה, גזפרום, ירדה ב-11%.
סימן מבשר רעות נוסף ברוסיה היה ירידת מחיר הנפט הגולמי העתידי ל-82 דולר החבית. שר האוצר של רוסיה אמר כי התקציב יהיה גירעוני אם ייפול המחיר אל מתחת ל-70 דולר. ירידת המחיר מסכנת גם את הכסף הרב שנצבר מהתקופה הארוכה של מחירי הנפט הגבוהים.
שלא כמו בארה"ב, שבה כספי ההצלה באים באמצעות לקיחת הלוואות שיגדילו את הגירעון הלאומי, ברוסיה הם נלקחים מחשבון החיסכון הלאומי שתפח בתקופת הגאות במחירי הנפט. כסף זה אוזל במהירות גבוהה. על-פי התוכנית שאימץ הפרלמנט הרוסי ביום ו', ישתמש הבנק המרכזי ביתרות הזהב ומטבע החוץ של רוסיה כדי לתת הלוואות לבנקים הרוסיים. בתשובתה המיוחדת לוויכוח המתנהל סביב העולם על שאלת האחריות לכספי ההצלה, החוק מעניק לבנק המרכזי סמכות רחבה להוציא את הכסף.
מקבלי הכסף במגזר הבנקאי הרוסי, הידוע לשמצה בחוסר השקיפות שלו, יצטרכו לעמוד בדרישות קפדניות, מסרה סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. עם זאת, אין החוק מפרט באלו דרישות מדובר. גם אין הוא מפרט איזה מוסד אשראי אמור להוציא את כספי המדינה.
הלוואות מקרן סוברנית
ביום ג' השבוע אמר נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב כי הבנק המרכזי ילווה כ-18 מיליארד דולר לבנקים המסחריים, וכי הממשלה תלווה עוד 18 מיליארד דולר.
בהצעה חדשה שהוגשה כעת, שוקל הפרלמנט, הדומה, צעד שבו יופקדו עד 8 מיליארד דולר בקרן הרווחה הלאומית, אחת משתי קרנות ההשקעה הסוברניות של רוסיה, באמצעות פיקדון בבנק ממלכתי, VEB, ומפיקדון זה ילוו כסף לבנקים אחרים ולעסקים.
במיוחד תינתן הוראה ל-VEB לתת הלוואה של כמיליארד דולר לבנק לחקלאות רוסלחוזבנק, כדי למנוע התמוטטות במגזר שהוא עתיר הון ומתחיל רק כעת לעמוד על רגליו עקב יבול החיטה השנה, יבול שהוא הגדול ביותר מאז קריסת ברית המועצות.
חברות רוסיות שנפגעו קשה מצניחת מחירי חומרי הגלם ממשיכות להודיע על פיטורים או על קיצוצי תפוקה. יצרנית לוחות הפלדה לרכב, סוורסטאל, שעסקה באחרונה במסע רכישות של מפעלי פלדה ברחבי העולם, מסרה ביום ו' כי תקצץ 30% מתפוקת מפעליה בארה"ב ו-25% מהתפוקה באיטליה וברוסיה.

תאריך:  10/10/2008   |   עודכן:  11/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוסיה: תוכנית הצלה באמצעות הלוואות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
העליון ביטל פס"ד של ביה"ד הרבני הגדול ששלל מבוגדת את הזכויות שצבר בעלה בעבודתו    השופטת נאור: לנבגד לא מגיע הקלות    השופט ריבלין: בגידה אינה הופכת בוגד לאשם בלעדי
יואב בורוביץ'
פורטסמות הוא המועדון הרביעי בו בן סהר לא משחק באנגליה    אולי כי לפומפי יש 4 חלוצים לפניו ברוטציה, אולי כי סהר נכפה על המנג'ר הארי רדנאפ    עכשיו הוא שוב צריך לחכות להזדמנויות שלו בנבחרת ישראל
איציק וולף
השר לביטחון פנים הבטיח לבחון שימוש ברמקולים של המסגדים בעכו לשם קריאה לציבור הערבי להשתתף בהתפרעויות ביום הכיפורים    על קריאת חברי כנסת ליהודי העיר לשאת נשק - "זו הסתה"
משה ריינפלד
חברת הביטוח ימאטו פשטה את הרגל בגלל השקעות כושלות על-רקע משבר האשראי    מומחים מזהירים כי צפויות התמוטטויות נוספות
דרור מרום
פרויקט באפריקה מבוסס על מערכת זעזועים ומערכת שליטה ובקרה - ועם סיום ההתקנה צופה מגל כי הפרויקט יורחב לשילוב של יכולות אבטחה נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il