X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הגירעון המסחרי של ארה"ב ירד באוגוסט ב-3.5% ל-59.1 מיליארד דולר, אך הגירעון בסחר עם סין תפח ל-25.2 מיליארד דולר - שיא של כל הזמנים
▪  ▪  ▪
גדל וגם קטן. הגרעון במאזן המסחרי של ארה"ב [צילום: AP]

הגירעון במאזן המסחרי של ארה"ב ירד באוגוסט, בעיקר בזכות ירידת יבוא הנפט. ואולם הגירעון המסחרי עם סין, שארה"ב מגלה כלפיו רגישות פוליטית רבה, דווקא תפח, עקב גידול בייבוא מסין לשיא של כל הזמנים.
משרד המסחר של ארה"ב דיווח (יום ו', 10.10.08) כי הגירעון המסחרי ירד באוגוסט ב-3.5% ל-59.1 מיליארד דולר. הגירעון צפוי אף לרדת יותר בחודשים הקרובים בגלל ירידת הביקוש בארה"ב לנפט ולמוצרי יבוא אחרים.
יבוא הנפט ירד מ-51 מיליארד דולר ביולי, שהיה יבוא שיא לחודש אחד, ל-43.7 מיליארד דולר באוגוסט. הירידה משקפת הן את הירידה במחירי הנפט והן את הירידה במשלוחי הנפט. הירידה התלולה ביבוא הנפט הקטינה את סך היבוא באוגוסט ל-223.9 מיליארד דולר. זהו היבוא החודשי השני בגודלו בכל הזמנים, אך הוא קטן ב-2.4% מיבוא השיא שהיה ביולי.
היצוא של ארה"ב הסתכם ב-164.7 מיליארד דולר, אף הוא היצוא החודשי השני בגדולו בכל הזמנים, אך הוא ירד ב-2% לעומת השיא שנרשם ביולי. הייצוא האמריקני היה עד כה הנתון החיובי ביותר במשק האמריקני ואיפשר לו להמשיך לצמוח למרות המשבר.
ואולם גם זה עומד כנראה להשתנות. מספר גדל והולך של כלכלנים מאמינים כי חידוש המפולת בוול סטריט מבטיח למעשה שארה"ב תיכנס למיתון קשה כבר השנה. התפשטות המשבר גם למדינות אחרות, עלולה לגרום למיתון גלובלי.
ייבוא גדול לחג המולד
המשבר הכלכלי המתפשט גורם לנפילה במחירי הנפט. המחיר כיום נע בסביבות 83-82 דולר החבית, הרבה מתחת למחיר השיא שהיה ביולי, 147 דולר.
הוזלת הנפט מחזקת את השקפת הכלכלנים כי הגירעון המסחרי ישתפר עוד יותר בחודשים הקרובים, בגלל ירידת יבוא הנפט וירידת הביקוש למוצרי יבוא אחרים ככל שהביקוש של המשק האמריקני פוחת.
באוגוסט עלה הגירעון של ארה"ב בסחר שלה עם סין ב-1.8% ל-25.3 מיליארד דולר, הגירעון החודשי השני בגודלו עם סין בכל הזמנים. היבוא מסין גדל לשיא, ושיקף גידול רב במשלוחי הצעצועים והמשחקים, הטלפונים הסלולריים והבגדים, לרשתות השיווק הקמעונאיות בארה"ב לקראת חג המולד.
עד כה, הגירעון המסחרי עומד על 717.1 מיליארד דולר לשנה, לעומת 700.3 מיליארד דולר בשנה שעברה, שבה החלה הירידה הראשונה אחרי שיאים שנקבעו חמש שנים רצופות.
ארה"ב בסכנה
אף שהגירעון המסחרי יורד, המבקרים טוענים כי הוא עדיין גבוה מדי ומעמיד את עתידה הכלכלי של המדינה בסכנה, שכן ארה"ב לווה מיליארדים מסין וממדינות אחרות כדי לאזן את ספריה, וחברות אמריקניות סוגרות מפעלים בארה"ב ומעבירות את הייצור למדינות אחרות כדי לנצל את כוח האדם הזול בהן.
ממשל בוש טוען כי מדיניות הסחר החופשי היא הדרך היחידה להתקדם למשק גלובלי יותר ויותר. הדמוקרטים טוענים כי הממשל לא עשה די כדי להגן על העובדים האמריקנים מפני התחרות הלא הוגנת של סין ושל מדינות אחרות, שאינן מציתות לכללי הסחר הבינלאומיים בתחומים כגון זכויות העובד.
עוד נתוני סחר מאוגוסט: הגירעון המסחרי של ארה"ב עם קנדה, שותף הסחר הגדול ביותר שלה, נפל ב-10% ל-7.4 מיליארד דולר. הגירעון עם האיחוד האירופי ירד ב-38.5%,ל-6.8 מיליארד דולר.

תאריך:  10/10/2008   |   עודכן:  10/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוזלת הנפט שיפרה את מאזן הסחר האמריקני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה עם עדכון מחירי הדלקים??. ל"ת
עדכון לאלתר  |  11/10/08 10:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המשטרה ערוכה בעיר בכוחות מתוגברים להפריד בין ערבים ליהודים במוקדי חיכוך בעקבות פוגרום יום הכיפורים    הנשיא פרס: "מהומות מביכות"
מחלקה ראשונה
משה ריינפלד
לא כל המומחים בארה"ב סבורים שיש קשר בין מצב המשק לרמת הפשע, אך בניו-יורק נערכים לאפשרות שנפילת וול סטריט תחזיר את הפושעים לרחובות
איריס דור-און
במקרה נדיר במיוחד שנתגלה בארה"ב, נוצר גור כרישים ללא תהליך ההתעברות    אמו, שמעולם לא חייתה בקרבת כרישים זכרים, נפטרה באופן פתאומי בטרם הספיקה ללדת את העובר והשאירה את העולם המדעי פעור פה
עידן יוסף
חבלן משטרה ניטרל מטען חבלה בבניין בנשר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il