X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אוסטרליה הודיעה על תוכנית הצלה מקיפה למגזר הפיננסי, והתחייבה לערוב לכל הפקדונות ניו-זילנד ערבה לפקדונות הציבור בלבד
▪  ▪  ▪
קווין ראד [צילום: AP]

ממשלות אוסטרליה וניו-זילנד הודיעו (יום א', 12.10.08) על תוכניות הצלה למגזר הבנקאי שלהן. ראש ממשלת אוסטרליה קווין ראד מסר כי ממשלתו תערוב לכל הפקדונות המוחזקים במוסדות הפיננסיים במדינה בשלוש השנים הבאות. ואילו ממשלת ניו-זילנד הודיעה כי תערוב לפקדונות הציבור בבנקים ובמוסדות שאינם בנקים, בשנתיים הקרובות. בניגוד לתוכנית האוסטרלית, אין התוכנית הניו-זילנדית ערבה לפעילויות בנקאיות אחרות, ואולם כתבים מציינים כי ארבעת הבנקים הגדולים של אוסטרליה שולטים גם בשוק הכספים של ניו-זילנד.
ראש ממשלת אוסטרליה אמר כי ממשלתו תערוב לא רק לפקדונות אלא גם למימון הסיטונאי שנתנו בנקים אוסטרליים הפועלים בשווקים הבינלאומיים, ותזרים מזומנים לניירות ערך מגובי-משכנתאות כדי לאושש את שוק המשכנתאות האוסטרלי.
"אנחנו מדברים על כל הפקדונות, שיהיה ברור", אמר ראד לכתבים בקנברה. מדובר בערבות לבנקים האוסטרליים, לאגודות הבנייה, לאיגודי האשראי וגם לכל החברות הבנות של בנקים זרים, הפועלות באוסטרליה ומקבלות פקדונות.
ראד, איש מפלגת הלייבור העומד בראש ממשלת קואליציה של השמאל והמרכז, דיבר בתום שני ימי דיונים עם בכירי המשק על המשבר הפיננסי והשלכותיו. הוא אמר כי הצעד החדש ננקט לאחר התייעצויות עם ממשלות זרות. "כראש ממשלה באוסטרליה לא אשב בחיבוק ידיים בשעה שבנקים אוסטרליים מצויים בעמדת נחיתות בשוק האשראי הבינלאומי משום שממשלות אחרות נקטו צעדים", אמר. אני יכול להכריז היום שכל מי שמלווה כסף לבנקים שלנו בשוק הבינלאומי יכול להיות בטוח לחלוטין שכספו מובטח.
ראד אמר כי ממשלתו תזרים עוד 4 מיליארדי דולרים אוסטרליים (2.6 מיליארד דולר אמריקני) לניירות ערך מגובי-משכנתאות כדי לתמוך בשוק המשכנתאות המקומי. הממשלה כבר הזרימה סכום דומה בתגובה למפולת בשוק האשראי בספטמבר.
הוא הדגיש כי מצבה הפיננסי של אוסטרליה טוב יותר מאשר בכל מדינה אחרת בעולם. ואולם, כך אמר, המשבר הגלובלי נכנס לשלב חדש ומסוכן עם השלכות ריאליות על הצמיחה, ועל המשרות, ועל העתיד.
במאי 2008 חזתה הממשלה כי קצב הצמיחה של המשק האוסטרלי ב-2009 יהיה 2.75%. ואולם ראד אומר כעת כי משבר האשראי עלול להיות בעל תוצאות מסיביות למשק האוסטרלי, ומוסיף כי האבטלה עלולה להיות גבוהה מהתחזית לשנת 2009, 4.75%.
ניו-זילנד: הסכם עם כל בנק
בוולינגטון הודיע שר האוצר של ניו-זילנד, מייקל קאלן, על תוכנית מצומצמת יותר של ממשלתו לסייע למערכת הפיננסית, ובמרכזה ערבות לפקדונות הקמעונאיים. התוכנית מיישרת את הקו בין ניו-זילנד לבין שכנתה הגדולה אוסטרליה ומדינות אחרות המבקשות להקל את מצב הנזילות במערכת האשראי הבינלאומית עקב המשבר הפיננסי העולמי.
"הערבות לפקדונות הציבור היא תוכנית וולנטרית, ותינתן באמצעות הסכם חוזי דו-צדדי בין הממשלה לבין כל בנק שירצה להצטרף אליה", אמר קאלן. "הערבות לפקדונות נועדה לתת ביטחון למפקידים הניו-זילנדים. מערכת הבנקאות בניו-זילנד נותרה חסונה", אמר.
אנחנו רוצים להבטיח שניו-זילנדים מן השורה ירגישו שהפיקדונות שלהם בטוחים במצב הנוכחי של חוסר ודאות בשוק הפיננסי הבינלאומי, אמר.
"התוכנית תכסה את כל הפקדונות הקמעונאיים בבנקים הרשומים בניו-זילנד, שיחתמו על החוזים, ואת הפקדונות הקמעונאיים של ניו-זילנדים במוסדות פיננסיים שאינם בנקים אך מקבלים פקדונות, כגון אגודות בנייה ואיגודי אשראי", אמר השר.

תאריך:  12/10/2008   |   עודכן:  12/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוכניות הצלה באוסטרליה ובניו-זילנד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת סרט
סדרת דרמה יומית חדשה - "גירושים נפלאים", בת 44 פרקים תשודר ב-YES במהלך החורף    בסדרה יככב אורי פפר ויגלם תפקיד כפול של תאומים זהים
רותי אברהם
קרן אן טוענת כי זרמון-גולדמן העתיקו לכאורה ללא רשותה קטעים משירה המפורסם לקמפיין פרסום של מוצרי ללין    זרמון-גולדמן: נפריך את הטענה באמצעות חוות דעת של "מוזיקאי בעל שם"
דרור מרום
הכריז בפתח ישיבת הממשלה כי על-מנת להבטיח את אמון הציבור במערכת הפיננסית - תוודא הממשלה את יציבות המערכת הפיננסית
עידן יוסף
היתנה את הפסקתן בכניסתו לממשלה    לפורום "שרינו" אמר כי דרש מלבני שותפות מלאה בתהליך המדיני מול הסורים והפלשתינים
משה ריינפלד
ג'נרל מוטורס רוצה לרכוש את קרייזלר כדי לעמוד בתחרות עם טויוטה אך המצב בשוק האשראי קשה וספק אם תצליח לגייס את הסכום העצום הדרוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il