X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעוד הציבור בארה"ב, שמימן מכיסו את הצלת ענקית הביטוח, זועם על מסעי תענוגות של בכיריה, טוען התובע של ניו-יורק כי החברה שילמה להם הטבות לא-חוקיות
▪  ▪  ▪
אנדרו קואומו [צילום: AP]

התובע הכללי של מדינת ניו-יורק דרש (יום ד', 15.10.08) מענקית הביטוח AIG לקחת בחזרה תשלומי בונוס והטבות אחרות שהעניקה למנהליה לשעבר, שאם לא כן ינקוט צעדים פורמליים נגדה.
AIG שבאחרונה הציל אותה הממשל הפדרלי מקריסה, שורדת כעת רק בזכות מלוות בעשרות מיליארדי דולרים שקיבלה מכספי משלם המסים האמריקני. הקונגרס בוושינגטון וגורמים אחרים בארה"ב הביעו זעם על התשלומים הגבוהים למנהלים בפירמות הפיננסיות בכלל ועל כמה מהתשלומים וההטבות שנחשפו באחרונה ב-AIG בפרט.
התובע של ניו-יורק, אנדרו קואומו, העלה את דרישתו במכתב ששלח למועצת המנהלים של AIG. הוא הזכיר במכתבו את "ההוצאות הבלתי מוצדקות והמרגיזות" של החברה, בניגוד לחוקי ניו-יורק. המכתב התייחס למסע גולף בזבזני ולמסע ציד שעלו כ-100,000 דולר, בנוסף על גילויים קודמים בדבר ה"חגיגות" בענקית הביטוח.
האיום נגד AIG, שהשמיע קואומו במסיבת עיתונאים, גוש בניינים אחד בלבד מבניין הבורסה לניירות ערך בוול סטריט, נועד להכריח את החברה להחזיר תשלומים במיליונים רבים למרטין סאליוון המנכ"ל לשעבר של AIG, ולג'וזף קסאנו, שניהל את חטיבת המוצרים הפיננסיים, החטיבה שהואשמה בהפסדים שדרדרו את החברה אל סף ההתמוטטות.
"AIG מאמינה שהיא צריכה להתהולל ומשלמי המסים צריכים לשאת בהנגאובר", אמר קואומו, לעיתונאים. הוא הוסיף כי משרדו יכול להגיש תביעה אזרחית אם לא תפעל AIG לקחת בחזרה את הבונוסים הגדולים ששילמה למנהלים.
צעדיו של קואומו מזכירים את התקפותיו הסוחפות של קודמו, אליוט ספיצר, על וול סטריט. ספיצר התמנה לאחר מכן למושל ניו-יורק לתקופה קצרה, שהסתיימה בשערורייה.
מצנח זהב
הזעם הציבורי גבר בשבועות האחרונים על תשלומי הפיצויים למנהלים. הקונגרס בוושינגטון מתח בשבוע שעבר ביקורת על 442,000 דולר שהוציאה חברה בית של AIG על שבוע של נופש יקר באתר בקליפורניה לצוות מכירות בכיר, ימים אחדים לאחר שקיבלה את סיוע ההצלה מהבנק הפדרלי. משרד האוצר האמריקני, המצוי בעיצומו של מבצע הצלה למגזר הפיננסי, הודיע כי יגביל את תשלומי הפיצויים למנהלים בכירים שהחברות שלהם יקבלו סיוע מהממשל.
במכתבו הצביע קואומו על העובדה שהתשלומים ניתנו למרות שהפסדיה של AIG גדלים והולכים. מועצת המנהלים של ענקית הביטוח שילמה למנכ"ל שלה סאליוון, מענק של יותר מ-5 מיליון דולר במזומן ו"מצנח זהב", הכינוי לחבילת פרישה למנהל מודח, בסך 15 מיליון דולר. באופן דומה, קיבל בפברואר 2008 קסאנו, הבכיר שהיה אחראי במידה רבה להתמוטטות החברה, בונוסים בסך 34 מיליון דולר. "האיש הזה המשיך כנראה לקבל מיליון דולר לחודש מהחברה עד לעת האחרונה", כתב קואומו.
דובר של AIG, ניק אשו, אמר כי החברה קיבלה את מכתבו של קואומו ו"כמובן תשתף פעולה עם משרדו של התובע הכללי, ותביא את המכתב לתשומת לבה של מועצת המנהלים". הוא ציין כי כבר לפני שבועיים, הרבה לפני ששלח קואומו את מכתבו, החלה החברה לבדוק את הוצאותיה ופעילותה.
פרקליטיהם של סאליוון, שהודח מ-AIG ביוני, ושל קסאנו, שאולץ להתפטר בפברואר, נמנעו מלהגיב על המכתב.
בעיה של הוכחה
קואומו הזכיר במכתבו גם את מסעי התענוגות של בכירי AIG לאחר שקיבלה החברה סיוע הצלה בסכום אגדי, של יותר מ-120 מיליארד דולר, מכיסו של האזרח האמריקני.
קבוצת פקידים של AIG טסה לאנגליה במטוס פרטי לציד פסיונים, תענוג שעלה לבחרה כ-90,000 דולר. השימוש במטוס לבדו עלה 17,000 דולר.
דירשתו של קואומו מתבססת על סעיף בחוק של מדינת ניו-יורק המתיר לנותני אשראי להתנגד לכל תשלום של חברה חייבת אם לא קיבלה תמורתו ערך הולם. במקרה הנדון, נטען כי המנהלים קיבלו מיליוני דולרים פיצויים והטבות פרישה אך לא נתנו כל שירות הולם תמורתם.
"יש לתובע בעיה של הוכחה", אומר ג'ים כהן, פרופסור למשפטים באוניברסיטת פורדהם. עובדי משרדו של התובע אומרים כי תושבי ניו-יורק, שהחברה חייבת להם מסים, ינסו להוכיח לשופט עד כמה היה ערכם של שירותי המנהלים נמוך.
לדעת משפטנים, אם תצליח הטקטיקה של קואומו, נושים עשויים להשתמש בה בהקשרים אחרים כדי לתבוע מנהלים שקיבלו תשלומי עתק בלא הצדקה, כדוגמת מנהלי ליהמן בראדרס, שפשטה את הרגל.

תאריך:  16/10/2008   |   עודכן:  16/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
AIG שילמה מיליונים למנהלים כושלים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לבחרה
ג'יל/הרצליה פיתוח  |  16/10/08 10:13
2
לדעת משפטנים, אם תצליח...
ג'יל/הרצליה פיתוח  |  16/10/08 10:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב חייך לאורך כל העימות האחרון מול ג'ון מקיין ויש לו סיבה טובה לכך: סקרים מעניקים לו יתרון של עשרות אחוזים לאחר העימות השלישי    הרפובליקנים בצרות
יפעת גדות
באופן נורמלי, עודף השעווה באוזן מוצא את דרכו החוצה מהאוזן ללא עזרתנו    למרות ששעוות האוזן חיובית ביסודה, כמות רבה מדי עלולה לגרום לבעיות
משה ריינפלד
מחיר הנפט נמוך כעת ביותר מ-50% ממחיר השיא ביולי והוא צפוי להמשיך לרדת בגלל המיתון המתקרב במהירות לארה"ב ולעולם כולו
יפעת גדות
משתתפים שמעולם לא עישנו חיו בממוצע 10 שנים יותר ממעשנים כבדים
משה ריינפלד
ראש ממשלת יפן אמר בפרלמנט כי המשך המפולת בבורסות לניירות ערך בוול סטריט ובטוקיו מוכיח שאין די בהצלת הבנקים וצריך לעשות יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il