X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ממשלות בכל העולם הכריזו ביום ב' על תוכניות הצלה במאות מיליארדי דולרים להצלת הבנקים המשקיעים הגיבו ברכישת מניות דאו ג'ונס עולה ב-5.6%
▪  ▪  ▪
וולט סטריט מתאוששת [צילום: AP]

ממשלות ברחבי העולם הכריזו (יום ב', 13.10.08) בזו אחר זו על תוכניות הצלה במאות מיליארדים לחלץ את הבנקים מקשייהם. בריטניה קראה לכל המדינות לחתום על הסכם בינלאומי לשיצירת מבנה חדש של המערכת הפיננסית הגלובלית, במתכונת הסכם ברטון וודס שיצר את המערכת הכלכלית בעולם בשלהי מלחמת העולם השנייה.
שוקי העולם הגיבו בחיוב על תוכניות ההצלה של בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה וממשלות אירופיות אחרות. וול סטריט הצטרפה לבורסות אירופה ואסיה בעליות חדות: דאו ג'ונס עלה ב-5.6%. מדד S&P 500 ונאסד"ק עולים ב-5.8%.
שרשרת תוכניות ההצלה נועדה לשים קץ למשבר הפיננסי העולמי החמור ביותר אחרי 80 שנה, בצירוף ירידה בצמיחה הכלכלית הגלובלית וסכנה של מיתון. "רק בפעולה גלובלית נוכל לחדש את מלוא האמון הדרוש ולבנות סדר פיננסי בינלאומי", אמר ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון. הוא קרא למנהיגי העולם ליצור "ארכיטקטורה פיננסית" חדשה שתשקף את האופי הגלובלי של הכלכלה והבנקאות, באותה דרך שבה הוקמה המערכת הכלכלית הבינלאומית הנוכחית בוועידת ברטון וודס, בניו המפשייר, בשנת 1944.
בארה"ב, התמקדה תשומת הלב סביב הודעת בנק מיצובישי היפני כי השקיע 9 מיליארד דולר בבנק מורגן סטנלי, שמניותיו ירדו צללו בשבוע שעבר ב-58%, לאחר שהשיג שיפור של תנאי הרכישה. העסקה הפיגה את החששות כי ענק הבנקאות האמריקני יקרוס.
עוד התפתחות חשובה אירעה ביום א' כאשר הממשל אישר לבנק וולס פארגו לרכוש את בנק ואקוביה.
תוכניות הצלה מבריטניה עד יפן
בריטניה הודיעה כי תרכוש מניות בשלושת הבנקים הגדולים ביותר שלה ב-37 מיליארד ליש"ט. בכך תהפוך ממשלת בריטניה לבעלת מניות הרוב ברויאל בנק אוף סקוטלנד ובבנק הממוזג של לוידס ו-HBOS.
ממשלת גרמניה אישרה תוכנית הצלה בסך 500 מיליארד אירו לבנקים שלה. החבילה כוללת ערובות בסך 400 מיליארד אירו לבנקים ועוד 100 מיליארד אירו למימון ממשלתי לעת הצורך.
נשיא צרפת ניקולא סרקוזי הודיע כי ממשלתו תערוב להלוואות של הבנקים. צרפת תשתמש בשני גופים ממשלתיים כדי לעזור לבנקים. האחד יציע ערבויות בסך 320 מיליארד אירו להלוואות של הבנקים והאחר יממן רכישת מניות בפירמות בסך 40 מיליארד אירו.
בתוך כך דיווח הערוץ הכלכלי CNBC כי יתכן שהממשל האמריקני יכריז כבר ביום ג' על תוכנית הצלה פיננסית מקיפה, לרבות ערובות להלוואות בין הבנקים.
ממשלת איטליה הודיעה כי תעמיד יותר מ-20 מיליארד אירו להצלת בנקים. ממשלת ספרד התחייבה לצעד דומה, אף שהגישה כי אינה רואה צורך מייד לכך.
שר האוצר של יפן שויצ'י נאקאגאווה אמר כי ארצו תשקול לערוב לכל פקדונות הבנקים אם יהיה צורך, מסרה וכנות הידיעות היפנית ג'יג'י.
בצעד משותף הודיעו הבנקים המרכזיים של אירופה כי ילוו כל סכום במזומנים שיזדקקו לו הבנקים המסחריים, במאמץ נוסף להרגיע את שוקי הכספים.
התאוששות בבורסות
בהודעה משותפת שפרסמו הבנק הפדרלי של ארה"ב, הבנק המרכזי האירופי, בנק אוף אינגלנד והבנק הלאומי של שווייץ, נאמר כי הם ימלאו כל בקשה של הבנקים המסחריים להלוואה, בשער ריבית קבוע.
אוסטרליה וניו-זילנד הודיעו עוד קודם לכן כי יערבו לכל פקדונות הבנקים. אינדונזיה הגדילה את הערבויות שלה ל-2 מיליארד רופיות (203,000 דולר), והודו התחייבה להזרים מזומנים לשוקי הכספים.
נסיכות קטר הודיעה על תוכנית בסך 5.3 מיליארד דולר לקנות מניות של הבנקים הרשומים אצלה. ערב הסעודית קיצצה ביום א' את שער הריבית כדי להגדיל את נזילות הבנקים. איחדו נסיכויות המפרץ הודיע על ערבות לפקדונות הבנקים.
כל הצעדים הללו, ורבים אחרים, ננקטו לנוכח המשבר הפיננסי המאיים על העולם כולו. מדד המניות העולמי החשוב ביותר MSCI, למשל, איבד מאז ראשית אוקטובר עד היום רבע משוויו.
לפי שעה, נראה שגל תוכניות ההצלה מרגיע את השווקים. מדד דאו ג'ונס עלה ב-4.5% במסחר המוקדם בוול סטריט. המדד האירופי FTSEurofirstעלה ב-6.7% והמניות באסיה עלו בכ-7%, למעט יפן שבה הייתה הבורסה סגורה לרגל חג.

תאריך:  13/10/2008   |   עודכן:  13/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבורסות מגיבות בעליות שערים חדות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בעזרת השם
א .פובליציסט  |  13/10/08 18:07
2
יורד... עולה...?!
הרשלה  |  13/10/08 19:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שווי הגניבה מוערך בכ-300 אלף שקל
משה ריינפלד
הבנק היפני ישלם 9 מיליארד דולר בעד המניות בבנק האמריקני אך בתנאים טובים יותר ממה שהציע לפני המפולת האחרונה במניות מורגן סטנלי
רותי אברהם
העליון נמנע מהכרעה בדבר חוקיות יעפים באמצעות "מחיקת" העתירה    השופטים: העתירה "תיאורטית"    העותרים: היעפים גרמו לחרדות וחוסר שינה בקרב תושבי הרצועה
איציק וולף
נשיא המדינה שמעון פרס כינס את ראשי הציבור היהודים והערבים בעיר עכו וסיכם איתם על הקמת פורום של רבנים ושייח'ים    "מילים יכולות להיות קטלניות וצריך לנצל את המילים שיוצאות מהפה רק להרגעה"    הרב מצגר: "הסתיימו הימים הנוראים, הגיע זמן שמחתנו!"
משה ריינפלד
פרופ' פול קרוגמן מאוניברסיטת פרינסטון זכה בפרס על תיאוריה חדשה על הסיבות לשליטתן של מדינות מסוימות בסחר הבינלאומי    בטור קבוע טוען קרוגמן כי "בוש בייש את הממשל וחתר תחת שלטון החוק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il