X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שמחה באולמות המסחר
הצבע הירוק השתלט על הבורסות ברחבי העולם
העליות בבורסות אירופה שרשמו ביום שני את העלייה החדה ביותר שלהן אי פעם, מתחזקות כעת בעקבות ההכרזה על תוכנית החירום האמריקנית ולאחר שממשלות אירופה הציגו אתמול תוכניות להצלת מגזר הבנקאות בהיקף של 1.3 טריליון דולר

העליות בבורסות אירופה שרשמו ביום שני את העלייה החדה ביותר שלהן אי פעם, מתחזקות כעת בעקבות ההכרזה על תוכנית החירום האמריקנית ולאחר שממשלות אירופה הציגו אתמול תוכניות להצלת מגזר הבנקאות בהיקף של 1.3 טריליון דולר.
בורסת לונדון מזנקת ב-5.1%, לאחר שרשמה אתמול זינוק של 8.3%. בורסת פאריס, שנסקה אמש ב-11.2%, מטפסת ב-5.5%. בורסת פרנקפורט מוסיפה 5.3%, לאחר שזינקה אמש ב-11.4%. מדד דאו ג'ונס יורו סטוקס 600, שזינק ביום שני ב-9.9%, עולה הבוקר ב-5.7%. ברוסיה מזנק מדד Micex ב-14%.
בורסות אסיה רשמו גם הן היום עליות שערים חדות, בעקבות החלטת הממשלות באירופה ובארה"ב לרכוש מניות בבנקים המקומיים כדי לחזק את המערכת הפיננסית ולייצב את השווקים ובשל העליות החדות אתמול בארה"ב ובאירופה. בורסות טוקיו נסגרה בעלייה של 14.2% - העלייה החדה ביותר שלה ב-18 השנים האחרונות, הונג קונג הוסיפה 3.2%. סיאול עלתה ב-6.2% וסידני נסגרה בעלייה של 3.7%, לאחר שממשלת אוסטרליה הכריזה על תוכנית חירום משלה בסך 15 מיליארד דולר להבראת המגזר הפיננסי.
מדד MSCI העולמי רושם היום עלייה של 3.7%, לאחר שרשם אמש זינוק של 7% - העלייה היומית החדה ביותר שלו מאז 1987. ביומיים האחרונים זינק המדד ב-14%, העלייה החדה ביותר במניות העולם מאז 1970. מדד דאו ג'ונס, שזינק ב-11% אמש - הזינוק החד ביותר שלו מאז שנות ה-30' - מוסיף היום 2.7% בפתיחת המסחר בוול סטריט.
משרד האוצר האמריקני הכריז היום על השקעה של עד 250 מיליארד דולר בבנקים, כולל הזרמה של כ-125 מיליארד דולר לתשעה הבנקים הגדולים בארה"ב. בנוסף, הממשל ארה"ב יערוב לאג"ח והלוואות חדשות שיונפקו על-ידי הבנקים למשך שלוש שנים - אמצעי שנועד לעודד בנקים לחזור ולהלוות אלו לאלו וללקוחותיהם.
תאגיד ביטוח הפקדונות הפדרלי יציע ערבונות בלתי מוגבלים לפקדונות בנקים בחשבונות לא נושאי ריבית - המאפיינים בעיקר בתי עסק - ובכך ידביק את הפער בין הצעדים שעשתה ארה"ב לאלה של אירופה.
"העובדה שהבנקים המרכזיים והממשלות פועלים יחדיו כדי לנסות ולפתור את המשבר הוא משהו שהשוק ציפה לו מזה הרבה מאד זמן", אמרה ג'יין קופי, המסייעת בניהול נכסים בסך 63 מיליארד דולר ברויאל לונדון אסט מנג'מנט, לסוכנות הידיעות בלומברג. את עליות השערים באירופה מוביל המגזר הפיננסי, שרשם עד כה מחיקות והפסדים בסך 636 מיליארד דולר בעקבות משבר האשראי העולמי. מניית סוסייטה ז'נרל הצרפתי מזנקת ב-8.9%, לאחר שהבנק דיווח על רווח של מיליארד יורו (1.4 מיליארד דולר) ברבעון השלישי.
מניות הבנקים הבריטיים מזנקות בחדות, לאחר שממשלת בריטניה הודיעה אתמול על הלאמת הבנקים רויאל בנק אוף סקוטלנד, HBOS ולוידס. מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד מוסיפה 6.7%. מניית ברקליס, שסירב לסיוע הממשלתי, נוסקת ב-18.4%. מניית קרדי סוויס מזנקת ב-16.7%.
מגזר הנפט רושם גם הוא עליות, על-רקע עלייה של 2.4% במחיר הנפט ל-83.40 דולר לחבית בעקבות העליות החדות בשווקים. מניית טוטאל מזנקת ב-9.7%. מניית BP מטפסת ב-8.9%. מניית רפסול עולה ב-5.4%.

תאריך:  14/10/2008   |   עודכן:  14/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצבע הירוק השתלט על הבורסות ברחבי העולם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
לאחר גאות במחירים במחצית הראשונה של השנה, גרם המשבר הכלכלי לירידה תלולה במחירי חומרים וסחורות כגון תירס, חיטה, אלומיניום ונחושת
עומר כרמון
החזית העממית שמחבליה רצחו את השר רחבעם זאבי, מאיימת לחסל את יו"ר ישראל ביתנו "בגלל אחריותו לאירועי עכו"    אביגדור ליברמן: "האירועים האחרונים מוכיחים שהפתרון היחיד חילופי אוכלוסיות"
מערכת PCאון
למרות חששות לעתידה לאור שיתוף הפעולה עם גוגל, יאהו ממשיכה להשיק כלים מתחרים לגוגל. שני כלים חדשים הושקו בסוף השבוע, ומציעים לוח שנה חדשני וכלי חינמי למדידת תעבורה ברשת
משה ריינפלד
חברות התעופה בעולם יפסידו 5.2 מיליארד דולר בכל 2008, ומזהירות שאם לא יבוטלו ההגבלות הממשלתיות והמונופולים - לא ישרדו את המשבר העולמי
מחלקה ראשונה
צוות השייטות הישראלי Elan One זכה במקום הראשון בגביע הבינלאומי לשייט יאכטות לנשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il