X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ואולם התחזית היא שבחודשים הבאים תהיה האטה בקצב האינפלציה, והבנק המרכזי יוכל להמשיך להפחית את הריבית כדי לבלום את המיתון
▪  ▪  ▪

שיעור האינפלציה בבריטניה עלה בספטמבר ל-5.2%, השיעור הגבוה ביותר אחרי 16 שנה, אך הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בלונדון צופה כי זהו השיא, ובחודשים הבאים יוכל בנק ואף אינגלנד להמשיך להוריד את הריבית כדי למנוע הידרדרות של המשק למיתון חמור.
הלשכה הבריטית לסטטיסטיקה מסרה (יום ג', 14.10.08) כי הגידול התלול בהוצאות השירותים הציבוריים העלה את האינפלציה במדינה לשיעור הגבוה יותר מפי שניים משיעור היעד של הבנק המרכזי, שהוא 2%.
קובעי המדיניות של הבנק המרכזי מסרו כי הביאו בחשבון את שיעור האינפלציה כאשר החליטו בשבוע שעבר להפחית את הריבית בחצי אחוז בצעד חרום שנועד להציל את המשק לנוכח המשבר הפיננסי הגלובלי. עוד אמרו כי הם חוששים שהמצב הכלכלי החמיר הרבה יותר בחודש החולף. לפי שני סקרים נפרדים שפורסמו ביום ג', ירדו בספטמבר מחירי הבתים בבריטניה והמכירות הקמעונאיות נפלו זה החודש הרביעי ברציפות.
אנליסטים צופים כי שער הריבית, העומד כעת על 4.5%, יופחת עוד יותר, במיוחד לנוכח נפילת מחירי הנפט שפירושה הוא שהאינפלציה תואט.
שיעור עליית המחירים בספטמבר היה שיא האינפלציה, ושאלת המפתח כעת היא עד כמה הוא ייפול בחודשים הבאים בשעה שמחירי המזון והאנרגיה, שעלייתם דחפה אותו עד כה כלפי מעלה, צונחים כעת, אמר אנליסט בלונדון. ירידת האינפלציה גם תסייע לשקם את כוח הקניה של הצרכנים ותאפשר לבנק אוף אינגלנד לשוב ולקצץ בריבית, ל-2.5% ופחות, הוסיף.
ירידות במכירות הקמעונאיות ובמחירי הבתים
המשק הבריטי הפסיק לצמוח ברבעון השני של 2008, עוד לפני האירועים הדרמטיים בשוקי הכספים שמוטטו את אמון הצרכנים ועררו דיבורים על מיתון עמוק בכל העולם.
המכירות הקמעונאיות נפלו בספטמבר ב-1.5% לעומת ספטמבר 2007, לאחר שחנויות הרהיטים דיווחו על המכירות הגרועות ביותר שלהם אחרי שמונה שנים. סקר אחר, של מכון סקרים בריטי, קבע כי ירידת מחירי הבתים בבריטניה נמשכת, והמכירות ירדו לשפל חדש, בגלל משבר האשראי.
אשר לעליית המחירים, מסרה הלשכה לסטטיסטיקה כי הגורם העיקרי לאינפלציה בספטמבר היה חשבונות הגז והחשמל. תעריפי החשמל יקרים כעת ב-30.3% מאשר לפני שנה, ומחירי הגז גבוהים ב-49.9% מאשר לפני שנה.
ואולם קצב התייקרות המזון, הנחשב אף הוא למקור חשוב ללחץ על המחירים, הואט ל-12.7%, לעומת 14.5% לפני שנה, עקב ירידת מחירי מוצרי החלב. עם זאת, המשיכו מחירי הבשר לעלות, והיו בספטמבר גבוהים ב-19.1% לעומת ספטמבר 2007.
כלכלנים אומרים כי ירידת מחירי הבנזין לרכב עשויים להוריד משיעורי האינפלציה בחודשים הבאים ב-1% ואף יותר.

תאריך:  14/10/2008   |   עודכן:  14/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
נשיא ארה"ב הכריז על התוכנית החדשה של הממשל לרכוש מניות בבנקים ברבע טריליון דולר כדי להעמיד לרשותם מזומנים למתן הלוואות
עומר כרמון
אירועי עכו לא פגעו במוראל: ראלב מג'אדלה, שר התרבות, המדע והספורט ארגן יום כייף לספורטאים ערביים בכינרת    גם עיתונאים זכו לגביעים "בזכות תרומתם"
משה ריינפלד
4 מוסדות מחקר גרמניים אומרים שתוכנית ההצלה עשויה לתרום לחידוש הצמיחה באמצע 2009, ומכון נוסף אומר כי הציפיות במשק הגרמני ירדו באוקטובר
אשר שכטר
העליות בבורסות אירופה שרשמו ביום שני את העלייה החדה ביותר שלהן אי פעם, מתחזקות כעת בעקבות ההכרזה על תוכנית החירום האמריקנית ולאחר שממשלות אירופה הציגו אתמול תוכניות להצלת מגזר הבנקאות בהיקף של 1.3 טריליון דולר
משה ריינפלד
לאחר גאות במחירים במחצית הראשונה של השנה, גרם המשבר הכלכלי לירידה תלולה במחירי חומרים וסחורות כגון תירס, חיטה, אלומיניום ונחושת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il