X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העליון הורה לשר לביטחון פנים אבי דיכטר ולמפכ"ל המשטרה דודי כהן למסור עד יום א' תגובה לעתירה נגד פיטורי ניצב אורי בר-לב בעתירה: התנהלות השניים הופכת את המשטרה ל"שירות פרטי" של העומדים בראשה
▪  ▪  ▪
אורי בר לב. העליון דורש תגובה[צילום: פלאש 90]

פרשת הניצב המתמרד, אורי בר-לב, מגיעה להכרעת העליון. בית המשפט העליון הורה (יום ה', 16.10.08) לשר לביטחון פנים אבי דיכטר ולמפכ"ל המשטרה דודי כהן להשיב עד יום ראשון (19.10.08) לעתירה נגד פיטורי המפקד המושעה במחוז הדרומי ניצב אורי בר-לב.
בעתירה מבקש ניצב בר-לב מבית המשפט העליון להוציא צו שימנע מהשר דיכטר והמפכ"ל כהן לפטר אותו וכן למנוע מהם לערוך לו שימוע לקראת פיטורין. זאת עד שיועברו אליו מסמכים בעניינו כולל התכתבויות שניהל המפכ"ל כהן בנוגע לפיטוריו.
סירב ללמוד או לפרוש
השעיית בר-לב לקראת פיטורין באה בעקבות דין ודברים בינו לבין המפכ"ל בתגובה לסירובו לצאת ללימודים או לפרוש מהמשטרה. המפכ"ל אף טען כי ניצב בר-לב מנהל נגדו קמפיין תקשורתי. בעקבות סירוב בר-לב להצעות המשטרה, ללמוד או לפרוש, פרסמה המשטרה הודעה לפיה צעדו של בר-לב הוא "צעד של התרסה ואי קבלת מרות של המפקח הכללי, פגיעה במנהל תקין ויצירת משבר אמון אשר אינם מאפשרים המשך שירותו בארגון".
המפכ"ל אף זימן את בר-לב והודיע לו על חופשה כפויה בת שלושים יום ועריכת שימוע. הוא הדגיש כי "משטרת ישראל הינה גוף הירארכי, אשר מתן סמכות, קבלת מרות ומשמעת הינם אבן יסוד בה. לא יעלה על הדעת כי פרט כלשהו, בכיר ומוערך ככל שיהיה, יכתיב לארגון אלו תפקידים ימלא ומתי יאות לסיימם. הצגה מעוותת, מעל במת התקשורת, של החלטות מפכ"ל, סותרת באופן מהותי את ערכי ונורמות הארגון".
פינס המליץ לבקש סליחה ולתקן
לצד הניצב המתקומם, התייצב יו"ר ועדת הפנים של הכנסת ח"כ אופיר פינס שקרא לשר דיכטר ולמפכ"ל לשקול מחדש את עמדתם בפרשה.
"התוצאה המסתמנת לפיה ניצב בר-לב כנראה עוזב את השירות, היא בלתי סבירה וכזו שלא צריכה להתרחש", אמר פינס. פינס הוסיף כי "סבב מינויים הוא דבר לגיטימי, התוצאה- לא. וגם אם רוצים לשלוח ללימודים, אי אפשר להציג זאת מהמקום הזה. כשפונים לאדם כל כך בכיר אפשר לומר לו אתה יוצא לשנה לימודים אבל גם אתה חוזר ב2010 לתפקיד אחר. בעצם אמרו לבר-לב אתה לא תהיה מפכ"ל, כי לא היית סגן מפכ"ל, וכי אתה יוצא עכשיו ללימודים". פינס קרא לשר ולמפכ"ל לערוך "חשיבה מחודשת" בפרשה, לבקש סליחה ולתקן.
גם התנועה לאיכות השלטון מתחה ביקורת על השר והמפכ"ל ואף דרשה מהם "ללכת הביתה". התנהלות השניים היא, לטענת התנועה, "כשל חמור הפוגע בקצינים מצטיינים ובמשטרה". לטענת התנועה דווקא התנהגות המפכ"ל מהווה "הפרת אמונים קשה שלו כלפי הציבור וכלפי משטרת ישראל ופגיעה קשה בשלטון החוק".
ביקורת על הגיבוי של דיכטר
בתנועה טענו כי חובת הנאמנות של המפכ"ל "אינה מאפשרת לו לנקוט בצעד שרירותי ובלתי ענייני של כפיה על ניצב מצטיין בעל תואר שני, לצאת ללימודים, בעיצומה של כהונה מוצלחת לכל הדעות, תוך שהברירה האחרת הינה פיטוריו מן המשטרה של הקצין...המפכ"ל אינו עוסק ברכושו, אין למפכ"ל דבר משלו. דרגותיו, מדיו ואף סמכויותיו שייכים כולם לציבור והוא מצווה למלא את תפקידו מתוך נאמנות לציבור ובאופן שעולה בקנה אחד עם האינטרס הציבורי". בתנועה מתחו ביקורת על הגיבוי שניתן למפכ"ל על-ידי השר לביטחון פנים.
כאמור, בר-לב הגיש עתירה באמצעות בא-כוחו עו"ד פרופ' יעקב נאמן ובין היתר טען כי השר דיכטר ומפכ"ל המשטרה דודי כהן פגעו בהתנהלות כלפיו בעיקר במשטרה, העלולה בעקבות החלטותיהם להפוך ל"שירות פרטי" של העומדים בראשה.
שופטת בית משפט העליון אסתר חיות הורתה כאמור, לשר ולמפכ"ל להשיב לעתירה עד יום ראשון (19.10.08) בשעה 14:00.

