X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בנק מיין סטריט במדינת מישיגן ובנק מרידיאן במדינת אילינוי, שניהם קטנים, נמכרו לבנקים אחרים וכל הפקדונות הועברו אליהם בשלמותם
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

עוד שני בנקים התמוטטו בסוף השבוע בארה"ב בגלל משבר האשראי, והיו לבנק ה-14 וה-15 הקורסים מאז ראשית 2008. הפעם מדובר בשני בנקים קטנים. אחד מהם הוא בנק מיין סטריט, שמרכזו בנורת'וויל שבמישיגן, והאחר הוא בנק מרידיאן, שמרכזו באלדרד שבאילינוי. החברה הפדרלית לביטוח פקדונות (FDIC) תפסה את פיקדונותיהם וסגרה את סניפיהם.
FDIC הודיעה כי בנק מיין סטריט היה בעל נכסים בסך 98 מיליון דולר ופקדונות בסך 86 מיליון דולר. כל הפקדונות שלו הועברו למונרו בנק אנד טרסט, בנק הפועל בעיר מונרו שבמישיגן.
בנק מרידיאן היה בעל נכסים בסך 39.2 מיליון דולר ופיקדונות בסך 36.9 מיליון דולר. מתוך הנכסים נמכרו 7.6 מיליון דולר לבנק נשיונל, שמרכזו בהילסבורו שבאילינוי. בשאר הנכסים תמשיך החברה לביטוח פקדונות להחזיק עד למכירתם בהמשך. כל הפקדונות של בנק מרידיאן הועברו אוטומטית לבנק נשיונל.
לדברי FDIC תעלה לה התמוטטות בנק מיין סטריט 39-33 מיליון דולר בדמי ביטוח. התמוטטות מרידיאן תעלה לה 14.5-13 מיליון דולר.
כל פיקדון עד 250,000 דולר - מבוטח
בנק מיין סטריט הוא הבנק הראשון המתמוטט במדינת מישיגן מאז מארס 2002, כאשר קרס בנק ניו סנצ'ורי. שני סניפיו, האחד בעיר נורת'וויל והאחר בפלימות' נפתחו מחדש בשבת תחת השם בנק מונרו. בבנק הכושל היו 2,500 פקדונות.
את קריסת הבנק מייחסים למשבר הכלכלי במדינת מישיגן. חברות הדירוג בארה"ב אומרות כי 13% מהבנקים במדינה זו נחשבים "פרובלמאטיים", "בצרות", או אף גרוע מזה.
מבחינה היסטורית נחשבו עד כה הבנקים של מישיגן לבנקים המנוהלים טוב יותר מאשר במדינות אחרות. מאז 1970 התמוטטו במדינה רק תשעה בנקים, כולל מיין סטריט.
גם בנק מרידיאן הוא הראשון שנסגר במדינת אילינוי מאז 2002. הבנק נוסד ב-1910.
פקדונות רגילים בבנקים מבוטחים כיום עד 250,000 דולר במסגרת חבילת ההטבות שאישר הקונגרס בשבוע שעבר יחד עם תוכנית ההצלה. FDIC אישרה פורמלית ביום ו' את הגדלת הביטוח מ-100,000 דולר לחשבון. ההגבלה על סכום הביטוח של חשבונות חיסכון לפרישה נותרה 250,000 דולר.
שני הבנקים הגדולים ביותר שקרסו השנה היו וושינגטון מיוצ'ואל ואינידמאק. ואולם FDIC צופה כי עוד בנקים צפויים להתמוטט בקרוב. מתוך 8,500 הבנקים המבוטחים ב-FDIC, 117 נחשבו ברבעון השני של 2008 לבנקים בקשיים, לעומת 90 ברבעון הראשון.

תאריך:  11/10/2008   |   עודכן:  11/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
ראשי הציבור הערבי מגנים את הנהג שנסע ביום כיפור בשכונה יהודית    מתנצלים בפני הסוחרים היהודים שנפגעו    ח"כ ואסל טהא: לא ניפול למלכודת הישראלית שרוצה להפוך האירוע למלחמת דת
משה ריינפלד
הממשל הורה לשני הענקים המולאמים להתחיל לרכוש אג"ח משכנתאות מסוגים מסוכנים ב-40 מיליארד דולר לחודש - בנפרד מתוכנית ההצלה
גלית יצחק
דבר ראשון, אין להיכנס למיטה ולנסות להירדם בכוח. זה לא יעזור לכם    נסו לא לעשן לקראת הערב, הימנעו ממשקאות אלכוהוליים והקפידו על פעילות גופנית
גלית יצחק
אם החלטתם לקחת את הכלב איתכם לחופשה בחו"ל, עליכם ליידע את חברת התעופה, וכן את שגרירות מדינת היעד    במידה והחלטתם להשאיר אותו בארץ, שריינו עבורו פנסיון טוב בעוד מועד
עומר כרמון
נשיא פינלנד לשעבר שזכה אתמול בפרס נובל לשלום כתב בדוח על הקרב בג'נין: החסינות ממנה נהנית ההנהגה הצבאית והפוליטית בישראל, גורמת לדאגה רבה    ישראל מבצעת מדי יום פעולות בלתי-חוקיות נגד העם הפלשתיני בשטחי הרשות הכבושים, כולל ירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il