X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבנק מקליפורניה שיהיה בסוף השנה הבנק הגדול בארה"ב עקב רכישת ואקוביה, מדווח על רווח של 1.64 מיליארד דולר ביולי-ספטמבר השנה
▪  ▪  ▪
הרווח הרבעוני ירד [צילום: AP]

ענק הבנקאות האמריקני וולס פאראגו הודיע (יום ד', 15.10.08) כי הרווח הנקי שלו ירד ברבעון השלישי של 2008 ב-25% לעומת הרבעון המקביל לפני שנה, בעיקר בגלל השקעותיו בחבורת פיננסיות כושלות. ואולם אנליסטים אומרים כי התוצאות העסקיות של הבנק טובות יותר ממה שצפו.
הבנק, שמרכזו בסן פרנציסקו, דיווח כי ביולי-ספטמבר 2008 הרוויח 1.64 מיליארד דולר, שהם 49 סנט למניה, לעומת 2.17 מיליארד דולר, שהם 64 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2007.
וולס פארגו, שרכישת ענק הבנקאות הכושל ואקוביה מעמידה אותו בשורה אחת עם גדולי הבנקאות האמריקניים, לצד בנק אוף אמריקה, ג'יי פי מורגן צ'ייס וסיטיגרופ, מסר כי סך כל פדיון המכירות שלו גדל ב-5% ל-10.38 מיליארד דולר.
כפי שכבר הודיע הבנק, נפגע הרווח ממחיקת השקעות בסך 13 סנט למניה בענקי מימון המשכנתאות פאני מיי ופרדי מאק ובליהמן בראדרס. הבנק גם הגדיל את יתרות האשראי בחצי מיליארד דולר - צעד שהקטין את הרווח ב-10 סנט למניה - מתוך ציפיה להספדים גדולים במכה מעסקי האשראי לצרכנים שהוא מנהל.
הרווח הנקי מריבית, שהוא הרווח מהלוואות ומפקדונות, גדל ב-21% ל-1.1 מיליארד דולר. במהלך הרבעון זרמו את הבנק פקדונות בקנה מידה גדול, בייחוד בסוף ספטמבר. פקדונות הליבה של וולס פארגו גדלו מאז 30 ביוני ב-23.7 מיליארד דולר, גידול של 30% לעומת הרבעון המקביל לפני שנה. ההלוואות הממוצעות גדלו ב-53.5 מיליארד דולר, גידול של 15%.
הרווח שלא מריבית, בעיקר מעמלות, מהיטלים ומהשקעות, ירד ב-575 מיליון דולר לעומת יולי-ספטמבר 2007, בגלל ירידה ברווחי ההשקעות נטו.
מריבה קשה עם סיטיגרופ
וולס פארגו צופה כי רכישת בנק ואקוביה תושלם עד סוף השנה. הרכישה הוצעה לאחר מאבק חריף עם סיטיגרופ. הצעתו המקורית של וולס פארגו לרכישת ואקוביה עמדה על 15.1 מיליארד דולר, אך כעת היא נאמדת ב-14.4 מיליארד דולר, בגלל ירידת שער המנייה של וולס פארגו מאז הודיע על העסקה ב-3 באוקטובר.
סיטיגרופ הסכים קודם לכן לשלם 2.1 מיליארד דולר בעד עסקי הבנקאות של ואקוביה, הסכם שהיה מצריך סיוע של החברה הפדרלית לביטוח פקדונות. העסקה בין וולס פארגו לוואקוביה עוררה את זעמו של סיטיגרופ, אך בתיווך החברה לביטוח פקדונות הסכים לשאת ולתת עם הבנק הקליפורני. בסופו של דבר פרש סיטיגרופ מהמשא-ומתן, לאחר שהצדדים לא הגיעו לכלל הסכמה כיצד לחלק ביניהם את נכסי ואקוביה.
וולס פארגו צופה כי ייאלץ לספוג הפסד של 74 מיליארד דולר מתיק ההלוואות של ואקוביה הנאמד ב-498 מיליארד דולר, אך מקווה לצמצם את המכה באמצעות ניצול היתרון של ניכויי המס שאושרו באחרונה. הבנק מסר כי בעוד שנתיים תגדיל העסקה את רווחיו במידה משמעותית.
הבנק הממוזג יהיה בעל פקדונות בסך 787 מיליארד דולר ויותר מ-10,500 סניפים - יותר מכל בנק אמריקני אחר.
וולס פארגו עמד במשבר הפיננסי האחרון טוב בהרבה מרוב ענקי הבנקאות, על אף פעילותו בקליפורניה, אחד האזורים שנפגעו קשה מכל ממפולת משכנתאות הסב-פריים. הדבר נובע מחשיפתו המינימלית למשכנתאות מסוג זה.
רכישת ואקוביה עלולה לעלות לוולס פארגו יותר, אם ימשיך סיטיגרופ בהליכי התביעה המשפטית נגדו על נזקים בסך 60 מיליארד דולר בשל "חטיפת" ואקוביה מתחת לאפו. אנליסטים סבורים כי שני הבנקים יגיעו בסופו של דבר להסדר לפני שיגיע הסכסוך לבית המשפט.
מניית וולס פארגו עלתה במהלך הרבעון ב-58%. מראשית שנת 2008 עלתה המנייה ב-11%, בניגוד בולט למניות של רוב הבנקים האחרים שנפלו במהלך השנה באחוזים דו-ספרתיים.

תאריך:  15/10/2008   |   עודכן:  15/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרווח הרבעוני של וולס פארגו ירד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
הנהג מעכו ג'מאל תאופיק החשוד כי חולל את המהומות בעכו בערב יום כיפור שוחרר למעצר בית על-ידי בית המשפט המחוזי בחיפה    בית המשפט שלל את רשיונו ל-30 יום
עומר כרמון
במקום "הפסטיבל לתיאטרון אחר" שבוטל, ייפתח מחר בעכו פסטיבל המוזיקה והתיאטרון הפלשתיני "עכו לא לבדה"    במופעים: מוחמד בכרי על אירועי אוקטובר והצגה על פליט פלשתיני מעכו שנמלט ללבנון    אגודת מורי הדרך תקיים ביום שישי סיורי חינם בעיר
אייל גרוסברד
המועדון הרוסי הבכיר נמצא בחובות המוערכים בכ-7 עד 8 מיליון רובל. כוח שיטור החרים את מרבית הציוד המשרדי, אולם ההנהלה מדגישה: לא תהיה פגיעה בפעילות השוטפת
מערכת PCאון
אתר UltimateGuitar הוא אחד ממאגרי הטאבים לגיטרה (ולמוזיקה בכלל) הגדולים בעולם, עם חדשות, סקירות וראיונות - הכל בנושא מוזיקה בכלל וגיטרה בפרט. רוצה להיות ג`ימי הנדריקס? זה המקום להתחיל
רותי אברהם
איכות השלטון עתרה להפסיק הזרמת מיליונים לתלמודי תורה פרטיים - דרך רשתות החינוך העצמאי ואל-המעיין של שס    בעתירה: הרשתות הן צינור להעברה "בלתי חוקית" של הכספים    עוד בעתירה: להורות לחשב הכללי לפקח על הכספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il