X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סרקוזי: העולם לא יוכל להמשיך לנהל את כלכלת המאה ה-21 בכלים של המאה ה-20, יש לבנות מחדש את הקפיטליזם ולנטוש את המיתוס של השוק הכל-יכול
▪  ▪  ▪
סרקוזי. ייפגש עם בוש [צילום: פלאש 90]

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש ייוועד (שבת, 18.10.08) בקמפ דייויד עם עמיתו הצרפתי ניקולא סרקוזי ועם נשיא הנציבות האירופית מנואל ברוסו, לשיחות על המשבר הפיננסי. בין היתר ישוחחו על המסגרת לוועידת הפסגה של ראשי קבוצת G8, ואולי גם סין, הודו ומשקים גדולים אחרים.
האירופים רוצים לסלול את הדרך לוועידה עולמית שתעסוק בשינוי מעמיק של מערכת הפיקוח הפיננסית הבינלאומית, עקב לקחי המשבר. סרקוזי אמר השבוע כי "בלי פיקוח - לא יהיה חופש". בנאום לפני ועידה של המדינות דוברות הצרפתית, שהתכנסה בקויבק שבקנדה, אמר סרקוזי כי המשבר "הוא הזדמנות לשנות את הרגלנו הרעים, לדון בצורה שונה בצמיחה הכלכלית".
"העולם נקלע למשבר כלכלי והפיסקלי החמור ביותר מאז שנות ה-30. אנחנו צריכים לדון כיצד הגענו לכך, מי אחראי, ומה קרה", אמר סרקוזי, "ואנחנו חייבים להפיק את הלקחים מכך".
המנהיגים האירופיים האשימו בעבר את ארה"ב במשבר הפיננסי העולמי, שהחל כאשר לווים שהיו ברמת סיכון גבוהה החלו לפגר בתשלום המשכנתאות. ואולם סרקוזי, שארצו היא כעת הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, הבהיר כי הוא רוצה שלא להפנות אצבע מאשימה אלא לפעול בשיתוף ארה"ב כדי לתקן את המערכת הפיננסית העולמית.
במרכז תוכניתו של נשיא צרפת עומדת ועידה של קבוצת G8 - ארה"ב, יפן, גרמניה, צרפת, בריטניה, איטליה, קנדה ורוסיה, שאולי יצורפו אליה סין והודו. הוועידה תשמש בסיס לוועידה נרחבת יותר, כדוגמת ועידת 44 המדינות שהתכנסו בברטון וודס שבניו המפשייר בשלהי מלחמת העולם השנייה, וייסדו רבים מהמסודות והמערכות המונטריות, הנתונות כעת לסכנה.
לבנות מחדש את הקפיטליזם
בברטון וודס החליטו המנהיגים לייסד את קרן המטבע הבינלאומית ואת הבנק הבינלאומי לשיקום ולפיתוח, קודמו של הבנק העולמי, במאמץ למנוע את הישנות השפל הכלכלי הגדול של שנות ה-30.
בראיון לעיתון קנדי צרפתי (שבת, 18.10.08) הזהיר סרקוזי כי העולם "לא יוכל להמשיך לנהל את כלכלת המאה ה-21 בכלים של המאה ה-20". המשבר הנוכחי חייב לדחוף אותנו לבנייה מחדש של בסיס הקפיטליזם. זה כולל במיוחד את נטישת המיתוס של השוק הכל-יכול. אנחנו חייבים למצוא שיווי משקל חדש בין המדינה לבין השוק", אמר בראיון לעיתון "לה פרס".
ביום ו', הגן הנשיא בוש על תוכנית הממשל להצלת המגזר הפיננסי ב-700 מיליארד דולר, ובכלל זה 250 מיליארד דולר לרכישת מניות בבנקים הגדולים, בדומה לתוכניות שהכריזו קודם לכן מנהיגי אירופה, והדגיש כי ההתערבות בשווקים החופשיים הייתה חיונית כדי לשמר אותם. הייתי מתנגד לצעדים כאלה בנסיבות רגילות, אמר אך אלה אינן נסיבות רגילות. הוא אמר כי העם האמריקני יכול להיות בטוח שהצעדים "גדולים ונועזים" די הצורך כדי להצליח.
הנשיא גם דיבר על התיאום עם אירופה בטיפול במשבר הכלכלי העולמי, ואמר: "שותפינו האירופיים נוקטים צעדים נועזים. הם מראים לעולם שהחלטתם נחושה להתגבר על האתגר הזה יחד".

תאריך:  18/10/2008   |   עודכן:  18/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שינוי המערכת הפיננסית - במוקד פגישת בוש-סרקוזי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לירון בכר
הישראלי שיחק חולה והודח ברבע הגמר ע"י מונטקור שניצח 6:7, 0:6. סלע שימשיך לשני צ'לנג'רים בקוריאה, הבטיח כניסה לאליפות אוסטרליה הפתוחה ללא מוקדמות
מערכת ספורט 5
איזה שינוי מהימים של גרנט, החלוץ מבסוט בברידג': "אני אוהב את דרכו של סקולארי ואת איך שהוא מטפל בשחקנים. כשאמרתי שאני רוצה לעזוב, ידעתי שגם אם אלך לא בטוח שאמצא את מה שיש לי כאן"
שירלי בר דיין ועומר עוז
הבעלים נחת בארץ וגיבה: "לא יהיו שינויים בצוות בלי קשר לתוצאה מול הכח. הקבוצה נראית יותר טוב מבעונה שעברה". המאמן לחניכיו: "תתרכזו במשחק ולא בקהל או בשניידר". ראש: "הפסד יגרור אותנו לתחתית"
משה ריינפלד
עם הנחקרים נמנים: מנכ"ל ליהמן, ריצ'רד פולד, חברת AIG ובנק ברקליס    החשדות: הטעיית המשקיעים בדבר מצבו הפיננסי של בנק ההשקעות
עומר כרמון
אם לחמישה נהרגה מפגיעת קטנוע    המשטרה השתמשה בגז מדמיע כדי לפזר מתפרעים מעראבה ודיר חנא    תושב כרמיאל נהרג ליד נהריה    נעצר אחד החשודים בדריסתה למוות של מיטל אהרונסון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il