X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנהלת הבורסה נערכת ל"ניתוק זרם" בנפילות חדות במיוחד בשלב טרום הנעילה יהיו צעדים בתנודה של 12% או יותר במדד ת"א-25 אז יופסק המסחר במניות ובנגזרים על מניות עד תום יום המסחר
▪  ▪  ▪
ירידות תלולות [פלאש 90]
המנכ"לית, אסתר לבנון [צילום: הבורסה לני"ע]

מוטי בסוק, איתן אבריאל
תוכנית הצלה לבנקים ולקופות

המסחר בבורסה נפתח היום (א', 12.10.08) בדחייה של 45 דקות - עקב ירידה של יותר מ-5% במדד המעו"ף. בפתיחת המסחר נרשמו צניחות בשערי מניות מובילות במדד ת"א-10, שביניהן טבע ואפריקה ישראל, ופערי ארביטראז' נרשמו במניות סלקום, נייס, פרטנר ואלביט הדמייה.
בעקבות הטלטלה בשווקים הבינלאומיים, החליטה הנהלת הבורסה לניירות ערך בתל אביב כי יידחה מסחר הפתיחה בשוקי אגרות החוב - הממשלתיות והקונצרניות, המק"מ והרצף המוסדיים - והוא יתקיים בסמוך לאחר מסחר הפתיחה במניות ת"א-100. לוח הזמנים המדויק יפורסם במהלך יום המסחר, אך לא יחול שינוי במועדי המסחר בשוקי המניות והנגזרים.
לאחר ארבעה ימים שבהם לא היה מסחר בבורסה עקב יום הכיפורים וסוף השבוע, צפוי המסחר להתחיל בירידות שערים. הנהלת הבורסה נערכת לנקיטת צעדי הגנה על המשקיעים במקרה חירום. יש לרשותה מנגנון של "מנתקי זרם" שיופעל במסגרת מערכת רצף הכוללת מנגנונים להגנה על ציבור המשקיעים למשל בעת פקודה יוצאת דופן, על-מנת למנוע טעויות במסחר כתוצאה מהקשה שגויה של פקודות בשלב המסחר הרציף. נקבעו סננים ("פילטרים"), שאינם מאפשרים הגשת פקודות בשערים חריגים החשודים כשגויים אלא באמצעות מפקח מסחר בבורסה. פקודה יוצאת דופן היא פקודת קנייה בשער הגבוה או הנמוך ב-35% או יותר משער העסקה האחרונה שבוצעה.
מנתקי הזרם יופעלו כמקובל בבורסות רבות בעולם, במקרה של תנודה חדה במדד ת"א-25 שתביא להפסקת המסחר. מנתק הזרם הראשון - לאחר ההארכה השנייה נבדק מדד ת"א-25 התיאורטי האחרון. אם התנודה בו היא 5% או יותר, נדחה מסחר הפתיחה במניות, בניירות ערך המירים למניות ומופסק המסחר בנגזרים על מניות ועל מדדי מניות לפרק זמן אקראי שבין 45 ל-50 דקות. מנתק הזרם השני - לקראת תום מנתק הזרם הראשון נבדק שוב מדד ת"א-25 התיאורטי האחרון. אם התנודה בו היא 12% או יותר, יידחה מסחר הפתיחה במניות, בניירות ערך המירים למניות והפסקת המסחר בנגזרים על מניות ועל מדדי מניות תימשך, וזאת לפרק זמן שייקבע על-ידי מנכ"ל הבורסה, בהתייעצות עם יו"ר הדירקטוריון. המנכ"ל רשאי להפסיק את המסחר עד תום יום המסחר.
קיים בשלב טרום הפתיחה גם מנגנון "הפתיחה האנגלית" שבו בתנודה של 2.5% במדד ת"א-25 התיאורטי האחרון ביחס למדד הבסיס נדחה מסחר הפתיחה במניות ובניירות ערך המירים למניות בפרק זמן אקראי של 3 עד 5 דקות. במידה שלאחר הארכה זו עדיין קיימת תנודה של 2.5% במדד ת"א-25 התיאורטי האחרון, נדחה מסחר הפתיחה בניירות ערך אלו פעם נוספת לפרק זמן אקראי של 3 עד 5 דקות. על הארכות אלו לא מתפרסמת הודעה.
גם בשלב המסחר הרציף קיימים מנגנונים, ובתנודה של 8% במדד ת"א-25 ביחס למדד הבסיס, מתקיימת הפסקת מסחר קצובה (45 דקות) במניות, בניירות ערך המירים למניות, ובנגזרים על מניות ועל מדדי מניות. במידה ולאחר הפסקת המסחר הקצובה התנודה מגיעה שוב ל-8%, לא מתקיימת הפסקת מסחר קצובה נוספת. בתנודה של 12% במדד ת"א-25 ביחס למדד הבסיס, המסחר במניות, בניירות ערך המירים למניות, ובנגזרים על מניות ועל מדדי מניות בבורסה מופסק עד תום יום המסחר. מנכ"ל הבורסה רשאי להפסיק את המסחר גם בניירות ערך אחרים הנסחרים בבורסה.
בשלב טרום הנעילה יהיו צעדים בתנודה של 12% או יותר במדד ת"א-25 התיאורטי האחרון של מסחר הנעילה ביחס למדד הבסיס. אז יופסק המסחר במניות, ניירות ערך המירים למניות ובנגזרים על מניות ועל מדדי מניות עד תום יום המסחר. הפסקת מסחר קצובה תגיע כאשר מתפרסם מידע מהותי בנוגע לחברה או לנייר ערך שלה, ניתן להחליט על הפסקת מסחר קצובה של 45 דקות בנייר הערך. זאת, על-מנת לתת למשקיעים שהות לשקול מחדש את פקודותיהם, לאור המידע החדש שהתקבל.

תאריך:  12/10/2008   |   עודכן:  12/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בקרוב תוכל המשטרה לגלות את שם המשפחה של גברים חשודים בעזרת בדיקת דנ"א בלבד    סיכוי גבוה יותר - לשמות נדירים
משה ריינפלד
"זהו משבר מערכתי הזקוק לצעדים מערכתיים", אמר שר האוצר המצרי שהתמנה ליו"ר הוועדה המרכזית של קרן המטבע הבינלאומית
איריס פרחי
הוריו תבעו את חברת הביטוח בבקשה לשלם להם תגמולי ביטוח    חברת הביטוח השיבה שתנאי הפוליסה הופרו והרכב לא היה מאויש    נפסק שתשלם פיצוי
איריס פרחי
התובע הופתע לגלות שהצימר שהזמין לרגל חופשת הפסח נראה שונה מאוד בהשוואה לאינטרנט    בית המשפט הסכים עמו וחייב את הנתבעת לשלם לו פיצוי
איריס פרחי
התובע ביקש את כספו בחזרה בתוספת פיצוי בגין עוגמת נפש לאחר שגילה שסלון העור היוקרתי עשוי מבד פוליאסטר    התביעה התקבלה בחלקה והתובע פוצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il