X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשק האוקראיני קורס, המניות והמטבע צונחים, והמו"מ עם קרן המטבע הבינלאומית על מלווה של מיליארדים מתמשך - על-רקע משבר פוליטי חמור
▪  ▪  ▪
יושצ'נקו. להרגיע [צילום: AP]

נשיא אוקראינה ויקטור יושצ'נקו, ויריבתו הפוליטית, ראש הממשלה יוליה טימושנקו, קראו (יום ו', 17.10.08) להרגיע את החששות הפוקדים את שוקי המדינה, שנפגעה קשה במשבר הפיננסי העולמי, ונושאת ונותנת עם קרן המטבע הבינלאומית על מלווה הצלה.
חברת הדירוג פיץ' הורידה בתוך כך את דירוג האשראי של אוקראינה במטבע חוץ ובמטבע מקומי מ-BB מינוס ל-B+, צעד המכביד עוד יותר על המדינה לחפש פתרונות למשבר.
"המצב בשוק הבינלאומי והמקומי אינו פשוט, אך אני אופטימי מושבע ואני בטוח שאם ננקוט צעדים שיטתיים, נמצא את התשובה הנכונה" אמר הנשיא יושצ'נקו בקייב בפנייה לקרן המטבע הבינלאומית.
ראש הממשלה טימושנקו, בעבר בעלת בריתו של הנשיא, אך כיום יריבתו, הרחיקה לכת עוד יותר והכחישה שאוקראינה שרויה במשבר. "שלא כמו מדינות רבות בעולם, אוקראינה היום חיה חיים כלכליים ופיננסיים שקטים", אמרה.
ואולם חברת פיץ' מסרה כי הורדת הדירוג משקפת את דאגתה כי "הסכנה של משבר פיננסי באוקראינה, לרבות פיחות ניכר של המטבע, הכבדת הלחץ על מערכת הבנקים ונזק ניכר לכלכלה הריאלית של אוקראינה, היא משמעותית ומחמירה". החברה אומרת כי היא רואה בסיוע מקרן המטבע הבינלאומית "גורם חיובי".
הצורך הנואש של אוקראינה בסיוע פיננסי לאחר שהמפולת הבינלאומית הטילה את המערכת הבנקאית שלה לתוהו ובוהו וגרמה למטבע שלה ליפול. הבנקאי הבכיר של אוקראינה, אולסקנדר סווצ'נקו, אמר (יום ו', 17.10.08) כי הוא מצפה מהקרן הבינלאומית להציע לארצו עד 15 מיליארד דולר.
פקידי הקרן מסרבים למסור פרטים על המשא-ומתן, שהחל ביום ד' אך נראה שיגלוש לתוך השבוע הבא. סבצ'נקו, שהוא הנציג הראשי של אוקראינה בשיחות, הכחיש את טענת טימושנקו כי הקרן תיתן את המלווה רק בתנאי שלא יוקדמו הבחירות לפרלמנט.
יושצ'נקו מנסה להקדים את הבחירות ל-7 בדצמבר, צעד שיעמיד את המשך כהונתה של טימושנקו בסימן שאלה. טימושנקו אמרה כי תעשה הכל למנוע בחירות מקודמות, המצריכות מימון של 80 מיליון דולר. היא כינתה את יושצ'נקו חסר אחריות על שהוא מנסה להוציא כסף כה רב בעיתות משבר.
אנליסטים אמרו כי צרותיה הפוליטיות של המדינה עלולות לעמוד לה לרועץ במשא-ומתן על קבלת המלווה.
התפתחויות חדשות עשויות להוציא מכלל אפשרות את הקדמת הבחירות ל-7 בדצמבר. בית משפט בקייב הורה לעכב צו שהוציא יושצ'נקו להקדמת הבחירות, עד להכרעתו בעתירתה של טימושנקו לבטל את הצו.
העיכוב אינו משאיר זמן מספיק להקמת ועדת בחירות או לביצוע הליכים טכניים כלשהם, אם ייערכו ב-7 בדצמבר, מסרה דוברת הוועדה זויה שריקובה.
אוקראינה נותרה בלא פרלמנט מאז פיזר אותו יושצ'נקו ב-8 באוקטובר, לאחר התמוטטות הקואליציה הפרו-מערבית שלו עם טימושנקו.

תאריך:  17/10/2008   |   עודכן:  17/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנהיגי אוקראינה קוראים לרגיעה במשק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
הנשיא בוש ידון בשבת בקמפ דייויד עם ראשי האיחוד האירופי סרקוזי וברוסו במשבר העולמי    באפט: "אם תמתינו לאדומי החזה, האביב כבר יחלוף"
משה ריינפלד
"הייתי מתנגד לצעדי ההצלה בנסיבות רגילות, אך אלו אינן נסיבות רגילות", אמר הנשיא, וקרא לציבור להמתין עד ש"הצעדים הגדולים והנועזים" יישאו פרי
משה ריינפלד
ממשלת גרמניה הוסמכה להשתמש בחצי טריליון אירו לערוב להלוואות ולרכוש מניות של בנקים תמורת הסכמת הבנקים להגבלות, כגון הורדת שכר המנהלים
איריס דור-און
בביקורי סוכות שערך הנשיא פרס הבוקר, הביע תקווה כי ישראל תהפוך למרכזית בתחום האנרגיה החלופית ובכך תחזק את חולשתה הנוכחית של אירן    בירך על ההתקדמות במו"מ להשבת גלעד שליט, אך הבהיר כי התהליך יהיה סבוך וקרא לעם ישראל להתפלל לשלומו של החייל השבוי
משה ריינפלד
מספר הדירות ובתי המגורים בבנייה ירד ב-6.3% לשיעורו הנמוך ביותר מאז 1991, שנה שבה הייתה ארה"ב שרויה במיתון עמוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il