בג"צ 8246/08
תאריך:  16/10/2008   |   עודכן:  16/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המפכ"ל ודיכטר ישיבו: מדוע לפטר את בר-לב
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
המשרד לבטחון פנים מיותר. מומלץ
לסגור אותו מיידית  |  16/10/08 19:19
2
בממשלה של ליבני דיכטר OUT
שושפרי  |  16/10/08 20:36
3
סוף סוף יצטרכו להסביר למה
יהודי אמיתי  |  16/10/08 21:48
4
הזדמנות פז לבג"צ
המשפטנים בישראל  |  17/10/08 08:27
 
- כל מילה סלע תגובתך נכונה
רונית....  |  17/10/08 10:05
5
להפטר מדיכטר ומהר !
pini-1  |  17/10/08 22:57
6
משטרה שגיבורה על חלשים
גדעון 13   |  19/10/08 21:46
7
בג"צ פוסק פעם ככה ופעם ככה...
יובל המבולבל  |  20/10/08 08:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
בית המשפט בהמבורג פסק שחיפוש התמונות של גוגל אינו חוקי משום שהוא מפר זכויות יוצרים, אך ענקית האינטרנט טוענת כי החיפוש חוקי לחלוטין
אלעזר לוין
דורש מהמוכרים להחזיר לו 70 מיליון דולר    קבוצת קושניר: אין בסיס לטענותיו - העסקה אושרה כדין וגאידמק מנסה להתחמק מפרעון חוב של כ-23 מיליון דולר    וליגר: אמריס היא בכלל שלנו
משה ריינפלד
המחירים לא השתנו בזכות הוזלת הדלק, הבגדים והרכב שקיזזו את כל ההתייקרויות האחרות    מספר הנרשמים לדמי אבטלה ירד    וול סטריט מגיבה בחיוב
מערכת PCאון
בגרטנר מציגים את עשר הטכנולוגיות המובילות לשלוש השנים הקרובות, כולל וירטואליזציה, מחשוב ענן, IT ירוק ועוד    מה השתנה מאז התחזית של השנה הקודמת? ולמה הרשימה הזו כל כך חשובה?
עומר כרמון
האגודה הבריטית לחקר עב"מים מדווחת על עלייה משמעותית בדיווחים על תצפיות עצמים בלתי מזוהים    כמה מהעוסקים בתחום חוששים כי ספינות החייזרים מוטרדות בשל הפעלת מאיץ החלקיקים על גבול צרפת-שוויץ    ב-19 בספטמבר התרחש קצר חשמלי במאיץ שגרם להשבתתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il