X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מזהיר מדינות לבל יפעלו לבדן הנשיא נועד בשבת עם שרי האוצר של G7 לאחר שהחליטו ביום ו' על "תוכנית מקיפה שתיתן תוצאות"
▪  ▪  ▪
בוש מרגיע

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש הבטיח (שבת, 11.10.08), בצאתו מפגישה עם שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של קבוצת G7, להגיב על משבר האשראי באופן שיוביל ל"נתיב של יציבות וצמיחה לטווח ארוך". בוש לא הודיע על אסטרטגיות חדשות לתקוף את הקשיים הכלכליים הפוקדים את העולם כולו, ובמקום זה הדגיש: "אנו נעשה את הדרוש ליישב את המשבר והמשק העולמי ייצא מכך חזק יותר".
הנשיא דיבר בגן הוורדים של הבית הלבן. הצטרפו אליו במחווה של סולידריות, ראשי המשקים של יפן, גרמניה, בריטניה, צרפת, איטליה וקנדה, ושכן שר האוצר של ארה"ב ושרת החוץ קונדוליזה רייס. הפגישה בבית הלבן נמשכה חצי שעה, פחות מהמתוכנן.
"לארה"ב יש תפקיד מיוחד למלא בהנהגת התגובה הזאת למשבר", אמר בוש. "זו הסיבה שכינסתי הבוקר פגישה, כאן בבית הלבן, וזו הסיבה מדוע הממשל שלנו ימשיך להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו ליישב את המשבר".
הוא הוסיף כי "בשעה שארצותינו מבצעות את התוכנית הזאת, אנחנו חייבים להבטיח שפעולותיה של מדינה אחת לא יסתרו או יחתרו תחת פעולותיה של האחרת. בעולם מקושר, שום מדינה לא תרוויח מפגיעה בעושרה של האחרת. אנחנו יחד בכל זה. נעבור זאת יחד".
דברי בוש כוונו למנוע את השגיאות שהחמירו את המצב בעולם בימי השפל הכלכלי הגדול של שנות ה-30. אז ניסו כמה מדינות אסטרטגיות של הליכה לבד, כגון הקמת חומות סחר מפלות כדי להגן על התעשיה המקומית שלהן. מחיצות סחר אלה החמירו עוד יותר את ההתמוטטות הגלובלית.
אחת המדינות שנקטו פעולה עצמאית במשבר הנוכחי הייתה אירלנד, שערבה לכל פקדונות הבנקים שלה. צעד זה גרר צעדים דומים בגרמניה ובמדינות אחרות, שחששו כי המפקידים המבוהלים יעבירו את פקדונותיהם לבנקים באירלנד.
פקידים מקבוצה של 20 מדינות, ובהן המדינות העשירות והמדינות המתפתחות הגדולות בעולם, כגון סין, ברזיל והודו, עומדים להיוועד בשבת בערב בוושינגטון. שר האוצר האמריקני הנרי פולסון מבקש להסביר למתכנסים את הצעדים שנקטו ארה"ב ומדינות עשירות אחרות.
הנאום ה-22 של בוש תוך פחות מחודש
מבחינתו של בוש, זו הייתה הפעם ה-22 בתוך 27 ימים שהוא נושא נאום פומבי על המשבר הפיננסי. הקונגרס שמע השבוע עדות כי חשבונות החיסכון לפנסיה של האמריקנים איבדו ב-15 החודשים שחלפו 2 טריליון דולר, והבורסה בניו-יורק צנחה ביותר מ-18% בשבוע החולף לבדו.
גל של מכירות גרם ביום ו' לנפילות בשוקי אסיה ואירופה, ובורסות רבות נסגרו כדי למנוע מהן גורל דומה. המכירות נובעות מחששות כי מערכות הבנקאות קפאו למעשה בכל העולם. משבר האשראי החל לפני שלושה שבועות בארה"ב והוביל לסדרה של התערבויות של הממשל ובנק הרזרבות הפדרלי בשוק. פקידים הביעו בגלוי חששות כי ארה"ב מידרדרת למיתון עמוק.
רק לפני שמונה ימים אישר הקונגרס האמריקני חבילת הצלה בסך 700 מיליארד דולר למגזר הפיננסי, והבנק הפדרלי הזרים מיליארדים למערכת הכלכלית מתוך תקווה לספק גישה טובה יותר של לווים פוטנציאליים להלוואות.
ביום ו' הודיע פולסון כי יתחיל לרכוש חלקים מהבנקים האמריקנים, צעד דומה לזה שנעשה בימי השפל הכלכלי הגדול.
יעשו "כל הצעדים הדרושים"
ראשי המשקים של G7 דנו ביום ו' במשבר הכלכלי הגלובלי במשך יותר משלוש שעות, ופרסמו את אחת ההודעות הקצרות בתולדות הקבוצה. ההודעה התחייבה לעשות את כל הצעדים הדרושים להפשיר את האשראי ושוקי הכספים כדי לסיים אתה משבר.
בהודעה גם אושרה תוכנית למנוע קריסות של בנקים גדולים בכל אחת מהמדינות, להפשיר אשראי ושוקי כספים, לעודד תוכניות ביטוח להון ופקדונות, ולהעמיד את מערכת מימון המשכנתאות הקורסת על פסים יותר נורמליים.
ראשי G7 לא אישרו את כל התוכניות שהונחו לפניהם, כגון הצעת בריטניה שהמדינות יערבו להלוואות שהבנקים נותנים זה לזה, אך שרי האוצר המתכנסים אמרו כי הם מאמינים שהוסכם בישיבה על תוכנית מקיפה שתיתן תוצאות.
השאלה כיצד יכולות המדינות לטפל במשבר הפיננסי המתפשט עמדה בסוף השבוע גם במרכז דיוני 185 המדינות החברות בקרן המטבע הבינלאומית והמוסד האח שלה למתן הלוואות, הבנק העולמי.

תאריך:  11/10/2008   |   עודכן:  11/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנשיא בוש: נפעל יחד ליישב את המשבר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
מנהיג הימין הקיצוני עדיין לא נקבר וכבר רוחשות תיאוריות שונות על קשר כביכול של המוסד הישראלי לתאונה המסתורית    היידר הודה בעבר כי נפגש עם סוכני מוסד    עוזרו הקרוב סיפר כי המוסד גייס אותו כדי למסור מידע על קשריו של היידר עם מנהיגים ערביים
משה ריינפלד
משרד האנרגיה בארה"ב יזם תוכנית מיפוי של כל הגגות ב-25 ערים גדולות בארה"ב כדי להקל אל בעלי בניינים להתקין עליהם מתקנים סולריים להפקת חשמל
משה ריינפלד
בנק מיין סטריט במדינת מישיגן ובנק מרידיאן במדינת אילינוי, שניהם קטנים, נמכרו לבנקים אחרים וכל הפקדונות הועברו אליהם בשלמותם
עומר כרמון
ראשי הציבור הערבי מגנים את הנהג שנסע ביום כיפור בשכונה יהודית    מתנצלים בפני הסוחרים היהודים שנפגעו    ח"כ ואסל טהא: לא ניפול למלכודת הישראלית שרוצה להפוך האירוע למלחמת דת
משה ריינפלד
הממשל הורה לשני הענקים המולאמים להתחיל לרכוש אג"ח משכנתאות מסוגים מסוכנים ב-40 מיליארד דולר לחודש - בנפרד מתוכנית ההצלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il