X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החלק השני בטרילוגיה החוקרת את מערכת היחסים בתוך משפחה ישראלית ממוצא מרוקאי הסרט מתמקד בשבעה אחים ושתי אחיות ומשפחותיהם המתכנסים בבית גדול לאחר מות אחיהם בסרט מככבים משה איבגי, אלון אבוטבול, אוולין הגואל, אלברט אילוז ועוד רבים וטובים
▪  ▪  ▪
שבעה [צילום: אתר סרט]

רונית ושלומי אלקבץ עושים זאת שוב. אחרי שביימו בכישרון רב את הדרמה האוטוביוגרפית "ולקחת לך אישה", הם ממשיכים לחלק השני בטרילוגייה המשפחתית שלהם, טרילוגיה שחוקרת את מערכת היחסים בתוך המשפחה הישראלית ממוצא מרוקאי והם עושים זאת, כמו בסרטם הקודם בכנות אומנותית בלתי מתפשרת שמביאה אותם לשיאים חדשים ומספקים לצופה חווית צפייה מן המדרגה הראשונה.
אם ב"ולקחת לך אישה" התמקד הסיפור בקאסט מצומצם יחסית שכלל את הסבתא, ההורים והילדים בבית צר מידות אחד בקריות (שם גדלו אלקבץ ואחיה) הרי ב"שבעה" מדובר בשבעה אחים ושתי אחיות ומשפחותיהם המכונסים בבית גדול ומבכים את מות אחיהם האהוב.
הקאסט הגדול הכולל את מיטב שחקני ישראל - משה איבגי, אלון אבוטבול, אוולין הגואל (זכתה בפרס אופיר על משחקה בסרט), רובי פורת שובל, חנה אזולאי הספרי, חנה לסלאו, אלברט אילוז ועוד. כגודל הקאסט כך גם הנפח האדיר של הסיפור הנפרש בפני הצופה. זהו סרט שאין בו כוכב בודד וכל הכישרון האדיר של השחקנים המופיעים בו מתורגם ל"טור דה פורס" אחד גדול שמספיק לכמה וכמה סרטים.
אלקבץ ואחיה ממשיכים להתעסק בלב ליבה של המשפחה המסורתית ובמאבקים הרוחשים בתוכה מעל ומתחת לפני השטח. מסורת מול קדמה. שמרנות מול פתיחות, קנאה ויחסי אהבה, שנאה בין אחים - וכשהאלקבצים בודקים אף אחד לא יוצא נקי למול אזמל המנתחים המושחז שלהם.
לאור האווירה הקלסטרופובית ובעזרת הצילום הממוקד והנע לאיטו של ירון שרף (שגם זכה בפרס אופיר לאחרונה על צילום הסרט הזה) נוצרת אצל הצופה תחושה של מחנק מרגע פתיחת הסרט. מחנק זה שאינו מרפה גורם לצופה לשבת דרוך בכיסאו וכמעט לא לנשום לאורך הסרט.
לאחר יציאת הסרט "ולקחת לך אישה" טענו כנגד רונית אלקבץ כי היא צועקת במקומות שגם הרמת קול קלה הייתה מספיקה ובשל כך הופכת את סרטה לנלעג וירוד ואני אומר - ממש לא! מי שחפץ בקולנוע אמיתי ובעוצמות בלתי רגילות היוצאות מהמסך שימהר וילך לצפות במפגן הרגשות והחושים המתפרץ בסרט "שבעה".
זהו קולנוע אמיתי - קולנוע מחוספס ודוקרני, קולנוע שחושף את הנפש האנושית במלוא מערומיה, קולנוע שנשאר עם הצופה הרבה אחרי שהאורות באולם נדלקים ובמיוחד קולנוע שעושה הרבה כבוד לתעשיית הקולנוע הישראלית ומוכיח כי ניתן לעשות בישראל קולנוע לא מסחרי ואמיץ מבלי להתפשר.
נצחון קולנוע, משחק אדיר, חוויה יוצאת דופן, לרוץ ולראות.

תאריך:  13/10/2008   |   עודכן:  13/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שבעה - ניצחון קולנועי - ביקורת סרט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
הרווח הנקי במחצית השנייה של שנת 2008: מעל למיליארד שקל    הנהלת הבנק מעריכה כי השנה צפויה להסתיים בתשואת רווח נקי להון עצמי בין 0% ל-2%    הבנק ממשיך בפעילות עסקית בהתאם לתוכנית הרב-שנתית - אך "תוך התאמות לתמורות בשוקי ההון בארץ ובעולם"
איריס פרחי
התובעת הגישה תביעה נגד המדינה בטענה שהתעלמה מחוות דעת של פסיכיאטר שקבע לה נכות נפשית    נפסק שעניינה יוחזר לוועדת הערער שתדון בבקשתה
איריס פרחי
התובע ביקש פיצוי בגין איחור בהגעת צג מחשב וטען לנזקים שונים    הנתבעת השיבה שהאיחור נגרם בשל שביתה בנמלים    בית המשפט חייב אותה בפיצוי
איריס פרחי
השופט שאול מנהיים, מתח ביקורת על בעלי דין חמדניים שהגישו תביעה מופרזת בחוסר תום לב    "התובעים סבורים שבית משפט לתביעות קטנות מחלק כסף"
יפעת גדות
טיפול רפואי על בסיס קבוע הוא חלק חשוב בטיפול במחלת אלצהיימר    רצוי לנצל נכון את זמן הפגישה עם הרופא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il